Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کاروند با اشاره به اهمیت تکریم وبزرگداشت امام زادگان در استان، گفت: بقعه امامزاده هاجر خاتون(س) یکی از پر بازدیدترین اماکن مذهبی در کردستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت‌الاسلام محمدکاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان امرو(9تیر) در روند بازدید از عملیات عمرانی توسعه بقعه متبرکه امامزاده هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) که به مناسبت دهه کرامت با حضور آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی  نماینده ولی فقیه در استان کردستان صورت گرفت، اظهار داشت: بقعه امامزاده هاجر خاتون(س) یکی از پر بازدیدترین اماکن مذهبی در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرد م منطقه و استان‌های مجاور احترام خاصی برای بقعه امامزاده هاجر خاتون(س) قائل هستند.

این مقام مسئول، تصریح کرد: با توجه به موقعیت بقعه امام زاده هاجر خاتون خواهر بزرگوار امام رضا (علیه السلام) با استفاده از تمام توان و ظرفیت‌ها سعی خواهیم کرد اقدامات لازم برای تسهیل زیارت مردم شریف استان را فراهم آوریم.

حجت الاسلام کاروند افزود: مرحله جدید عملیات عمرانی توسعه بقعه متبرکه امامزاده هاجره خاتون از یک ماه پیش آغاز شده و امیدواریم که  با همکاری سایر نهادها و تخصیص بودجه لازم شرایط لازم برای توسعه این بقعه متبرکه فراهم شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام‌زاده هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع) و فرزند امام موسی کاظم(ع) است که در سفر امام رضا(ع) به خراسان در سنندج رحلت نموده و در در محله قدیمی سرتپوله شهر سنندج به خاک سپرده شده است.

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: امامزاده هاجر خاتون س کردستان بقعه امام امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 چطور فرزند بزرگتر خود را برای ورود نوزاد تازه متولد شده به خانه آماده کنیم؟

نوزاد تازه متولد شده، شادی و چالش‌های زیادی را با خود به خانه می‌آورد.شما از یک سمت هیجان زده هستید و از سویی ممکن است در مورد خیلی چیزها نگران باشید، یکی از مسائلی که در چنین شرایطی نگران کننده است، عکس‌العمل کودک بزرگتر شماست. همین که نمی‌دانید با چه واکنشی از سمت فرزند بزرگتر روبه‌رو می‌شوی می‌تواند شما را کلافه کند.  سوالاتی که در این شرایط معمولا با آن مواجه می‌شوید می‌تواند متنوع باشد سوالاتی مثل اینکه، چطور به فرزند بزرگتر خود بگوییم  قرار است خواهر یا برادری داشته باشد؟ با حسادت‌های احتمالی فرزند بزرگتر چه باید کرد؟چطور در برقراری یک رابطه خوب بین فرزندان به آنها کمک کنیم؟

کودکان در سنین مختلف به نوزاد تازه متولد شده واکنش‌های متفاوتی نشان خواهند داد، اطلاع از انتظارات کودکان در سنین مختلف، کار شما را در مدیریت تغییرات پیش‌رو آسان‌تر خواهد کرد.

کوکان یک تا دو ساله(نوپا)

کودکان در این سن چیز زیادی درباره معنای داشتن خواهر یا برادر نمی‌دانند با این حال اجازه دهید صحبت‌های شما درباره "کودک جدید" را بشنوند و هیجانتان را احساس کنند. آنها شاید نفهمند شما برای چه چیزی هیجان زده هستید اما نگرش و احساس شما بر آنها تاثیر می‌گذارد و آنها را نیز درباره اتفاق پیش‌رو هیجان زده می‌کند. حتما قبل از زایمان، زمانی را به ورق زدن عکس‌های نوزادان اختصاص دهید و سعی کنید ذهن فرزند بزرگتر خود را با  کلماتی مثل "نوزاد"، "خواهر" و "برادر" آشنا کنید و روزی که نوزاد جدیدتان متولد شد برای فرزند بزرگتر کار خاصی انجام دهید برای مثال  هدیه ای که دوستش دارد به او بدهید یا درصورت امکان او را به مکانی که موردعلاقه‌اش است ببرید. به نحوی این اطمینان را برای او ایجاد شود که همچنان دوستش دارید.

کودکان ۲ تا ۴ ساله

اصلی ترین مشخصه این سن، وابستگی زیاد کودک به پدر و مادر است، کودک شما هنوز نمی‌داند چگونه والدین خود را با دیگران شریک شود و  ممکن است هر تغییر احتمالی در محیط خانه برای او احساس خطر و ناامنی ایجاد کند، در این سن نیز پیشنهادات و راهکارهایی وجود دارد که برخورد با شرایط جدید را برای کودک‌تان آسان ‌کند. به چند مورد  آنها در ادامه مطلب اشاره شده است:

۱)شتاب‌زده عمل نکنید: در دادن اطلاعات درباره نوزاد جدید، به کودک ۲تا۴ ساله خود شتاب نکنید وصبر کنید تا کنجکاوی‌های خود او منجر به پرسیدن سوالاتی شود.

به طور مثال کودک شما علت خرید وسایل جدید نوزاد را از شما سوال میکند، یا در مورد بزرگ شدن شکم مادرش حتما شروع به کنجکاوی خواهد کرد . در این زمان کتاب‌های مصور که داستان ورود نوزاد جدید به خانه را روایت میکند میتواند شروع خوبی برای صحبت درباره عضو جدید خانواده باشد و اگر به کلاس‌های خواهر،برادر که برخی مراکز آموزشی برگزار می‌کنند نیز دسترسی دارید از فرصت فرستادن کودک خود به این کلاس‌ها غافل نشوید. نکته مهم این است که کودک شما حتما باید خبر تولد نوزاد جدید را قبل از هرکسی از پدر و مادر خود بشنود.

