Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@12:45:11 GMT

شهید مطهری: تفاسیر موسوی خوئینی‌ها مارکسیستی است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۵۳۸۶

شهید مطهری: تفاسیر موسوی خوئینی‌ها مارکسیستی است

مشرق: کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی درباره برخورد شهید مطهری با موسوی خوئینی‌ها در کتاب خاطراتش می‌گوید: «بعضی‌ها در بیاناتشان... حرف‌هایی می‌زدند که برای منافقین مطلوب بود، حتی آیات قرآن را طوری تفسیر می‌کردند که خلاف واقع بود. آقای مطهری از این‌ها خیلی ناراحت بود و میگفت این سبک تفسیر، تفسیر کمونیستی است، تفسیر ماتریالیستی است، تفسیر تفنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

حجت‌الاسلام شجونی نیز در این رابطه می‌گوید: «صریح بگویم، آقای مطهری معتقد بود که او [موسوی خوئینی‌ها]مارکسیست شده است. آقای مطهری اعتقاد افراد را از روی ظاهر و لباسشان نمی‌سنجید، بلکه محتوای حرف و فکر آن‌ها را بررسی می‌کرد. ایشان می‌فرمود این نوع تفاسیر، تفسیر مارکسیست‌هاست، حالا از زبان هرکسی که می‌خواهد جاری شده باشد.»

او ادامه می‌دهد: «این داستانی را که برایتان نقل می‌کنم می‌توانید بروید از آیت‌الله آقارضی شیرازی بپرسید. داماد بنده که روحانی است برای خود من تعریف می‌کرد که وقتی آیت‌الله انواری از زندان آزاد شدند، با آقای مطهری و آقارضی شیرازی به دیدن ایشان رفتیم. وقتی به منزل ایشان وارد شدیم، دیدیم موسوی خوئینی‌ها هم آنجا نشسته. او، چون با آقای مطهری بد بود، تا چشمش به ایشان افتاد، بلند شد و رفت بیرون. آقای مطهری با حالت عصبانیت و تحکم از آقای انواری پرسیده بود: «شما ایشان را می‌شناسید؟» آقای انواری جواب داده بود: «بله، این آقای خوئینی‌هاست.» آقای مطهری می‌گوید: «خبر دارید مارکسیست شده؟» آقای مطهری واقعاً درباره آقای موسوی خوئینی‌ها همین طور فکر می‌کرد و بخشی از هشدار‌هایی هم که در مقدمه کتاب «گرایش به مادیگری» داد، درباره همین آدم و اطرافیانش بود.»

منبع: فردا

کلیدواژه: شهید مطهری تفاسیر تفسیر قرآن موسوی خوئینی ها موسوی خوئینی ها آقای مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج گفت: امروز یک وحدت قابل توجه بعد از عملیات وعده صادق و تنبیه رژیم جعلی را شاهد هستیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بسیج طی سخنانی عنوان کرد: امروز یک وحدت قابل توجه بعد از عملیات وعده صادق و تنبیه رژیم جعلی را شاهد هستیم.

وی افزود: ما به مناسبت شهادت استاد مطهری هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم را در پیش داریم. آثار این شخصیت بزرگوار توسط حضرت امام مورد تایید قرار گرفت و در راستای تلفیق اندیشه، حوزه و دانشگاه تلاش کرد و یکی از دلایلی که دشمنان ایشان را به شهادت رساندند ترویج تفکر عاشورا و امام عظیم الشان بود.

سردار معروفی عنوان کرد: ما نقش ماندگار شهید مطهری را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم و اثر مکتوبات و اندیشه زیبای او در جامعه ما موثر خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال 1403 عنوان کرد: سازمان بسیج در ایام هفته عقیدتی برای بسیجیان عزیز و توده‌های مردم برنامه‌های ویژه‌ای دارد. بسیج به عنوان تکیه گاه بزرگ ملت ایران است و امسال با این رویکرد به اجرای برنامه می پردازیم.

وی ادامه داد: در همین راستا از هشتم تا چهارده اردیبهشت برنامه‌های عقیدتی و سیاسی به صورت هماهنگ تا پایین‌ترین رده‌های بسیج را با رویکرد فرمان اعتلای فرمانده کل قوا در حوزه بسیج و جهاد تبیین و خدمت اجرا می‌کنیم.

معروفی تصریح کرد: تمرکز برنامه‌ها در سال 1403 روی گفتمان شهید مطهری خواهد بود و در این راستا برای همه روزهای هفته عقیدتی برنامه‌های خاصی پیش بینی شده است.

وی مطرح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها پیرامون حجاب و کرامت زنان در دانشگاه‌ها و در رده‌های بسیج خواهران پیش بینی شده است. علاوه بر این تبیین آثار و خدمات شهید مطهری و تجلیل از پژوهشگران برتر در این حوزه، تجلیل مقام معلم و بزرگداشت شهدای معلم از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج گفت: برگزاری مراسمات بزرگداشت در محل شهادت، محل زادگاه و همچنین در تمامی رده‌های مقاومت از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.

وی عنوان کرد: همچنین تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در حوزه مبارزه با رژیم صهیونیستی که این شهید بزرگوار از سال 43 آن را فریاد زدند نیز از دیگر برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در بسیج است.

معروفی گفت: یکی از دستاوردهای شهید مطهری تولید قدرت نرم بدون نگاه سیاسی و قومی و مذهبی است. امروز دشمن اراده ملت ما را مورد هجمه جدید قرار داده و تغییر ذائقه و افکار را در دستور کار دارد که اندیشه‌های شهید مطهری می‌تواند در این حوزه بسیار راهگشا بوده و جلوی اقدامات دشمن را بگیرد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند بیشترین کمک را به ترویج اندیشه‌های شهید مطهری کنند، گفت: جهت دهی به افکار عمومی یکی از رسالتهای اصلی رسانه‌ها است که در کنار آن تلاش برای ایجاد وحدت که نتیجه اش تولید امنیت و قدرت است، موجب حل مشکلات کشور می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و معلم سازمان بسیج مستضعفین
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • ۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با ۱۵ برنامه در سپاه ساری
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • ۲۳۰ مربی در سپاه و بسیج استان سمنان فعالیت می‌کنند
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • اجرای هفته معلم با محوریت معرفی اندیشه‌های شهید مطهری