Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه مالیات بر مسکن می‌تواند یکی از کارهای اساسی برای عدم احتکار خانه باشد گفت: باید روند انحرافی ایجاد شده در اقتصاد و مسکن را تغییر دهیم.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره مشکلات بازار مسکن و اجاره‌بها اظهار داشت: در حال حاضر شاهد درهم گسیختگی بازار مسکن هستیم که این نشانه اقتصاد معیوب و عاملی برای افزایش تورم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** مالیات بر مسکن مانع احتکار خانه

وی با بیان اینکه در حال حاضر اجاره و رهن منزل غیرقابل تحمل شده است، گفت: این در حالی است که ما از دولتی که وزیر مسکن آن افتخار می‌کرد به عدم افتتاح مسکن مهر و حتی منازل این طرح را به قوطی کبریت تشبیه کرده بود و حتی در طول سالیان گذشته حتی یک باب از همین قوطی کبریت‌ها را تولید نکرد انتظاری جز این نداریم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ بعداز بررسی‌های متعدد موضوع مسکن با حضور کارشناسان مختلف متوجه شدیم که مالیات بر مسکن می‌تواند یکی از کارهای اساسی برای عدم احتکار خانه شود.

** لزوم حذف طرح‌های غیراولویت‌دار در مجلس یازدهم 

نقدعلی اظهار داشت: کارشناسان معتقدند که میزان خانه‌های خالی کشور با وجود 85 میلیون جمعیت معادل خانه‌های خالی در ایالات متحده آمریکا است که حدود 300 میلیون جمعیت دارد. علت این تفاوت آن است که در جامعه آمریکا مالیات زیادی از خانه‌های بدون استفاده دریافت می‌شود اما متأسفانه ما نه تنها در موضوع مسکن بلکه در دیگر عرصه‌های کاذب اقتصادی هیچگونه مالیات و یا عامل بازدارنده خاصی را تدوین نکرده‌ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم مصمم بر آن است که به تعداد انگشتان 2 دست بتواند اولویت تعیین کرده و مشکلات آنها را به صورت جدی برطرف کند که در همین راستا می‌توان به مالیات بر خانه، اصلاح ساختار آماری، قوانین مبارزه با قاچاق که مستقیماً‌ با اقتصاد و معیشت خانوارها ارتباط دارد را در زمره اولویت‌های اصلی در نظر گرفته و از بررسی طرح‌های غیر اولویت‌دار و دست چندم ممانعت کرد.

** باید قطار دولت به ریلی اصلی بازگردد

نقدعلی افزود: رفع مشکلات کشور در موضوعات مذکور ظرف مدت یکسال بسیار سخت است اما همین که بتوانیم این موضوعات را ظرف چند سال آینده و در مجلس یازدهم رفع کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

وی گفت: متأسفانه روند هفت ساله غلطی در کشور رخ داده و در مسیر اقتصاد و مسکن کشور انحراف بزرگی ایجاد شده است که باید مجلس یازدهم تلاش کند این مسیر را بازگرداند که اثرات آن در کوتاه مدت خیلی ملموس نیست ولی باید بکوشیم قطار را به ریل اصلی آن بازگردانیم تا اثرات آن در میان مدت مشهود شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی خمینی شهر مجلس مسکن خانه های خالی مالیات بر خانه نماینده مجلس مالیات بر مسکن مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند

اندیشکدهٔ بنیاد رزولوشن (The Resolution Foundation) اعلام کرد که بحران مسکن در بریتانیا موضوع مهم و مؤثر در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ این کشور خواهد بود.

به گزارش یورونیوز، این بنیاد که چشم‌انداز سه ماهه خود را از بازار مسکن بریتانیا منتشر کرده، وضعیت خانه‌ها در این کشور را از لحاظ قیمت بالا، اندازه کوچک، قدیمی بودن و مصرف بالای انرژی مورد انتقاد قرار داده است.

این اندیشکده در گزارش خود که از داده‌های «سازمان توسعه و همکاری اقتصادی» برای مقایسه وضعیت مسکن بریتانیا با اقتصادهای مشابه استفاده کرده است، اعلام کرد: «وقتی صحبت از مسکن در بریتانیا می‌شود، خانوارها از نظر کمیت و کیفیت محصول پایین‌تری دریافت می‌کنند.»

خانه‌ها در بریتانیا نسبت به بسیاری از اقتصادهای توسعه‌یافته دیگر مانند فرانسه، آلمان، ژاپن، آمریکا و تایوان، فضای کمتری برای هر نفر دارد.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که سهم هر نفر از فضای خانه‌های بریتانیا حتی نسبت به مناطق مرکزی شهر نیویورک نیز کمتر است.

بنیاد رزولوشن اعلام کرد که خانه‌های افراد شاغل در بریتانیا نسبت به «بیشتر» کشورهای اروپایی دورتر از محل کار آن‌ها قرار دارد. همچنین بنا بر اعلام بنیاد رزولوشن، علیرغم برنامه دولت بریتانیا برای دستیابی به انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۵۰، خانه‌ها در این کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته، قدیمی‌تر و کمتر عایق‌بندی شده‌اند.

بحران مسکن در بریتانیا که مدت‌هاست به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی این کشور محسوب می‌شود، با کمبود مسکن ارزان‌قیمت، افزایش اجاره بها و قیمت خانه‌ها آغاز شد.

همچنین بحران هزینه‌های زندگی در بریتانیا امکان خانه‌دار شدن بریتانیایی‌ها را دشوار کرده است.

بریتانیا در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ انتخابات سراسری برگزار خواهد کرد که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، حزب کارگر، حزب اصلی اپوزیسیون نسبت به محافظه‌کاران حاکم به رهبری ریشی سوناک، نخست‌وزیر این کشور در موقعیت بهتری قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست /۲۰ برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست/ 20برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته مقرون به صرفه است؟
  • راه حل تازه عضو حزب موتلفه برای رسیدن به جهش تولید/ از دلال‌ها بیشتر مالیات بگیرید