Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:43:23 GMT

پروژه مهر مظهر تحول در عرصه تعلیم و تربیت است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۵۸۶۵

پروژه مهر مظهر تحول در عرصه تعلیم و تربیت است

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز سه شنبه با بیان ضرورت و اهمیت اجرای مطلوب پروژه مهر، افزود: باید با عزم جدی، مهری متفاوت رقم بزنیم تا در صورت بازگشایی مدارس شاهد حضور بانشاط و باطراوت دانش آموزان و معلمان باشیم.
وی اظهار داشت: با برنامه ریزی های خوبی که صورت گرفته این کارگروه های جدید در کنار پنج کارگروه دیگر می توانند به اجرای بهتر پروژه مهر کمک و ما را در دستیابی به اهداف عالیه در این مسیر یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به نگرانی خانواده ها نسبت به سلامت فرزندانشان، اظهار داشت: اگر تا اول مهر شرایط استان به لحاظ بیماری کرونا زرد باشد، دانش آموزان بایستی به صورت یک روز در میان در مدرسه حضور داشته باشند، به این معنی که هر روز نیمی از دانش آموزان هر کلاس به صورت حضوری و نیمی به صورت برخط از آموزش های حقیقی و مجازی بهره مند می شوند.
اسکندری نسب رعایت نکات بهداشتی را در مدارس بسیار ضروری دانست و بر نظارت بیشتر و دقیق تر بر روند ثبت نام دانش آموزان تاکید کرد و گفت: هر چه نظارت بیشتر شود تخلف کمتر می شود و در کل باید تلاش شود اعتماد به آموزش و پرورش بیشتر شود.
وی با بیان این که هیچ وجهی به صورت دستی نباید از اولیا در مدارس دریافت شود، گفت: سال به سال باید جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان پایگاهی اجتماعی و مورد وثوق مردم بیشتر شناخته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای اوقات فراغت دانش آموزان هم باید به گونه ای موثر و مطلوب در فضای مجازی برنامه ریزی شود چرا که آموزش از پرورش جدا نیست.
اسکندری نسب خواستار گزارش گیری مرتب کارگروه های ستاد پروژه مهر از اقدامات انجام شده شان، هر ۱۵ روز یک بار و ارسال به دبیرخانه شد و گفت: پروژه مهر، نماد همگرایی، ساماندهی، اثربخشی و برنامه‌ریزی مطلوب است و بهترین و باانگیزه ترین نیروها باید به عنوان مدیر یا معاون مدرسه منصوب شوند تا همه نواقص رفع و موانع برداشته شود.
وی با بیان این که کلیدی ترین کار ما در آموزش و پرورش اجرای پروژه مهر است گفت: باید همه برنامه ها برنامه محور باشد، همه مشکلات آموزش و پرورش باید در درون سیستم حل شود و باید بر اساس برنامه زمان بندی به گونه ای پیش رویم که اول شهریور دغدغه مند مدرسه تعیین تکلیف نشده ای نباشیم و شاهد مهری باشکوه تر باشیم.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان آموزش و پرورش دانش آموزان پروژه مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان

در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان و پاره کردن قسمتی از شلوار دانش‌آموزان با قیچی به دلیل استفاده از لباس نامتعارف، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد.

رضا سابکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بنده به عنوان مدیر آموزش و پرورش این اقدام را به شدت محکوم می‌کنم و آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر احترام و اقدامات تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیاء دانش‌آموز نسبت به اصلاح پوشش دانش‌آموز اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین به دانش‌آموزان عزیز و اولیاء ایشان اطمینان می‌دهم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.

سابکی اضافه کرد: در نهایت از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، به ویژه اولیاء محترم دانش‌آموزان تقاضا دارم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولین آموزش و پرورش برسانند.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد افراد خاطی در این حوزه به کمیته تخلفات اداره‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان معرفی شده‌اند و برخورد جدی با آن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت