Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمد اسلامی در گفتگو با برنامه «پیک نیمروزی» رادیو ایران، به تشریح مصوبه اخیر هیئت دولت در ارتباط با تعیین سقف افزایش اجاره‌ بها پرداخت و گفت: با توجه به وجود تهدید فعال ویروس کووید 19 و نقش فرآیند اسباب‌کشی و جابه‌جایی منازل در افزایش شیوع این بیماری، همچنین شرایط نامتعارف اقتصادی و افزایش قیمت بازار اجاره، مصوبه‌ تنظیم گری دولت در قالب 2بند و 6تبصره به منظور ساماندهی بازار اجاره صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصوبه دولت صرفا شامل قراردهای تمدیدی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در بیان بند 1 مصوبه مذکور گفت: رقم افزایش قیمت اجاره بها برای مستاجرانی که تاکنون برای تمدید قرارداد اجاره با موجر توافق نکرده و سررسید قرارداد آن‌ها از تاریخ 9 تیرماه به بعد است، با حداکثر 25درصد افزایش برای شهر تهران، 20 درصد برای کلانشهرها و 15 درصد برای سایر شهرها اعمال می‌شود.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه دولت برای قراردادهای جدید نیز کاربرد دارد یا خیر، تصریح کرد: قراردادهای جدید اجاره بر اساس حقوق خصوصی مستاجر و موجر تهیه می‌شود و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای تنظیم‌گری بوده و برای تمدید اجاره اعمال خواهد شد.

وی در پایان، ضمن توضیح اقدامات دولت برای جلوگیری از غیر رسمی شدن ثبت معاملات اجاره، افزود: اقدام دولت برای ایفای نقش تنظیم‌گری در بازار است و به‌ منظور جلوگیری از قراردادهای غیر رسمی، الزام به ثبت قرارداد و دریافت کد رهگیری برای معاملات در نظر گرفته شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اجاره کووید ۱۹ مستاجر موجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، رئیس پلیس راهور فراجا هدف افزایش نرخ جرایم رانندگی را بازدارندگی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگان دانست و گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیئت دولت برای افزایش مبلغ جرایم، نرخ جریمه ها به طور متوسط پنج برابر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سردار تیمور حسینی افزود: جرائم رانندگی متخلفانی که اقدام به تخلف کرده و از رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی امتناع می‌کنند، ۳ تا ۴ درصد افزایش خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بیشترین میزان افزایش جریمه مربوط به رانندگی در حالت مستی است که با مصوبه اخیر دولت با افزایش ۷ برابری روبرو شده است.

رئیس پلیس راهور همچنین گفت: مردم باید بدانند که افزایش جریمه‌های تخلفات رانندگی تنها برای افرادی است که مرتکب تخلف شده اند، لذا اگر کاربران ترافیکی و رانندگان رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، مطمئنن مورد اعمال جریمه قرار نخواهند گرفت، در واقع اگر فردی تخلف نکند جریمه هم نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد
  • ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس اجباری است
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس اجباری شد
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • هفت برنامه برای کمک به مستاجران
  • ۷ برنامه برای کمک به مستاجران
  • تصویب تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در دولت/ افزایش ۳۵ درصدی؛ ۱۱ درصد کمتر از مصوبه شورای عالی بیمه!