Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشور بیش از دوبرابر سرانه مصرف محصولات پروتئیتی در بازار موجود است، گفت: ستاد تنظیم بازار تعیین کننده قیمت نهایی محصولات پروتئینی و نهاده های دامی در کشور است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم خاوازی  وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به چالش های ایجاد شده در بازار نهاده های دامی و هشدار تولیدکنندگان درباره تولید محصولات پروتئنینی اشاره کرد و گفت: امروز توسعه گلخانه ها یکی از مسائل مهم در مصرف آب و همچنین تولید محصولات کشاورزی به شمار می رود که در این زمینه اقدامات خوبی در استان اردبیل انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولید محصول گل رز به عنوان یکی از محصولات گلخانه ای در استان اردبیل آغاز شده است، گفت: با همکاری استانداری اردبیل 350 هکتار از گلخانه های استان تامین اعتبار شده تا مشکلات استان در این زمینه مرتفع شود.

خاوازی در ادامه سخنان خود به پروژه  پایاب سد گیوی  نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز 220 میلیارد تامین شده است تا هر دو  مجموعه به وضعیت اشتغال، تولید متراکم و صرفه جویی آب در استان اردبیل سرو و سامان دهند.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح وضعیت نهاده های دامی در کشور پرداخت و گفت: برای نهاده های دامی با همکاری بین  جهاد کشاورزی  و وزارت صمت  تمهیداتی اندیشیده شده  است  و اکنون نیز  محصولات کشاورزی  مانند جو، ذرت، گنجاله سویا و به اندازه کافی در بازار موجود بوده و  در بندر هم به بیش از 30هزار تن نهاده در حال بارگیری است.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد ستاد تنظیم بازار نیز به خبرنگار سبلان ما  گفت:  با توجه به اینکه توزیع نهاده های دامی از طریق سامانه بازارگاه و بصورت هدفمند  انجام می شود ، این کار موجب کاهش مصرف شده است.

خاوازی با بیان اینکه نهادینه های دامی از طریق  کارخانجات خوراک دام، تولید کنندگان بزرگ،  اتحادیه ها و تشکل ها تامین می شود به نقش دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: دولت در صدد است تا با کمترین میزان حضور، بیشترین نقش را بر عهده بخش خصوصی قرار دهد  تا با کنترل و تولید نهاده های دامی،  مواد مورد نیاز مرغداران و همچنین  کالای  مصرف کنندگان خوراک دام و شیر کشور تامین شود.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد فروکاهش  التهاب قیمت مرغ در بازار نیز  با بیان اینکه سرانه تولید بیشتر مصرف است و مرغ به اندازه کافی در بازار موجود است گفت:  تصمیم گیرنده نهایی در این خصوص ستاد تنظیم بازار  واقع در  وزارت صمت است و جهاد کشاورزی تنها نقش همراهی را بر عهده دارد تا  قیمت مناسبی  برای هر دو قشر تولید کننده و مصرف کننده در نظر گرفته شود.

گفتگو: محمد مددی/ مهدی جدی

انتهای پیام/ ج

 

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی ستاد تنظیم بازار نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت

به گزارش خبرنگار مهر، شمس‌الدین جمشیدی امروز چهارشنبه در ستاد برداشت محصولات کشاورزی پلدختر، اظهار داشت: ۵۶ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی شهرستان پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت قابل‌برداشت حدود ۲۹ هزار هکتار شامل گندم آبی و دیم، ۲۰ هزار هکتار جو دیم و هفت هزار و ۴۰۰ هکتار کلزا در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: چهار کمیسیون در پلدختر و یک کمیسیون در شهرستان معمولان کار خرید محصولات مازاد بر مصرف شهرستان را به عهده دارند.

جمشیدی، افزود: پیش‌بینی تولیدات کشاورزی شهرستان حدود ۷۰ هزار تن انواع محصولات زراعی است و حدود ۳۲ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی گفت: نرخ خرید گندم تضمینی هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا ۳۵ هزار تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: مشکلات اساسی شهرستان‌های پلدختر و معمولان نبود جاده‌های دسترسی است که متأسفانه جهاد کشاورزی شهرستان هیچ‌گونه ماشین‌آلاتی ندارد و دراین‌رابطه نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان از جمله راهداری که سال‌های گذشته به طور ویژه مساعدت داشتند، احساس می‌شود.

جمشیدی، یادآور شد: میزان نیاز سوخت کمباین‌های فعال حدود ۹۶۰ هزار لیتر است که توسط شرکت فرآورده‌های نفتی تأمین خواهد شد.

وی افزود: پنج اکیپ، کارن نظارت بر برداشت را انجام می‌دهند و اواخر اردیبهشت برداشت در مناطق جنوبی شهرستان آغاز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، گفت: این مدیریت آمادگی کامل برای برداشت و خرید محصولات کشاورزی شهرستان که نتیجه زحمات حدود ۹ ماهه کشاورزان است را دارد و امید است به طور مطلوب صورت گیرد.

کد خبر 6087702

دیگر خبرها

  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران