Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رحمانی فضلی عصر دوشنبه (۹ تیر) در حاشیه پنجاه و دومین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با بیان اینکه مهمترین موضوع مورد بررسی این جلسه بحث افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها در حوزه کالا‌ها و مسکن بود، گفت: همه دستگاه‌های مربوطه دعوت شده بودند و دلایل هرکدام از افزایش قیمت‌ها توضیح داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث ارز و افزایش قیمت ارز، کاهش واردات در برخی از موارد، همچنین موضوع تبلیغات در مواردی و استفاده نامناسب از ابزار رسانه‌ای و موارد متعدد دیگر به عنوان عوامل تاثیرگذار در قیمت‌ها مطرح و بررسی شد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه به استناد توضیحات ارائه شده در ستاد از سوی مسئولان ذیربط، در بحث کالا‌های اساسی هیچ مشکلی نداریم، عنوان کرد: ثبت سفارش ها، واردات و تامین کالا‌های اساسی برابر نیاز کشور و حتی بیش از آن است.

وی در خصوص وضعیت گندم گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده، امسال خرید گندم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که تا آخر فصل خرید، مشکلی در این حوزه نداشته باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در این جلسه، یکی از دلایل افزایش قیمت ها، احتمال ضعف نظارت اعلام شد، افزود: مقرر شد که نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی از سطح کلان تا سطوح خرد باشد، یعنی به جای اینکه تنها نظارت در بازار و خیابان باشد که البته حتما باید این کار انجام شود، باید تمام زنجیره تولید کالا و عرضه آن مورد نظارت جدی قرار گیرد؛ براین اساس مقرر شد تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان برای رصد کامل این زنجیره تلاش کنند.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به اینکه در پنجاه و دومین جلسه این ستاد، سیاست‌هایی در حوزه رسانه‌ای تعیین شد، تصریح کرد: رسانه‌ها باید منصفانه و در عین حال مسئولانه، دلایل مسائل را به صورت اساسی مطرح کنند و از مردم بخواهند که همراهی و همکاری داشته باشند تا بتوانیم از این مقطع نیز عبور کنیم.

وزیر کشورهمچنین با بیان اینکه در این جلسه ستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت مسکن ارائه کرد، افزود: در این گزارش درخصوص دلایل افزایش قیمت اجاره بها و مسکن توضیحاتی ارائه و برنامه‌هایی در جهت حمایت برای مستأجران و همچنین از نظر ساخت برای تولید انبوه مسکن به وسیله بخش خصوصی اعلام کردند که امیدواریم همه این‌ها منجر به خیر مردم شود.

در پنجاه و دومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور وزیر کشور ضمن مروز شرایط کشور در ابعاد مختلف، گفت: توجه توأمان به معیشت، سلامت، آزادی‌های قانونی و امنیت مردم اولویت فعالیت‌های کشور در سال جاری است.

علاوه بر بررسی وضعیت کالا‌های اساسی و میزان واردات و صادرات کشور در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته، گزارشی از تولید و فروش خودرو نیز ارائه شد که نشان دهنده رشد مطلوب تولید و تحویل خودرو در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرونده اکبر طبری دهه کرامت زینب سلیمانی حمید ابوطالبی سند همکاری 25 ساله ایران و چین وزیر کشور ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور رسانه ها رحمانی فضلی پرونده اکبر طبری دهه کرامت زینب سلیمانی حمید ابوطالبی سند همکاری 25 ساله ایران و چین کالا های اساسی افزایش قیمت وزیر کشور کالا ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه 197 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت توجه و تمرکز بر حفظ جایگاه کشور در المپیاد‌های جهانی، طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در جلسه ۱۷۴ مورخ 16 خرداد 1402 مقرر شد طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در قالب میز تخصصی شناسایی، جذب و نگهداشت نخبگان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: پس از بررسی طرح پیشنهادی در جلسات متعدد میز تخصصی مربوطه و جلسات کمیسیون علم و آموزش با مشارکت تمامی بازیگران اصلی این حوزه، این جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به بررسی این طرح اختصاص یافت.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه پس از بررسی بحث المپیاد‌های دانش‌آموزی در اسناد بالادستی، بررسی المپیاد‌های دانش‌آموزی در پرتو آمار و بررسی آسیب‌شناسی این المپیادها، طرح پیشنهادی در ۲ محور اصلی تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های جدید مطرح شد.

وی افزود: با توجه به استماع نظرات اعضای این جلسه مقرر شد باشگاه دانش پژوهان جوان طبق اساسنامه آن، ظرف مدت ۲ ماه شاخص‌ها و استاندارد‌های مسابقات معتبر دانش‌آموزی در سطح ملی و بین‌المللی را جهت بررسی و تصویب در جلسه شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است