Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردبیر یکی از سوژه‌های فارس من تاکید دارد که دانشگاه آزاد خود را زیرمجموعه وزارت کار نمی‌داند اما قوانین و موارد مربوط به استخدام را براساس قانون کار اعمال می‌کند که باعث متضرر شدن اعضای هیات علمی و کارکنان این مجموعه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران «فارس من» با ثبت سوژه در این سامانه خواستار‌ «ضروت همسا‌ن‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد» شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود سه هزار و ۹۹ نفر از کاربران  خبرگزاری فارس نوشته‌اند: «از آخرین جهش ناگهانی در افزایش قیمت دلار و به دنبال آن افزایش لجام گسیخته همه قیمت‌ها و نیز کاهش شدید ارزش پول ملی‌، بیش از دو سال می‌گذرد، پس از این مسئله توان معیشتی حقوق‌بگیران از جمله اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد به یک چهارم کاهش پیدا کرده است، در طی این دو سال و اندی بسیاری از سازمان‌ها به ویژه سازمان‌های دولتی اقدام به افزایش حقوق کارمندان خود تقریباً متناسب با تورم نموده‌اند ولی دانشگاه آزاد به‌گونه‌ای کاملا سوال‌برانگیز اقدام مناسبی در این زمینه انجام نداده و به افزایش ناچیز حقوق‌ها بسنده کرده است، آخرین مصوبه نیز در این زمینه مربوط به هیأت محترم امنا در سال ۹۹ جهت افزایش ۱۵ و ۵۰ درصدی هم هنوز اجرایی نشده و اجرای آن در هاله‌ای از ابهام سرگردان است. سوال اینجاست آیا یک مدیر از کارمندان خود که به یکباره ارزش حقوقشان به یک چهارم کاهش پیدا کرده می‌تواند عملکردی به میزان قبلی انتظار داشته باشد؟ و آیا باید در این زمینه بی تفاوت باشد و اقدامی شایسته انجام ندهد؟

در این دو سال اکثر اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد به عنوان یک سازمان مشتری محور، با عمل به وظایف و تعهدات خود همانند گذشته تمام قد در خدمت دانشجویان محترم و اعتلای علم و فرهنگ جامعه بوده‌اند، ولی این عملکرد توأم با وظیفه شناسی و ایثار کارکنان نه تنها به هیچ وجه وظیفه مدیران را در جهت تأمین معاش شایسته و درخور آن‌ها کم نمی‌کند، بلکه برعکس مسئولیت آنان را دو چندان می‌نماید.

لذا پیشنهاد می‌شود که مدیران دانشگاه با نگاهی عالمانه و پدرانه مشکلات اساتید و کارمندان را مشکلات خود دانسته و با این نگاه، سیاست‌های کلان را تدوین نموده و با تشکیل تیمی دلسوز و عالم به مدیریت، آموزش و اقتصاد از بدنه دانشگاه، به منزله چشمانی تیزبین و بازوان قدرتمند برای مدیران رده بالا، مسائل استراتژیک را به موقع تشخیص داده و آنها را به خوبی حل نمایند. آرزو داریم که بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا با بهره گیری درست از منابع همچون گذشته موفق بوده و شکوفا عمل نماید.»

در پیگیری‌ها خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با سردبیر ثبت این سوژه‌ تماس گرفت، که وی در این زمینه گفت: با توجه  به اینکه ما جزء واحد پزشکی دانشگاه آزاد هستیم دقیقا شرایط‌مان را با دانشگاه‌های دولتی مقایسه می‌کنیم. 

وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی اواخر سال ۹۸، حدود ۵۰ درصد به حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی خود اضافه کرده که در مجموع می‌توان گفت بالغ بر یک میلیون و هشتصد هزار تومان به کل حقوق این گروه اضافه شده است؛ حتی در سال ۹۹ نیز که از سوی دولت افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ها اعلام شد این دانشگاه مجدداً این افزایش حقوق را اعمال کرده است. 

سردبیر این سوژه اضافه کرد: دانشگاه آزاد خود را زیرمجموعه وزارت کار نمی‌داند ولی خیلی از کارها یا قوانینی که مربوط به استخدام است را براساس قوانین کار اعمال می‌کند. 

وی افزود: سال ۹۸ وزارت کار مشخص کرد ۱۵ تا ۲۰ درصد باید افزایش حقوق داشته باشیم اما دانشگاه آزاد حدود ۱۰ درصد از این مبلغ را برای کارکنان و اعضای هیات علمی خود در نظر گرفت به طوری که از سال ۹۶ به بعد همچنان افزایش حقوق‌ها سیر نزولی داشته است.

سردبیر این سوژه در پایان گفت: با وجود اینکه ما پرستار هستیم و باید بتوانیم با ۲۰ سال سابقه و سختی کار بازنشسته شویم اما دانشگاه آزاد این مساله را قبول نمی‌کند و به جای اینکه لیست بیمه‌ را به عنوان کارگر رد کند به عنوان بیمه کارمندی لحاظ می‌کند به طوری که تعدادی از همکاران ما شکایت کردند و از طریق دیوان عدالت اداری به نتیجه رسیدند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمودی همسان سازی حقوق دانشگاه آزاد افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

به گژارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد فاطمی نماینده منتخب مردم بابل در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با تبریک و افتخار از حملات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: امروز کشور به لحاظ نظامی و دستاورد‌های علمی، پژوهشی و اختراعات نخبگان و تولیدات محصولات علمی در مجامع بین‌المللی دارای اقتدار و صاحب نفوذ است.

وی افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و خواهان رفاه اجتماعی و معیشتی هستند. دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت مدیران جهادی به جامعه کمک کرد. لازم است از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در پویایی و شکوفایی این مملکت استفاده بهینه کرد.

نماینده منتخب بابل به رشادت‌ها و ایثار ملت در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حریم و حرم اشاره کرد و گفت: مردم همیشه پای نظام و انقلاب و رهبری ایستادند. شهداء دارای کرامت هستند مهمترین اهداف و فعالیت مسئولان در راستای منویات مقام معظم رهبری و مطالبات مردم و دانشگاهیان است.

فاطمی بیان کرد: الگو پذیری از سیره حضرت علی(ع) و در فعالیت‌های اجرایی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و رعایت این سیره می‌تواند نگین درخشان حکمرانی باشد. احقاق حق حقوق شهروندی برای معیشت مردم یک تکلیف است.

وی عنوان کرد: شهرستان بابل یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و فرهنگی بوده و از ظرفیت علمی بالایی برخوردار است. در ایجاد و گسترش رشته‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بابل تلاش کرده و به اتفاق همکاران مجلس از حقوق شهروندی کارکنان و هیئت علمی دفاع و برای ارتقای سطح علمی، پژوهشی و فرهنگی بابل و دانشگاه و مراکز آموزشی تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس