Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:57:40 GMT

دستگاه تب‌سنج هوشمند در کرمان ساخته شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۵۶۲۷

دستگاه تب‌سنج هوشمند در کرمان ساخته شد

احد ترکستانی  محقق نخستین دستگاه تب سنج هوشمند شبانگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، بر آن شدیم تا دستگاهی را با قابلیت کنترل تب از راه دور به به منظور جلوگیری از ورود افراد ناقل به اجتماع طراحی کنیم و اکنون این دستگاه برای اولین بار در کشور ساخته شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحمیل هزینه بر کشور در راستای تامین مواد ضدعفونی کننده و کاهش خطر ابتلای شخص آزمایش گیرنده به بیماری، بر آن شدیم تا با بهره‌گیری از علم رباتیک استفاده از نیروی انسانی را به حداقل برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در نظر داشتیم دستگاهی طراحی کنیم که به صورت هوشمند قابلیت تشخیص بیماری را داشته باشد و ارسال اطلاعات به اپراتورهای دستگاه از راه دور به صورت خودکار انجام شود تا از ورود اشخاص مبتلا به اجتماعات خودداری شود.

این محقق کرمانی تاکید کرد: تاکنون دستگاهی با این قابلیت و دقت مشابه وارد ایران نشده و دستگاه‌های موجود نیز به صورت پرتابل هستند که نیاز به حضور اپراتور مستقیم دارند، علاوه بر آن گیت‌های ضدعفونی کننده تولید شده‌ بسیار هزینه بر هستند.

وی ادامه داد: دستگاه تب‌سنج به سنسورهای تشخیص دما و فاصله‌ سنج متصل است که در شرایط تحریم و مشکلات ارزی علاوه بر کمیاب شدن سنسورها، به شدت افزایش قیمت نیز داشته‌اند.

تاکستانی بیان کرد: اما اگر حمایت شویم، می‌توانیم با قیمت ارزان‌تر از گیت‌های ضدعفونی کننده، آن ها در اختیار ادارات دولتی، بانک‌ها، رستوران‌ها و حتی مدارس قرار دهیم و این دستگاه در مکان‌های دیگری همچون معادن و کارخانجات بزرگ تولیدی نیز بسیار قابل استفاده و ضروری است.

وی گفت: با توجه به موضوع مهم شیوع ویروس کرونا و اینکه یکی از راه‌های تشخیص افراد مبتلا، کنترل دمای بدن آنها است، ایده تب‌سنجی از راه دور شکل گرفت.

این جوان نخبه کرمانی اظهار داشت: به دنبال اجرایی کردن این ایده، بعد از تحقیقات و مطالعات بسیار، موفق به تولید یک نمونه اولیه شدیم که توانایی اندازه‌گیری دمای بدن افراد را تا فاصله ۶۰ سانتی‌متری را دارا است.

وی تاکید کرد: این دستگاه برای نصب بر روی یک سطح طراحی شده بنابراین نیاز به حضور اپراتور را برطرف کرده است، همچنین این دستگاه توانایی کنترل انواع گیت ورودی، خروجی، دوربین‌های عکسبرداری و فیلم‌برداری مدار بسته را دارا است و برای نصب در کنار دستگاه کارت ساعت نیز بسیار مناسب است.

 ترکستانی افزود: دستگاه ساخته شده به کمک تکنولوژی مادون قرمز دمای بدن را از راه دور ( تا حداکثر ۶۰ سانتی‌متر) اندازه‌گیری می‌کند، در این دستگاه برای بهینه‌سازی مصرف انرژی قابلیت تشخیص فردی پیش‌بینی شده که در صورت عدم حضور شخص در مقابل آن به حالت خواب موقت می‌رود.

وی افزود: در این دستگاه قابلیت اتصال به سایر تجهیزات مانند کنترل کننده‌های ورودی، خروجی و دوربین با انواع پروتکل‌های اتصال تعبیه شده است.

سازنده این تب‌سنج هوشمند تصریح کرد: برای معرفی جنبه‌های نوآوری محصول می‌توان به مواردی از جمله قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن تا ۶۰ سانتی‌متر، هشدار صوتی و نوری برای مشخص کردن فرد تب‌دار، قابلیت اتصال به دوربین، انواع گیت‌های ورودی و دستگاه کارت ساعت اشاره کرد.

وی گفت: قیمت هر دستگاه تب سنج هوشمند تشخیص کرونا حدود ۳۰ میلیون ریال برآورد شده است که در صورت حمایت و تولید انبوه بی‌شک این مبلغ به زیر ۳۰میلیون ریال کاهش خواهد یافت.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان پارک فناوری پردیس بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان پارک فناوری پردیس بهداشت و سلامت خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان پارک فناوری پردیس بهداشت و سلامت تب سنج هوشمند راه دور دمای بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟

بارندگی‌های شدید روز گذشته در شهرستان زرند نه تنها باعث قطعی برق در این شهرستان شد که مدارس آن را نیز به تعطیلی کشاند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بارندگی‌های شدید روز گذشته در شهرستان زرند باعث وقوع سیلاب، تخریب زیرساخت مناطق روستایی و آب‌گرفتگی خیابان‌ها شد.

برق شهر زرند به دلیل بارش شدید باران قطع شد و تردد خودروها به دلیل آب‌گرفتگی معابر به سختی صورت گرفت.

فعالیت سامانه بارشی جدید در استان کرمان و بارندگی‌های روز گذشته باعث جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارت به برخی از زیرساخت‌ها همانند تخریب شبکه آب شرب مناطق روستایی در منطقه جلگه شور زرند شد.

با دستور فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان زرند به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه، همه مدارس این شهرستان تعطیل شد.

سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند از شهروندان خواست در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند، او همچنین از اعلام آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات‌رسان در شهرستان خبر داد.

شرایط نابه‌سامانی که به دنبال بارندگی شدید در شهر زرند به وجود آمد، باعث ورود دادستان زرند به این موضوع شد.

رضا یعقوبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طی دستوری و برای حفظ حقوق عامه، مدیران ادارات را به مدیریت بحران و رفع اختلال عبور و مرور و بازگرداندن شهر به شرایط عادی مأمور کرد.

وی تاکید کرد: دستور بررسی چرایی به وجود آمدن وضعیت موجود نیز صادر شده است و به طور قطع در صورت اثبات اهمال صورت گرفته، مسئولان مربوطه در مقابل به دستگاه قضائی پاسخگو خواهند بود.

کد خبر 747416

دیگر خبرها

  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم
  • بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!