Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:36:34 GMT

کرونا جان کودک هشت ساله در هرمزگان را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۵۰۷۰

کرونا جان کودک هشت ساله در هرمزگان را گرفت

دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه دوشنبه در گفت و گوی زنده با بخش خبر سیمای مرکز خلیج فارس ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: وضعیت هرمزگان از نظر ابتلا به کرونا بحرانی بوده و هر روز شاهد فوت شماری از مردم استان هستیم.

وی شمار جان باختگان در هرمزگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در مدت ۲۴ ساعت گذشته را ۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این شمار هفت نفر در بندرعباس، یک نفر در بندرلنگه، یک نفر در رودان و یک نفر نیز در قشم جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰۹ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که از این شمار ۷۹ نفر تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند که حال ۲۵ نفر از آنها وخیم است.

اواخر خردادماه امسال نیز یک کودک ۱۰ ساله و در نخستین روزهای تابستان نیز یک کودک ۱۱ ماهه در هرمزگان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

با وجود هشدارهای بسیار مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی، هنوز بسیاری ها در این استان نسبت به این موارد بی توجه می باشند که نتیجه آن قربانی شدن کودکان، جوانان و عزیزان بسیاری از خانواده ها می باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۲۵ هزار و ۲۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا  موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۶۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۲۵ هزار و ۲۰۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۸۶ هزار و ۱۸۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۰۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از روز گذشته(یکشنبه) خیز قابل توجهی در آمار ابتلا و بستری در استان تهران داریم که نگران کننده است.

وی ضمن تشویق مردم جهت پیوستن به پویش «من ماسک می‌زنم»، بیان کرد: یافته‌های علمی فعلا بهترین راه برای پیشگیری از بیماری ناشی از ویروس کرونا را استفاده از ماسک معرفی کرده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است که ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار آن بصورت قراردادی است.

مسعود گرگیج افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی امسال ۷۰ هزار تن محصول گندم در هرمزگان برداشت شود که متوسط برداشت از هر هکتار چهار و نیم تن است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار هکتار بصورت مکانیزه کشت شده است، افزود: ۱۱۰ دستگاه کمباین آماده برداشت گندم هستند که در این زمینه ۱۲ مرکز خرید آماده تحویل گندم کشاورزان است.

گرگیج بابیان اینکه ۹۰ درصد بذر گواهی شده، کشت شده است، گفت: ارقام کشت شده شامل شامل چمران ۲، برات، خلیل، مهرگان، سحر و سیروان است.

وی افزود: برداشت گندم در هرمزگان از ۸ فروردین آغاز می‌شود و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • نجات ۳ کودک دچار مسمومیت با گاز در عباس آباد
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • نجات ۳ کودک متاثر از گازگرفتگی در عباس آباد