۲)صادق باشید: به فرزند بزرگ خود بگویید، کودک تازه متولد شده بامزه و دوست‌داشتنی است اما گریه‌های شبانه‌روزی هم دارد و شما مجبور خواهید شد وقت و توجه زیادی را به او اختصاص دهید. از گفتن این نکته  که مدتی طول می‌کشد تا بتواند با کودک تازه متولد شده بازی کند یا او را در آغوش بگیرد غافل نشوید. حتما با کلام خود به فرزند بزرگتر اطمینان دهید که به اندازه قبل دوستش خواهید داشت.

۳)مشارکت فرزند بزرگتر را بپذیرید :در برنامه‌ریزی برای نوزاد تازه متولد شده از همفکری یا کمک خواهر یا برادر بزرگترش استفاده کنید، این کار از حسادت او کم می‌کند. برای مثال در خرید وسایل نوزاد به فرزند بزرگتر اجازه دخالت کردن مشخص و منطقی بدهید و اگر قرار است وسایل قدیمی او برای فرزند جدید استفاده کنید، اجازه دهید خودش کمی با آنها بازی کند و درصورت ممکن عروسک یا وسیله‌ای به جای آن وسایل قدیمی برای فرزند بزرگتر تهیه کنید.

۴)زمان تغییر روتین کودک بزرگتر رسیده است: قبل از تولد نوزاد جدید، کارهایی هایی مثل به تنهایی دستشویی رفتن یا رفتن به تخت‌خواب را به فرزند بزرگتر خود آموزش دهید چرا که در غیر اینصورت فرزند شما مجبور می‌شود ضمن تلاش برای درک تغییرات بوجود آمده بعد از تولد نوزاد با یادگیری همین مهارت‌های روزانه گلاویز شود و در دراز مدت احساس غم یا تنهایی پیدا کند.

۵) قبل از رفتن به بیمارستان کودک خود را برای نبودن چند روزه خود مطلع کنید: کودکان با نبود ناگهانی والدین گیج و سردرگم می‌شوند، بنابراین برای او توضیح دهید که ممکن است چند روز در خانه نباشید و  با خواهر یا برادر او بر می‌گردید.

۶)کودک بزرگتر را به بخشی از همه چیز تبدیل کنید : زمان خاصی برای فرزند بزرگتر اختصاص دهید، مثلا باهم کتاب بخوانید یا موسیقی گوش کنید و یا به سادگی با هم صحبت کنید. هنگام شیر دادن به نوزاد خود فرزند بزرگتر را از خود دور نکنید و با در آغوش گرفتن او هنگام شیر دادن به او ثابت کنید که او را بخش مهمی از همه چیز می‌دانید.

۷)نقش دیگر اعضای خانواده: از فامیل یا دوستان خود بخواهید اگر برای دیدن نوزاد تازه متولد شده به خانه‌تان می آیند، وقتی را هم به بازی و توجه به فرزند بزرگتر اختصاص دهند و اگر هدیه‌ای برای نوزاد کوچتر آورده‌اند حتی‌الامکان هدیه‌ای هر چند کوچک هم به فرزند بزرگتر بدهند. ال۲۲ا

فراموش نکنید یک نوزاد تازه‌وارد می‌تواند فرصت خوبی برای وقت گذراندن پدر با فرزند بزرگتر باشد و علاوه بر تقویت رابطه آنها در دراز مدت به ایجاد ارتباط درست بین فرزند بزرگتر و نوزاده تازه‌وارد کمک می‌کند.

کودکان ۵ سال و بزرگتر

کودکان در این سن معمولا به اندازه کودکان کوچکتر از حضور یک نوزاد در خانه احساس تهدید نمی‌کنند با این حال ممکن است از توجهی که نوزاد تازه متولد شده دریافت می‌کند آزرده خاطر شوند. اما لازم است که به او به زبان ساده توضیح دهید نوزاد چه تاثیر مثبت و منفی بر او خواهد داشت. سعی کنید در چیدمان وسایل نوزاد نظر فرزند بزرگتر را بپرسید و در صورت امکان او را برای دیدن نوزاد به بیمارستان ببرید تا خودش را به عنوان بخشی از خانواده‌ی در حال رشد ببیند.

از کودک بزرگتر خود بخواهید به نوعی مراقب نوزاد باشد  و زمانی که با خواهر یا برادر کوچتر خود مهربان است، او را تحسین کنید.

به هیچ عنوان نیازها و فعالیت‌های فرزند بزرگتر را نادیده نگیرید، کلاس‌ ورزشی یا فعالیت‌های مورد علاقه او را حتما طبق معمول پیگیری کنید و در هر فرصتی که به دست می‌آورید اوقاتی را برای وقت گذراندن با او اختصاص دهید.

منبع:سایت کودک سالم

ترجمه: لیلاشرفی خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • ژن عامل پارکینسون شناسایی شد
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • میزبانی از زائران ۲۷ کشور در آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع)شهرستان طرقبه شاندیز
  •  چطور فرزند بزرگتر خود را برای ورود نوزاد تازه متولد شده به خانه آماده کنیم؟
  • عملیات وعده صادق نمایشی از قدرت فرهنگ ناب محمدی است
  • بازدید بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس
  • ثبت مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • تحقق شعار سال با تولید مسکن و رفع محرومیت روستاها ضروری است