Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم وداع با پیکر پاک شهید «نسیم افغانی» از شهدای افغانستانی دوران دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید نسیم افغانی عصر امروز در رواق بزرگ امام خمینی(ره) با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و حضور محدود جمعی از مسئولان و خادمان بارگاه منور رضوی، خانواده معزز شهدای مدافع حرم و جمعی از اعضای لشکر فاطمیون برگزار و از فضای مجازی و تلویزیون‌های پهن‌پیکر حرم مطهر برای زائران بارگاه نورانی علی بن موسی‌الرضا(ع) پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای مراسم مداحی و مرثیه‌سرایی توسط ذاکر اهل‌بیت(ع) رضا عرفانیان و سید مسافر مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) افغانستانی، شعرخوانی حجت‌الاسلام قدسی از شعرای افغانستانی و همچنین قرائت بیانیه لشکر فاطمیون توسط حجت‌الاسلام زهیر مجاهد ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان طی سخنانی به بیان جایگاه و مقام شامخ شهدا از منظر دین مبین اسلام پرداخت.

شهید نسیم افغانی از شهدای افغانستانی دوران دفاع مقدس است که از لشکر ۵ نصر خراسان عازم جبهه‌های نبرد علیه رژیم بعث عراق شد و برای دفاع از انقلاب اسلامی در سن 31 سالگی به شهادت رسید. پیکر این شهید والامقام چندی پیش در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شد.

گفتنی است؛ مراسم تدفین پیکر این مجاهد شهید، روز سه‌شنبه ۱۰ تیر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صحن آزادی حرم مطهر برگزار می‌شود.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: وداع با پیکر شهید شهید نسیم افغانی حرم مطهر رضوی نسیم افغانی حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بهادر کرمی در خصوص اقدامات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی دو هزار شهید استان گفت: با همکاری اعضای کمیته، کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس در دست تدوین است.
رئیس کمیته علمی پژوهشی کنگره ملی شهدای استان افزود: پنج جلد کتاب برای توزیع در سطح مدارس پیرامون خاطرات رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس در دست تدوین است.
وی با اشاره به اینکه فراخوان ارسال مقاله برای روزهای پایانی کنگره بر عهده این کمیته است، ادامه داد: جمع‌آوری، بررسی و داوری مقالات، همچنین انتخاب سخنران و پوستر کنگره بر عهده این کمیته است.
کرمی بیان کرد: با همکاری مجموعه دانشگاهیان سفری به روستای موگر شهرستان لنده داشتیم و مزار شهید طیب را زیارت و جلسات تبیینی و تحلیلی برگزار کردیم.
رئیس کمیته علمی پژوهشی کنگره ملی شهدای استان عنوان کرد: به همت بسیج دانشجویی کشور شهید طیب به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شد.
کرمی گفت: نصب تمثال مبارک شهدای دانشجو در دانشگاه‌های استان از دیگر وظایف این کمیته است.
وی گفت: قرار است اعضای کمیته‌های کنگره ملی شهدای استان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کنند.

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • کشف پیکر‌ مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱ +فیلم
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس