Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌دنبال آتش سوزی روز گذشته نیزار‌های درون مسیل کنار چاه شماره یک، شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به‌دنبال آتش سوزی روز گذشته نیزارهای درون مسیل کنار چاه شماره یک و بازتاب گسترده آن در فضای مجازی که موجب بروز سئوالاتی در خصوص فعالیت صنعت نفت در این منطقه شد ، شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان توضیحاتی را در راستای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان آمده است :  در ساعت 16:35 دقیقه روز گذشته - یک شنبه هشتم تیرماه 1399 - از سوی مبادی مربوطه وقوع یک فقره آتش سوزی  نیزارهای واقع در مسیل کنار چاه نفت شماره یک به اداره ایمنی ، بهداشت و محیط زیست این شرکت اطلاع و تقاضای مشارکت در اطفای آتش سوزی مطرح گردید.

بلافاصله تیم اطفای آتش این شرکت بهمراه تجهیزات خودرویی و انفرادی به مکان مورد نظر اعزام و با توجه به نزدیکی بازار و مسکونی بودن منطقه به ایمن سازی منطقه جهت جلوگیری از سرایت آتش سوزی به مغازه ها و منازل اقدام نمودند .

 با همت عوامل تیم آتش نشانی این شرکت و همچنین مشارکت آتش نشانی شهرداری و پس از  تقریباًٌ یک ساعت تلاش بی امان با توجه به حرارات بالای آتش سوزی و گرمای شدید تابستان منطقه ، در ساعت 17:40 دقیقه این آتش سوزی که به نظر می رسد عمدی باشد مهار و خاموش گردید .

از آنجاییکه تراوشات اندکی از نفت که قابل جمع آوری هم نیستند در بالادست این نیزار وجود داشته و  توسط نیزار  و علفزار مسیل جذب شده بود  بهمراه نیزار  در آتش سوخت و موجب بزرگ جلوه دادن حادثه گردید .

در  پیگیری های اداره ایمنی ، بهداشت و محیط زیست این شرکت و بمنظور ساماندهی  مقدار نشت طبیعی و اندک نفت از کف دره و مسیل نمره یک ، مقرر گردید که بوسیله ی بیل مکانیکی منطقه ی نیزار  شخم زده شده و از فاز خطرناک  به فاز بی خطر تبدیل و سپس منشاء نشت طبیعی نفت بررسی و در صورت امکان مشابه حوضچه های نفتی سی برنج مدیریت شود .

لازم به توضیح است که خروج طبیعی نفت در مسجدسلیمان یک امر قدیمی و تاریخی است  و فعالیت خاندانی  اهل شوشتر به نام « سادات قیری » که پیش از حفاری و فوران نفت از چاه شماره یک این شهر ،بدین منطقه که آن موقع عاری از سکنه  بوده مراجعه کرده و نفت خام تراوش یافته به سطح زمین را جمع آوری و به قایق داران و بلم رانان خوزستانی برای محافظت در برابر نفوذ آب و قایق ها و بلم هایشان می فروختند  . شنیدن فعالیت این خاندان و وجود چشمه های  طبیعی نفت انگیزه ی حضور تیم حفاری جرج رینولدز از کمپانی نفتی ناکس دارسی را پس از 3 تلاش ناموفق در دالپری لرستان - چیاسرخ کرمانشاه و ماماتین رامهرمز به  « دره خرسان » قدیم و « نمره یک » فعلی مسجدسلیمان کشاند و سرآغاز شکل گیری صنعت نفت شد .

همچنین شهر مسجدسلیمان میان 2 گسل  فعال و انرژیک« نیایش » و « مسجدسلیمان » واقع  گردیده که زمین لرزه های متعدد سالیانه از جمله زمین لرزه شدید 5.7 ریشتری تیرماه سال گذشته توانسته و می تواند به شکاف لایه های زمین و خروج  طبیعی نفت و گاز از سطوح زیرین با سطوح بالایی زمین منجر شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آتش سوزی شرکت نفت مسجدسلیمان فضای مجازی محیط زیست چاه شماره یک طبیعی نفت نفت و گاز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد

به گزارش «تابناک»» به نقل از ایرنا، عبدالله شمس ناتری افزود: این آتش سوزی در ساعت ۱۴ امروز به وقوع پیوست و پس از بروز این آتش سوزی نیروهای یگان حفاظت، اهالی روستا و حامیان طبیعت دوست راهی محل آتش سوزی شدند.

وی اظهار داشت: مکان آتش سوزی تا شهر مرزن آباد بیش از یک ساعت فاصله دارد منتهی به علت ترافیک پرحجم در جاده کندوان اعزام نیروهای برای خاموش کردن آتش مدت بیش از ۲ ساعت زمان برد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: این آتش سوزی از نوع سطحی بوده و به علت وزش باد، آتش به گستره ای از پوشش جنگلی این منطقه سرایت کرده است.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس حدود ۱۵۶ هزار هکتار عرصه طبیعی و مرتعی زیر پوشش دارد.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی در مسیر جاده کندوان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • «جزیره مینو» جلوه‌ای از نخل و نیزار و نبرد مقدس
  • علت آتش‌سوزی منابع طبیعی راین چه بود؟
  • توضیحات جدید سازمان منابع طبیعی درباره قطع درختان در الیمالات مازندران
  • جزییات جدید از قطع درختان جنگل‌های هیرکانی از زبان یک حقوقدان: تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان الیمالات/ حداقل جرم اداره‌کل منابع طبیعی، کوتاهی در انجام وظایف است
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش سوزی در جنگل مرزن‌آباد چالوس
  • وقوع اولین فقره آتش سوزی جنگلی در مازندران