Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس سازمان چای کشور گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برگ سبز چای امسال از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شد. - اخبار استانها -

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه تاکنون چیزی معادل 56 هزار تن برگ سبز چای به 200 میلیارد تومان از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شده است اظهار داشت: دولت اهتمام خوبی در بحث پرداخت مطالبات چایکاران دارد و نسبت به واریز قدرالسهم خود به صورت مستمر و تدریجی اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور در تشریح مقدار برگ سبز چای برداشت شده توسط چایکاران و نوع آن نیز توضیحاتی ارائه کرد و ابراز داشت: طبق آمارها و گزارشات 47 هزار و 600 تن معادل 85 درصد از برگ سبز چای برداشت و تحویل داده شده به کارخانجات درجه یک و 8 هزار و 400 تن مابقی معادل 15درصد نیز درجه2 بوده است.

جهانساز ارزش برگ سبز چایی که تاکنون از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شده را 248 میلیارد تومان ارزیابی کرد و بیان داشت: با توجه به حمایت‌های خوب دولت از کشاورزان و اهتمام کارخانجات چایسازی در حال حاضر معادل 195میلیارد تومان یعنی چیزی حدود 77درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

نماینده مردم رشت: لزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه چای و برنج در سال «جهش تولید»؛ گیلان فرصت‌های زیادی برای توسعه دارد184 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شدگیلان| استقبال مردم از خرید چای ایرانی؛ 60 درصد مطالبات چای‌کاران پرداخت شد

وی رونق تولید و استقبال عمومی مردم برای مصرف چای داخلی را از جمله مؤلفه‌های اثربخش برای توسعه صنعت چای تلقی کرد و ابراز داشت: تمام تلاشمان علاوه بر افزایش تولید و بهره‌وری باید در مسیر افزایش کیفیت تولید محصول متمرکز باشد زیرا در این صورت است که چای ایرانی می‌تواند با چای وارداتی به خوبی رقابت کند.

جهانساز لزوم انتقال دانش فنی به چایکاران را در راستای بهره‌وری بیشتر در تولید و برداشت کیفی برگ سبز چای بسیار ضروری خواند و عنوان کرد: اجرای طرح بهزراعی باغات چای، روی آوردن به روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز گیاهی از جمله مؤلفه‌های مهمی است که به‌دنبال تحقق هر چه بیشتر آن هستیم.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای استان گیلان بیش از 70 تا 80 درصد اقتصاد روستاییان به صنعت چای و تولیدات آن وابسته است تصریح کرد: تولید این محصول بیش از 2 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و موجب اشتغالزایی می‌شود بنابراین در صورت حمایت‌های قانونی می‌توان آن را توسعه داد.

وی پشتیبانی و حمایت‌های همه جانبه دولت و مدیریت اعمال شده از سوی سازمان چای کشور را از صنعت چای داخلی متذکر شد و خاطرنشان کرد: با توجه به انجام عملیات بهزراعی و مکانیزاسیون در سطح باغات چای، تجهیز و نوسازی کارخانجات چایسازی امسال چای استحصالی از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

جهانساز فعال بودن کارخانجات چایسازی در گیلان و مازندران، برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولید شده را از جمله دستاوردهای به دست آمده در صنعت چای اعلام کرد و بیان داشت: در همین راستا پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان چایکار و کارخانجات چایسازی نیز همواره در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... گیلان| رئیس سازمان چای: شرایط خرید برگ سبز چای در سال جهش تولید مناسب است ۴۸ هزار تن برگ سبز چای امسال از چایکاران گیلان خریداری شد قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک ۴۶ هزار ریال تعیین شد /‌ چایکاران برای احیای ‌باغاتشان انگیزه پیدا کردند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان چای کشور کارخانجات چایسازی گیلان و مازندران میلیارد تومان استان گیلان مطالبات چای برگ سبز چای خریداری شد صنعت چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود

ایسنا/قم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

محمدرضا حاجی‌رضا در دیدار با آیت الله اعرافی که امروز ۷ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: در صدور اسناد کشاورزی در دو سال گذشته توانستیم از ۸۰ هزار هکتار موجود، مقدار ۵۵ هزار هکتار را تعیین تکلیف کنیم تا کشاورزان با سند زمین خود بتوانند از تسهیلات تخصصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته رویکرد ما عدم توسعه بوده است، مطرح کرد: اشتغال مولد پایدار یکی از مباحث اصلی است که در سازمان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم محدود است، عنوان کرد: تلاش داریم با استفاده از دانش‌های نوین بهبود و ارتقای عملکرد کشاورزی در استان را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه زراعت نیز محصولات برندی در قم وجود دارد، تاکید کرد: یونجه، ذرت و پنبه از جمله محصولات زراعی برجسته قم هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، حاجی رضا گفت: سالانه ۱۳۵ هزار تن تخم مرغ در استان قم تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۷۷ هزار تن میگوی پرورشی در سال جدید
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • رشد ۷ درصدی تولید بنزین در ۱۴۰۲/ ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امسال آغاز می‌شود
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود