Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: احداث دانشگاه فرهنگیان ابر پروژه‌ای است که لازم است مشکل زمین آن از سوی راه و شهرسازی حل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، عصر امروز سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار و اعضای شورا برگزار شد که در این جلسه گزارشی از استفاده دانش‌آموزان از شبکه شاد، برنامه اداره کل آموزش و پرورش مستند به سند تحول بنیادین و طرح 10031 دانشگاه فرهنگیان ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان: مجلس از کنار مسائل آموزش و پرورش به سادگی عبور نکنددانشگاه فرهنگیان: 25 درصد ساختمان‌هایمان تخریبی و 50 درصد غیرایمن است!چالش دسترسی برخی دانش آموزان به شبکه شاد

اقبال عباسی در این جلسه در خصوص احداث دانشگاه فرهنگیان در  استان، اظهار داشت: احداث دانشگاه فرهنگیان ابر پروژه‌ای است که لازم است مشکل زمین آن از سوی راه و شهرسازی حل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید طی سه ماه آینده مشکل زمین دانشگاه برطرف شود زیرا دیر یا زود باید یک دانشگاه فرهنگیان در استان احداث شود.

فرحناز قائدامینی،  مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در این جلسه با اشاره به اینکه در اسفندماه با موضوع کرونا مواجه شدیم، بیان داشت: شبکه‌ای مختص آموزش و پرورش شکل گرفت، گرچه پراکندگی در استان زیاد و مشکلاتی را به همراه داشت.

 قائدامینی گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده 82 درصد دانش‌آموزان، 96 درصد معلمان و 100 درصد مدیران به شبکه شاد ورود پیدا کردند، به طوری که چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های برتر بود. مابقی دانش‌آموزان که نتوانستند از این شبکه استفاده کنند جزو سه منطقه کوهرنگ، عشایر و لردگان بودند.

وی با بیان اینکه در این ایام هیچ دانش‌آموزی از آموزش باز نماند، تصریح کرد: برنامه‌های تلویزیونی برای دانش‌آموزانی که امتحان نهایی داشتند موثر واقع شد.

محمد محمدی، معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه اظهار داشت: آموزش و پرورش موظف است براساس اسناد بالادستی برنامه سالانه تصویب کند.

 محمدی گفت: از بزرگترین کارهای امسال تاکید بر بسته‌های تحولی است، به طوری که آموزش و پرورش به‌دنبال این است که با شفافیت، مردم نتیجه تغییرات را مشاهده کنند.

وی افزود: در این ایام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی مخصوصا مناطق روستایی و صعب‌العبور آسیب دیدند که طرح جهاد فرصت آفرینی آموزش برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

محمدی تاکید کرد: در این طرح برای دانش‌آموزان، آموزش‌های عقب افتاده تکرار خواهد شد تا آفت تحصیلی را کاهش دهد و برای ارتقا به پایه بالاتر با مشکل مواجه نشوند.

تیمور نظری‌فرد، رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه اظهار داشت: در حال حاضر دو پردیس پسران و دختران و مرکز آموزش عالی شهید رجایی فعالیت دارد که از ابتدای تأسیس این دانشگاه تاکنون 919 دانش‌آموخته در رشته آموزش ابتدایی و زبان و ادب فارسی وارد آموزش و پرورش شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 1077 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد:  ظرفیت سراهای دانشجویی به صورت 100 درصد تکمیل است و عمر این سراها 35 سال است.

نظری‌فرد مشکل فضای فیزیکی در اختیار، کمبود شدید هیات علمی تمام وقت و کمبود بسیار شدید نیروی اداری را از اهم مشکلات دانست.

وی در خصوص فرآیند پیگیری تملک زمین برای احداث دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: 32 هکتار زمین در منطقه رحمتیه شهرکرد برای احداث دانشگاه در نظر گرفته شده که 15 هکتار آن کاربری آموزش عالی و 17 هکتار آن فاقد کاربری آموزش عالی است.

انتهای پیام/7540/ش

R7540/P/S6,54/CT7 بیشتر بخوانید... تمام مدارس خراسان جنوبی تا مردادماه تحت پوشش شبکه شاد قرار می‌گیرند چهارمحال و بختیاری| اینترنت «شبکه شاد» رایگان می‌شود‌ بیشتر وقت آموزش به رفع مشکلات سیستمی می‌گذرد؛ لزوم افزایش پهنای باند برای برطرف شدن مشکلات شبکه شاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احداث دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری آموزش و پرورش دانش آموزان مشکل زمین شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان

علی خسروی اظهار کرد: قرارگاه مشترک هفته معلم با همکاری بسیج فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فضای جنگ نرم و سخت کنونی همکاری بسیج در حوزه آموزش پرورش را در پیشبرد اهداف انقلاب امری لازم و ضروری است
مسئول بسیج فرهنگیان لرستان، برنامه‌های بسیج رو به عنوان دغدغه‌های آموزش و پرورش دانست و بر حل موانع جهت پیشبرد اهداف تاکید کرد.
خسروی، حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری جلسه بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ معلم را هز جمله برنامه‌های هماهنگ شده در جهت اجرا به مناسبت هفته معلم عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری