Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

قرار است سه‌شنبه، دهم تیر در پارلمان آلمان (بوندستاگ) پیش‌نویس قطعنامه‌ای که اتحاد احزاب مسیحی و حزب سوسیال دموکرات این کشور در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری تهیه کرده‌اند به رای گذاشته شود.

اخبار بین الملل-در این سند آمده است که الحاق مناطق فلسطینی در کرانه‌باختری رود اردن به اسرائیل و گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در این منطقه، خلاف قوانین بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آلمان در پیش‌نویس قطعنامه از رژیم اسرائیل خواسته است در تصمیم خود تجدیدنظر کند زیرا چنین اقدامی پیامدهای ناخوشایندی برای روند صلح خاورمیانه و ثبات منطقه‌ای خواهد داشت.

انتظار می‌رود که  کابینه رژیم صهیونیستی روز اول ژوئیه (۱۱ تیر) نخستین گام اجرای طرح پیوستن حدود ۳۰ درصد از کرانه باختری رود اردن را بردارد.

این طرح بر مبنای معامله ْقرن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده تهیه شده است.

قطعنامه‌ای بدون اقدامات تنبیهی

این در حالی است که احزاب ائتلاف دولتی آلمان با هر گونه اقدامات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی مخالف هستند.

در پیش‌نویس قطعنامه آمده که دولت فدرال آلمان باید هم‌پیمانان خود در اتحادیه اروپا را متقاعد کند که بحث درباره تحریم‌های یکجانبه یا تهدید به مجازات اسرائیل، هیچ تاثیر سازنده‌ای بر روند صلح یا تفاهم میان اسرائیل و فلسطینیان نخواهد داشت.

آلمان روز اول ژوئیه ریاست شورای اتحادیه اروپا و ریاست شورای امنیت سازمان ملل را به‌عهده می‌گیرد. به همین دلیل دولت فدرال نقش مهمی در واکنش‌های بین‌المللی به الحاق رسمی مناطق اشغالی به اسرائیل خواهد داشت.

حزب سبزها با پیش‌نویس قطعنامه دولت موافقت نکرده و قرار است که روز چهارشنبه قطعنامه‌ جداگانه‌ای به پارلمان ارائه کند.

علت رد طرح احزاب دولتی از جانب سبزها، بخشی از آن است که به راه حل ایجاد یک کشور فلسطینی در کنار اسرائیل پرداخته است.

سبزها تاکید دارند، باید به این نکته اشاره شود که فلسطینی‌ها خواهان کشوری در درون مرزهای ۱۹۶۷ هستند.

«امید نوری پور» کارشناس  سیاست خارجی حزب سبزها، در این رابطه می گوید: مایه تاسف است که دولت آلمان در پیش‌نویس قطعنامه، تمایلی به مرزهای یک کشور فلسطینی نشان نداده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آلمان کرانه باختری اسرائیل جنگ فلسطین اسرائیل کرانه باختری پیش نویس قطعنامه کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست

محسن آرمین نایب رئیس جبهه اصلاحات ایران در جلسه امروز مجمع عمومى این جبهه، اقدام آمریکا مبنى بر وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را شرم آور و نوعى چشم بستن به جنایات اسرائیل خواند و ضمن محکومیت آن خواستار راه اندازی کارزاری جهانی علیه این اقدام با کمک نهادهاى مردمى شد.

به گزارش جماران، محسن آرمین که ریاست این جلسه مجمع عمومى را برعهده داشت، در واکنش به اقدام دولت آمریکا که در جلسه جمعه گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد قطعنامه این شورا مبنی بر عضویت کامل و قطعی دولت فلسطین در این سازمان را وتو کرد، گفت: آمریکا در حالی به این قطعنامه رأی منفی داد که از پانزده عضو شورای امنیت ۱۲ عضو رأی مثبت و دو عضو به آن رأی ممتنع داده بودند. به عبارت دیگر ترکیب آرا به روشنی حاکی از این واقعیت و حقیقت است که آمریکا به تنهایی در برابر اراده جهانی مبنی بر به رسمیت شناختن حق ملت بزرگ و تاریخی فلسطین در تعیین سرنوشت خود ایستاده است.

نائب رئیس جبهه اصلاحات ایران، نکته جالب توجه در استفاده آمریکا از حق وتو و رد قطعنامه مذکور را استدلال رابرت وود نماینده آمریکا در سازمان ملل دانست و افزود: ایشان در توجیه این موضع دولت متبوع خود گفت که "پرزیدنت بایدن به وضوح گفته است صلح پایدار در منطقه تنها از طریق راه حل دو کشوری با توافق دوجانبه حاصل می‌شود و هیچ مسیر دیگرى وجود ندارد که امنیت و آینده اسرائیل را به عنوان یک کشور یهودى دموکراتیک تضمین کند و هیچ مسیر دیگری وجود ندارد که تضمین کند فلسطینیان می‌توانند در آرامش و با عزت در کشور خودشان زندگی کنند. "

محسن آرمین تصریح کرد: این سخن نماینده آمریکا در سازمان ملل بدان معناست که از نظر آمریکا هرگونه اقدامی برای راه حل دو کشوری را باید به جلب رضایت رژیم اسرائیل و بدون کمترین فشاری بر این رژیم مشروط کرد، رژیمی که به تصریح مقاماتش اساساً فلسطینی را انسان نمی‌داند و فراتر از آن برای فلسطینی حق حیات قایل نیست و در حال حاضر به رغم موج محکومیت بین المللی همچنان مشغول کشتار و قصابی فلسطینیان و پاک سازی نژادی در غزه است.

رئیس جلسه مجمع عمومى جبهه اصلاحات ایران این گفته رابرت وود که "سؤالات حل نشده‌ای وجود دارد که آیا متقاضی دارای معیار‌هایی است تا به عنوان یک کشور در نظر گرفته شود یا خیر"، را توجیه دیگر نماینده آمریکا در سازمان ملل دانست و گفت: معنای این سخن آن است که از نظر دولت آمریکا، فلسطینیان که در حال حاضر خواهان بدیهی‌ترین حقوق یک ملت یعنی حق تعیین سرنوشت خویش هستند، صلاحیت برخورداری از چنین حقی را ندارند. این منطق آشکارا به معنای همراهی با اسرائیل در قبال فلسطینیان و اعلام حمایت از جنایات این رژیم نژادپرست در غزه است.

محسن آرمین در عین حال یادآور شد که بحران شش ماهه اخیر غزه به رغم تمامی تلخی و هولناکی خود جامعه جهانی را به این نتیجه قطعی رسانده است که دشواره فلسطین و منطقه خاورمیانه بدون تشکیل دولت مستقل فلسطینی قابل حل نیست و هرگونه راه حلی که رسماً و عملاً حق مسلم فلسطینیان در تعیین سرنوشت خویش را به رسمیت نشناسد، استعماری، ظالمانه و محکوم به شکست است.

وى افزود: آن چه در جمعه گذشته در شورای امنیت سازمان ملل متحد رخ داد در حقیقت افشای چهره ریاکار دولت آمریکا بود که از دهه نود به این سو کوشیده است از خود چهره یک میانجی در منازعه فلسطینی-اسرائیلی به نمایش بگذارد و طی شش ماهه گذشته به رغم سیل کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل، با تظاهر به فشار به اسرائیل و طرفداری از راه حل دو دولتی در فلسطین و ریختن آذوقه به غزه، وجهه خود را در سطح بین الملل حفظ کند. اما طرح پیشنهادی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد در فضای مساعد جهانی و عدم مخالفت اعضای شورای امنیت سازمان ملل با این طرح، آمریکا را ناگزیر ساخت نقاب ریاکاری از چهره بردارد.

نائب رئیس جبهه اصلاحات ایران تأکید کرد: آنچه موجب شد آمریکا در برابر جامعه جهانی ناگزیر از تحمل چنین هزینه سنگینی شود معنا و لوازم قطعنامه مذکور بود. مطابق این قطعنامه درصورت تصویب، فلسطین به عضویت رسمی سازمان ملل در می‌آمد و مانند همه اعضای این سازمان، دولتی مستقل و برخوردار از حق دفاع در برابر تجاوز شناخته می‌شد و ادامه حمله اسرائیل به غزه تجاوز و اشغال خاک کشور دیگر و نقض صریح قوانین بین المللی به شمار می‌امد. از این رو وتوی قطعنامه مذکور از سوی آمریکا آشکارا به معنای حمایت از این تجاوز و نسل کشی ملت فلسطین است.

دیگر خبرها

  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • ادعای نتانیاهو برای فشار نظامی بر حماس
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • آرمین: شرم آور است
  • واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • اسرائیل در حال ارتکاب «نسل کشی» در اردوگاه نور شمس در کرانه باختری اشغالی است
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند
  • شهادت ۲ فلسطینی در کرانه باختری در تیراندازی صهیونیست‌ها