Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیمارستان امام خمینی ره آمل که از سال ۹۶ فعال است دارای موافقت اصولی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب باز و ICU OH است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «خودداری دانشگاه علوم پزشکی مازندران به راه‌اندازی مرکز «قلب» آمل» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛ بیمارستان امام خمینی آمل بعد از یک دهه تلاش مسئولان شهرستان در اردیبهشت 95 با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت افتتاح شد و قرار بود مرکز قلب و عروق غرب مازندران نیز در آن احداث شود که بعد از گذشت نزدیک به پنج سال هنوز این وعده عملیاتی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه شهرستان 420 هزار نفری آمل خود به تنهایی بیشترین آمار بیماران قلبی را در مازندران دارا است و همچنین یک شهر پایلوت درمانی است که باید به شهرهای مرکزی و غربی استان ، خدمات درمانی ارائه دهد اما از مرکز مهم و حیاتی قلب و عروق بی بهره است و مردم آمل و شهرهای مرکزی و غرب استان باید برای آنژیوگرافی و عمل قلب باز به ساری مراجعه کنند.

مسؤولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران چندین سال است که وعده راه اندازی این مرکز را در آمل می‌دهند و جالب اینکه که بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی امام خمینی آمل ساخته و آماده است و حتی چند سالی است دستگاه آنژیوگرافی برای آمل خریداری شده و در بیمارستان به صورت پلمب قرار دارد و پرسنل این بیمارستان برای این بخش آموزش دیده هستند و در سال ۹۵ مزایده برای بخش آنژیوگرافی و عمل قلب باز آمل منتشر شده اما دانشگاه علوم پزشکی مازندران این مرکز را برای مردم آمل و شهرهای مرکزی و غرب استان راه‌اندازی نمی‌کند.

این بیمارستان حتی به پد بالگرد مجهز بوده و بیماران قلبی که به درمان فوری نیاز دارند از هر شهری به وسیله اورژانس هوایی ۱۱۵ که در آمل مستقر است به بیمارستان امام خمینی آمل منتقل و درمان فوری برای آنها شروع می‌شود.

وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران اگر بخواهند چنین بیمارستانی را در این زمان بسازند چه هزینه‌ای باید انجام دهند؟ اگر در این زمان دستگاه آنژیوگرافی برای آمل قرار بود خریداری شود چقدر هزینه می‌شد؟ برای ساخت پد بالگرد چقدر هزینه می‌شد؟برای آموزش به پرسنل برای آنژیوگرافی و عمل قلب باز چقدر هزینه می‌شد؟و مهمتر از این مسائل، آیا با این امکاناتی که مهیا شده بازم مردم ما باید رنج و درد فراوان و در مواقعی فوتی داشته باشند؟

از نظر پزشک بهترین جراحان و پزشکان قلب مازندران که تعدادی از آنها آملی هم هستند قول همکاری صد در صدی در صورت راه اندازی این مرکز را داده‌اند مانند دکتر حمیدرضا وفایی فوق تخصص جراحی قلب، دکتر وحید مخبری متخصص قلب و عروق، دکتر فرسویان متخصص قلب، دکتر طبری جراح قلب، دکتر فرشاد جلیلی جراح قلب و.....

و در پایان، با اینکه تمامی امکانات برای راه‌اندازی این مرکز مهیاست اما دانشگاه علوم پزشکی مازندران پنج سال است این مرکز را راه‌اندازی نمی‌کند تا هم میلیاردها تومان پول بیت‌المال هدر رفته باشد هم مردم در رنج و عذاب باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در آمل مرکز جراحی قلب باز و ICU OH در بیمارستان خصوصی شمال آمل به مدت دو سال فعال و در حال ارائه خدمت است.

تورج اسدی افزود: در بیمارستان امام خمینی (ره) آمل که از سال ۹۶ فعال است دارای موافقت اصولی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب باز و ICU OH است.

وی با بیان اینکه فضای فیزیکی بخش فوق آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: تجهیزات پزشکی آن در هفته‌های آینده از سوی وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

انتهای پیام/86034/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران مرکز قلب دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیمارستان امام خمینی جراحی قلب باز راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۶۸ موافقت اصولی گردشگری در البرز

رحیم خاکی روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: این موافقت اصولی‌ها برای ۱۶ بوم گردی، ۸ هتل، ۳ واحد پذیرایی سنتی، ۲۷ مجتمع گردشگری، ۹ کمپینگ بهداشتی، یک محوطه روستایی و گردشگری، یک هتل بیمارستان، یک هتل آپارتمان، یک اقامتگاه سنتی و یک مجموعه گردشگری سلامت صادر شده است.
او با اشاره به وجود ۱۰۹ واحد پذیرایی شامل ۹۱ واحد پذیرایی بین راهی و ۱۸ واحد پذیرایی سنتی دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی گفت: امسال ۲۲ پروانه واحد پذیرایی و ۳۸ پروانه در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی در استان صادر و تمدید شده است. 
خاکی تعداد بازدید‌های نظارتی از تأسیسات گردشگری در سال گذشته را ۲۴۳۲ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد ۱۵۱۲ مورد بازدید مربوط به واحد‌های پذیرایی، ۷۸۱ بازدید از واحد‌های اقامتی و ۱۳۹ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی برای بررسی ارائه خدمات بهینه به گردشگران صورت گرفته است.
او با اشاره به اینکه ۴۸ طرح گردشگری در سال ۱۴۰۲ برای دریافت تسهیلات معرفی شدگفت: مبلغ این طر‌ح‌ها دو هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال که در زمینه تأسیسات گردشگری دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های گردشگری، واحد‌های پذیرایی سنتی است. 

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • بررسی ۳۷ پرونده در جلسه کمیسیون موافقت اصولی استان تهران
  • هربار بیمارستان، ما را مؤاخذه می‌کند آرزوی مرگ می‌کنیم/ ضرورت حمایت از زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • موافقت با تاسیس دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • صدور ۶۸ موافقت اصولی گردشگری در البرز
  • حیات دوباره ۳ بیمار با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی
  • جراحی نادر در شیراز؛ عمل جنین دارای نارسایی قلبی در رحم مادر
  • جراحی نادر در بیمارستان نمازی /عمل جنین دارای نارسایی قلبی در رحم مادر
  • جراحی نادر در شیراز /عمل جنین دارای نارسایی قلبی در رحم مادر
  • جراحی نادر در شیراز / عمل جنین دارای نارسایی قلبی در رحم مادر