Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این مراسم که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان های مرکزی، قم، همدان و قزوین در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، گفت: ساوه و اراک در استان مرکزی شهرستانهایی هستند که انجمن سینمای جوان دارند و امکان آموزش استعدادهای فیلمسازی را دارند.

وی افزود: سینما معجزه قرن حاضر است که با زبانی مشترک میلیاردها انسان را در سراسر جهان به هم متصل می کند و یک اثر سینمایی قادر است پنج قاره را به هم متصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشی ادامه داد: گامهای آغازین یک سینماگر با هنر فاخر و فیلمهای کوتاه شروع می شود و به تدریج در عرصه های ملی و بین المللی می تواند درخشان ظاهر شود.
وی گفت: آموزش های فیلمسازی در انجمن های سینمایی جوان می تواند به بروز استعدادهای درخشان منجر شود و چهره های بزرگ امروز کشور زمانی از سینمای جوان کار خود را شروع کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی حضور بانوان کارگردان در این جشنواره را نقطه عطفی برشمرد و بر ضرورت پرورش استعدادهای این قشر از جامعه در حوزه سینما تاکید کرد.
وی افزود: در جامعه ایرانی فیلمهای کوتاه و مستند دارای علاقمندان و مخاطبان زیادی است و سینما از نظر میزان طرفدار در جامعه ما هنر نخستین به شمار می آید.
حجت الاسلام دانشی گفت: در بررسی آثاری که به این جشنواره ارسال شد، متوجه حضور استعدادهای قابل رشد و تعالی زیادی شدم و شک ندارم که بسیاری از آنها در آینده به سینماگران بزرگی در حوزه آثار مستند، داستانی و سایر زمینه ها تبدیل خواهند شد.
دانشی گفت: در این جشنواره ۶۱ اثر از استان های همدان، مرکزی، قم و قزوین مشارکت دارند که ۲۱ اثر با رای هیات داوران در بخش پایانی مسابقه پذیرفته شدند.
وی گفت: این جشنواره با موضوع نفی خشونت برگزار شد که با توجه به شرایط امروز اقدامی ضروری برای بازگرداندن لطفات و مهربانی به جامعه تلقی می شود. 
وی اظهار امیدواری کرد که پردیس سینمایی ساوه که چندی پیش عملیات اجرایی آن آغاز شد با حمایت های شورا و شهرداری هرچه زودتر به پایان برسد تا کانونی مهم برای پرورش ظرفیت های بالای ساوه در حوزه فرهنگ و هنر تشکیل شود.
وی در پایان از حمایت های فرماندار ساوه از حوزه فرهنگ و هنر و همچنین تلاش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به خاطر برگزاری موفق این جشنواره قدردانی کرد.
فرماندار ساوه نیز در این مراسم، گفت: امیدواریم با تلاش شورا و شهرداری ساوه و حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هرچه زودتر پردیس سینمایی ساوه احداث شود تا در سال آینده صاحب سه سالن تخصصی شویم.
«علی میرزایی» افزود: همواره نام ساوه با صنعت عجین شده که نقش مهمی در کشور دارد اما در حوزه هنری نیز این شهرستان ظرفیت های بالایی از جمله ۱۷ مرکز دانشگاهی و انجمن های هنری چندگانه دارد که تحت تاثیر وجهه صنعتی، کمتر به آنها توجه شده است.
وی اظهار داشت: دانشگاه های ساوه در حوزه هنرهای مختلف از جمله سینما می توانند به کمک فرهنگ و ارشاد بیابند و نتیجه آن خلق آثار شگرف باشد.
میرزایی گفت: فیلم های کوتاه با اینکه انتقاداتی به همراه دارند اما در عصر ارتباطات و اینکه افراد وقتی برای دیدن فیلمهای بلند و درام ندارند، یک مزیت محسوب شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.
وی همچنین تبلیغ، القای پیام و جذب هرچه بیشتر مخاطب را از کارکردهای فیلمهای کوتاه عنوان کرد و گفت: جشنواره فیلمهای ۱۲۰ ثانیه ای صبا در ساوه جهشی بلند برای تولید آثار فاخرتر و زمینه ای برای معرفی سینماگران و کارگردانان بزرگ به جامعه هنری کشور است.
فرماندار ساوه گفت: بسیاری از کارگردانان، بازیگران، تدوین‌گران و صدابرداران بزرگ دنیا زمانی از فیلمهای کوتاه کار خود را آغاز کردند و جشنواره کنونی هم می تواند چنین دستاوردهای به همراه داشته باشد.
در پایان این جشنواره آثار برتر که از سوی هیات داوران انتخاب شده بود مورد تجلیل واقع شدند.

برچسب‌ها ساوه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اکران فیلم ساوه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اکران فیلم فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلمهای کوتاه استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین سنتی سمنوپزان در دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، علیرضا خزائلی گفت: يكی از سنت‌هايی كه از ديرباز به‌عنوان آئینی نوروزی در میان قزوينی‌ها مرسوم بوده و هنوز هم در جای‌جای این شهر تاریخی اجرا مي‌شود رسم «سمنوپزان» است.

خزائلی با بیان اینکه مراسم سمنوپزان در قزوین با آداب خاصی همراه است و در فضایی آکنده از معنویت انجام می‌شود، افزود: این سنت زیبا و قدیمی مردم قزوین که با محوریت بانوان انجام می شود جنبه اعتقادي و مذهبي نيز دارد و بیشتر به‌صورت نذري و در فضايي مملو از معنويت و خلوص پخته می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته و به‌منظور حفظ و احیای این آیین ثبت شده در فهرست آثار ملی و معرفی آن به گردشگران، مراسم سمنو‌پزان روز چهارشنبه 8 فروردین در نوروزگاه دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود که پخت آن از ساعت 10 صبح آغاز و همزمان با افطار مراسم توزیع آن انجام می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • آیین شب قدر در ۶۸ نقطه از خراسان شمالی برگزار می‌شود 
  • با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و تکریم خیرین جشنواره ی ملی رسانه ای مهرآفرین برگزار می شود.
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • آیین سنتی « گرگیعان » در خوزستان برگزار شد 
  • بازتاب معنویت و فرهنگ در آیین‌های نوروزی استان مرکزی
  • نوروز؛ مبنای جدید هنجار سازی در روابط بین الملل
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود
  • آیین سنتی سمنوپزان در دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی