Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:52:44 GMT

درآمد شهرداری نباید از شهر فروشی به دست آید

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۲۹۲۶

درآمد شهرداری نباید از شهر فروشی به دست آید

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: شهرداری مجموعه‌ای خدماتی است که وظیفه خدمات‌دهی به شهروندان را دارد و درآمدهای آن نباید از شهر فروشی به دست آید، چرا که شهرداری بنگاه اقتصادی و درآمدزایی نبوده و به همین دلیل درآمدهای آن باید از راه‌های منطقی محقق شود.

ایرج شهین باهر در آیین افتتاح هفت پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری منطقه ۲ تبریز از مسیرگشایی خیابان عطار نیشابوری به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مسیرگشایی تبریز نام برد و افزود: نکته قابل توجه در این مسیرگشایی این بود که اجازه تجاری سازی و صدور پروانه در بدنه این خیابان صادر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این در حالی است که درآمدی که شهرداری تبریز از این تجاری سازی‌ها می‌توانست کسب کند، بیش از ۱۰۰ میلیاردتومان براورد شده بود که شهرداری در جهت تامین رفاه شهروندان عزیز از این مبلغ چشم پوشی کرد.

وی اضافه کرد: در این پروژه تلاش شد به جای احداث واحدهای تجاری، با استفاده از طرح‌های سنتی، مسیر زیباسازی و نماسازی و از بروز ترافیک در آن مسیر پیشگیری شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه خیابان عطار نیشابوری با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان تملک و بازگشایی شد، گفت: با آزادسازی املاک واقع در این مسیر ۵۲هزار متر مربع به فضای عمومی شهر تبریز اضافه شد.

وی با اشاره به قرار گرفتن این خیابان در مسیر مراکز درمانی مهم کلانشهر تبریز، اجرای آن را در روان شدن ترافیک به ویژه برای خودروهای امدادی و درمانی بسیار مهم و موثر دانست.

وی ادامه داد: در حالی که به طور مثال در گذشته در مسیرگشایی خیابان پاستور جدید شاهد بودیم به اندازه‌ای پروانه تجاری داده شده که در واقع وضعیت سابق آن خیابان بهتر از امروز بود.

شهین‌باهر با اشاره به پروژه‌های جدید مورد افتتاح در منطقه ۱، گفت: این پروژه‌ها، طرح‌های زیرساختی هستند که افتتاح کانال‌های دفع آب‌های سطحی از جمله این موارد است که در هنگام بارش، از وقوع سیلاب در این محدوده از شهر جلوگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هشت کانال دفع آب‌های سطحی در سطح منطقه ۲ احداث شده که امروز نیز دو مورد دیگر به آن‌ها اضافه شد.

وی تشریح کرد: سال ۹۹ سال شکوفایی عمرانی و فضای سبز شهرداری تبریز است و در همین راستا سعی داریم با توجه به توان اقتصادی شهرداری و پرداخت بدهی‌های گذشته و کسب درآمدهای جدید، درآمدها را در حوزه‌های مختلف به ویژه در حیطه‌های عمرانی و فضای سبز هزینه شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، شهین‌باهر در پایان تاکید کرد: تلاش داریم هر هفته افتتاح پروژه‌های عمرانی در سطح شهر تداوم یابد که در همین راستا امروز هفت پروژه عمرانی و خدماتی منطقه ۲ با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری تبریز افتتاح پروژه عمرانی شهرفروشی مديريت شهري شهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: محمد آئینی که با هدف شرکت در ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان‌شرقی به این استان سفر کرده است در این سفر از آخرین وضعیت پروژه‌های بازآفرینی شهر تبریز نیز بازدید کرد.

وی در این بازدیدها خاطرنشان کرد: تبریز و استان آذربایجان شرقی در حوزه بازآفرینی شهری از استان های سرآمد کشور بوده و می تواند الگویی برای سایر کلانشهرها محسوب شود.

او یادآور شد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری همچون مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به مدد همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

بازدید از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و همچنین پروژه‌های نوسازی مردمی و پروژه‌های بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی شهر تبریز از جمله برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی بود.

محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز که در این بازدیدها معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کرد در خصوص آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب اظهار کرد: طول مسیرگشایی هزار و ۸۰۰ متر بود و در مجموع ۷۵۰ ملک در این پروژه نیازمند تملک است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه مهم شهری خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام یافته مقرر شده این پروژه امسال به اتمام رسیده و به مسیر ایده لو متصل شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز همچنین اظهار کرد: این پروژه در حوزه منطقه ۱۰ تبریز توسط شهرداری منطقه یک در حال اجرا بوده و تا کنون ۱۰هزار میلیارد ریال برای تملک در این پروژه هزینه شده است.

وی ادامه داد: پروژه بزرگ مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب موسوم به پروژه ملی طرح نجات تبریز با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه فاز به طور همزمان اجرا می شود.

عزتی اجرای پروژه‌های مسیرگشایی در بافت‌های حاشیه‌نشین و فرسوده شهر را از اولویت‌های شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: با همراهی شورای اسلامی شهر و نهادهای قضایی و همچنین تلاش‌های شهردار تبریز در حوزه بازآفرینی شهری اقدامات مهمی در این خصوص انجام یافته است.

 

دیگر خبرها

  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان