Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با برنامه «پیک نیمروزی» رادیو ایران، به تشریح مصوبه اخیر هیئت دولت در ارتباط با تعیین سقف افزایش اجاره‌بها پرداخت و گفت: با توجه به وجود تهدید فعال ویروس کوید-19 و نقش فرآیند اسباب‌کشی و جابه‌جایی منازل در افزایش شیوع این بیماری، همچنین شرایط نامتعارف اقتصادی و افزایش قیمت بازار اجاره، مصوبه‌ی تنظیم‌گری دولت در قالب 2بند و 6تبصره به منظور ساماندهی بازار اجاره صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*مصوبه دولت صرفا شامل قراردهای تمدیدی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در بیان بند 1 مصوبه مذکور گفت: رقم افزایش قیمت اجاره بها برای مستاجرانی که تاکنون برای تمدید قرارداد اجاره با موجر توافق نکرده و سررسید قرارداد آن‌ها از تاریخ 9 تیرماه به بعد است،  با حداکثر  25درصد افزایش برای شهر تهران، 20 درصد برای کلانشهرها و 15 درصد برای سایر شهرها اعمال می‌شود.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه دولت برای قراردادهای جدید نیز کاربرد دارد یا خیر، تصریح کرد: قراردادهای جدید اجاره بر اساس حقوق خصوصی مستاجر و موجر تهیه می‌شود و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای تنظیم‌گری بوده و برای تمدید اجاره اعمال خواهد شد.

وی در پایان، ضمن توضیح اقدامات دولت برای جلوگیری از غیر رسمی شدن ثبت معاملات اجاره، افزود: اقدام دولت برای ایفای نقش تنظیم‌گری در بازار است و به‌ منظور جلوگیری از قراردادهای غیر رسمی، الزام به ثبت قرارداد و دریافت کد رهگیری برای معاملات در نظر گرفته شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن اجاره بها بازار مسکن اجاره مسکن محمد اسلامی اجاره نامه اجاره نامه مسکن تمدید اجاره قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از اداره‌کل استاندرد استان تهران، محمدحسین طاهری در این باره توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تایید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان