Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: از چهارم اسفند ۹۸ تا ۱۰ خرداد ماه امسال ۶۸۰ نفر مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم که از ۱۰ خرداد تا کنون این تعداد ۲.۵ برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: هم اکنون موارد نمونه های مثبت کرونایی استان بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش یافت.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: طی ۳.۵ ماه ۹ فوت ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم اما طی ۱۲ روز اخیر این تعداد به ۱۵ مورد رسید.
یزدان‌پناه تصریح کرد: هم اکنون ۳۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌  شهید جلیل بستری هستند که از این تعداد ۶ مورد با وضعیت بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می برند.
وی ادامه داد: بیشترین مبتلایان به کرونا در این استان طی روز شنبه بوده که ۴۶ درصد از مبتلایان مربوط به شهرستان چرام بوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: تجهیزات ۲۰ تخت ICU به استان اختصاص داده شد و مواردی را برای بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت که با کمبود تخت ICU مواجه بود ارسال شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به وضعیت تجمعات و مراسمات عزا و عروسی تاکید کرد: در ستاد مقابله با کرونای استان مقرر شد که صاحبان عزا و عروسی برای برگزاری مراسم خود باید پس از ارائه درخواست به بخشداری ها و فرمانداری‌ها، مجوز بگیرند که طبق این مجوز موظف می شوند که مراسم خود را با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی برگزار کنند.
یزدان‌پناه اظهارکرد: در صورتی که دستوالعمل‌ها رعایت نشود با صاحب عزا و عروسی طبق قانون برخورد می شود.
وی با اشاره به ارسال پیامک برای مراسم عزا در استان عنوان کرد: مقرر شد که از این به بعد زمان و مکان مراسم عزا برای مردم و بصورت عمومی پیامک نشود.
موثرترین روش در پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: طی روز دوشنبه نهم تیرماه ۹۹ نمونه از بیماران مشکوک کرونایی داشته ایم که بیشتر موارد مثبت کرونایی مربوط به شهرستان بهمئی بوده است.
یزدان‌پناه ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته برخی از ادارات استان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند که با ارسال اسامی دستگاه‌ها و ادارات مذکور با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی بیان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۰۸۵ مورد گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: متاسفانه سیر صعودی کروناویروس در استان ادامه داشته و روزانه تعداد مبتلایان در حال افزایش است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: حتی‌الامکان از حضور در مراکز خرید عمومی و شلوغ خودداری کنید. در صورت الزام به حضور در اماکن پرازدحام و شلوغ نظیر فروشگاه‌ها، مراکز خرید یا نانوایی، از تماس با اشیا و یا سطوح خودداری و قبل از شستشوی دست‌ها، از تماس دست با چشم، دهان و بینی پرهیز کنید.

وی بیان کرد: در هنگام حضور در نقاط شلوغ و فروشگاه ها، فاصله مناسب با سایر افراد را رعایت کنید و پس از بازگشت به منزل، دست‌های خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شستشو دهید و درصورت استفاده از ماسک با رعایت نکات بهداشتی آن را درآورده و در سطل زباله درب‌دار بیندازید.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد یزدان پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون آزمایشگاه‌ های بیمارستانی، درمانگاهی و خصوصی زیر پوشش این دانشگاه در شهر مشهد از لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی به‌ روز هستند و بیش از ۹۸ درصد آزمایش‌ های تشخیصی در این شهر تحت پوشش این دانشگاه انجام می شود.

  سعید اشکانی‌ فر امروز در نشستی خبری در مشهد افزود: در شهرستان‌ های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز موضوعاتی همچون دسترسی راحت، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی و توسعه خدمات این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.   وی ادامه داد: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۵۴ آزمایشگاه بیمارستانی، درمانگاهی و خصوصی فعال است که از این تعداد ۲۱۵ آزمایشگاه آن در مشهد و ۳۹ مورد دیگر در شهرستان‌ های تابعه این دانشگاه بوده است.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین از این تعداد آزمایشگاه، ۵۲ آزمایشگاه، بیمارستانی شامل ۳۷ مورد در مشهد و ۱۵ مورد در شهرستان‌ ها، ۷۷ آزمایشگاه، درمانگاهی شامل ۷۲ مورد در مشهد و پنج مورد در شهرستان‌های طرقبه-شاندیز، تایباد، چناران و قوچان و ۱۲۵ آزمایشگاه، خصوصی شامل ۱۰۶ مورد در مشهد و ۱۹ مورد در شهرستان‌ هاست.   اشکانی‌فر افزود: آزمایشگاه‌ های بیمارستان‌ ها به‌صورت شبانه‌ روزی خدمت‌ رسانی می کنند و خدمات بخش خصوصی هم در شیفت‌ های صبح و عصر ارائه می‌ شود.   وی ادامه داد: تنوع سبد آزمایشگاهی هم در طی سال‌های اخیر بیشتر شده است و با توجه به راه‌ اندازی شبکه آزمایشگاهی نگاه ویژه‌ تری به بحث مرجعیت علمی و عملی در حوزه علوم آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این که هر آزمایشگاه فعال نیازمند منابع انسانی، سرمایه‌ای و تجهیزاتی است گفت: هزینه‌ها در همه حوزه‌ ها سال به سال در حال افزایش است اما تعرفه‌ خدمات آزمایشگاهی متناسب با رشد قیمت‌ ها افزایش نیافته است.   اشکانی‌ فر افزود:باید از ظرفیت شرکت‌ های دانش‌ بنیان در بحث کیت‌ ها و دیگر تجهیزات مصرفی آزمایشگاهی بیش از پیش استفاده شود، ضمن این که پیشنهاد استفاده از سامانه‌ های اپلیکیشنی را هم داریم.   وی ادامه داد: تعرفه‌های خدمات پزشکی از ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌ یابد که این رقم در حوزه‌ های مختلف متفاوت است اما به‌طور کلی افزایش ۳۵ درصدی در بیشتر حوزه‌ ها از جمله حوزه علوم آزمایشگاهی دیده شده است.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازپرداخت‌ هزینه‌ های بیمه‌ ها از جمله‌ مشکلات حوزه آزمایشگاه ها بوده و است و هم اکنون بیش از ۶ ماه تاخیر در پرداخت ها وجود دارد.   اشکانی فر افزود:تغییر مدام و روزآمد تست‌ ها هم مشکل دیگر آزمایشگاه‌ هاست که از بیمه‌ها می‌ خواهیم از حوزه علوم آزمایشگاهی حمایت کنند و از پزشکان هم می‌ خواهیم از درخواست تست‌ هایی که ضروری نیست خودداری کنند اقدامی که نه تنها در تشخیص بیماری نقشی ندارد، بلکه هزینه زیادی هم به حوزه علوم آزمایشگاهی تحمیل می‌ کند.   وی با بیان این که بازدید از آزمایشگاه‌ ها به‌ صورت مستمر انجام می‌ شود و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۸۲ بازدید از آزمایشگاه ها صورت گرفته و به ۵۰ شکایت ثبت شده رسیدگی شده است و ۱۲۰ پرونده قضایی تشکیل شده و برای تعدادی هم حکم تعطیلی موقت صادر شده است تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • برای تبیین حجاب باید اقدام فرهنگی و تبلیغی انجام شود
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز