Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@01:27:21 GMT

آمریکا و اسرائیل پشت پرده مشکلات سوریه هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۴۹۴۵

آمریکا و اسرائیل پشت پرده مشکلات سوریه هستند

به گزارش افکارنیوز،

فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت پرده مشکلات سیاسی و اقتصادی دمشق هستند و کشورهای همسایه نیز از تبعات قانون «سزار» متاثر خواهند شد.

اخبار بین الملل-وی در حاشیه مراسم وزارت خارجه برای تودیع سفیر موریتانی در سوریه گفت: به نفع رهبران و ملت‌های کشورهای عرب همجوار با سوریه است که به هماهنگی‌های سیاسی و اقتصادی خود با این کشور ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در کنار یکدیگر قادر خواهیم بود این مشکلات را که اسرائیل و آمریکا پشت آن قرار دارند، پشت سر بگذاریم.

فیصل المقداد افزود: دمشق با اشغال برخی از ساختمان‌های دولتی در شمال شرق کشور به دست نیروهای سوریه دموکراتیک مخالف است. این اقدامات بازتاب سوء بر این نیروها خواهد گذاشت.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه کشورش همچنان به ایستادگی در برابر این توطئه‌ها که آمریکا و دشمنان سوریه پشت آن قرار دارند، ادامه خواهد داد، گفت: تمامی اقشار و گروه‌های سوریه برای مقابله با چنین حملاتی از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه حمایت می‌کنند.

وی افزود: روزی فرا می‌رسد که این نیروها بدانند آنچه انجام می‌دهند خیانت و در سطح سیاسی و اقتصادی غیراخلاقی است. سوریه از ده‌ها سال پیش با توطئه‌ها روبرو بوده وایستادگی کرده است و از این به بعد هم با چنین تلاش‌های جدیدی برای اجرای برنامه‌های آمریکا در سطوح مختلف روبرو خواهد بود.

معاون وزیر خارجه سوریه از موضع‌گیری موریتانی که با وجود اعمال فشار از سوی کشورهای عربی همواره از ملت سوریه حمایت می‌کند، استقبال کرد و گفت: ما از اعمال فشارهایی که بر موریتانی می‌شود تا سفیر خود را از سوریه خارج کرده، از این کشور حمایت نکند و در سازمان‌های عربی و سازمان ملل با دمشق هماهنگی نکند آگاه هستیم، اما همین که سفیر موریتانی در سوریه حضور دارد گواهی بر این امر است که روابط میان دو کشور با همان قدرت همچنان ادامه دارد.

بر اساس قانون سزار که از سوی آمریکا اجرایی شده علاوه بر سوریه، تمامی کشورها و طرفهایی که با دولت سوریه همکاری کنند در زمینه‌های مختلف به ویژه زمینه‌های اقتصادی تحریم می‌شوند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا صهیونیستی جنگ سوریه تروریست داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۴ روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

این در حالی است که ۲ روز پیش شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده بود واشنگتن در هفته جاری برای وزیر امور خارجه ایران و هیأت همراه وی در نیویورک محدودیت‌هایی اعمال خواهد کرد.

کد خبر 845345 منبع: ایرنا برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه سازمان ملل - شورای امنیت سخنگوی وزارت خارجه

دیگر خبرها

  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت برای فتنه انگیزی بین کشور‌های اسلامی
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است