Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس جمهوری در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به همراه مدارس از 15 شهریورماه فعالیت خود را آغاز کرده و ترم تحصیلی جدید با حضور دانشجویان استارت می‌خورد این در حالی است که حضور برخی از دانشجویان در خوابگاه‌ها و اجرای پروتکل‌های بهداشتی هنوز در هاله‌ای از ابهام و تردید قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسین احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس از 15 شهریورماه بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ کارشناسان حوزه سلامت اوسط پاییز و زمستان شیوع ویروس کرونا به شدیدترین دوران خود خواهد رسید. زیرا این فصل شیوع بیماری آنفلوانزاست و همزمانی این دو بیماری قطعا منجر به تعطیلی دوباره دانشگاه‌ها و مدارس خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود احتمال تعطیلی دانشگاه در فصل پاییز، بهترین زمان بازگشایی دانشگاه‌ها همان شهریورماه است زیرا قطعا ویروس کرونا در کمترین حالت شیوع قرار گرفته و اگر دانشجویان شهریورماه و مهر نیز به کلاس درس نروند کلاً سیستم آموزشی به سمت مجازی پیش خواهد رفت.

امتحانات عملی دانشگاه علوم پزشکی حضوری برگزار خواهد شد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره اینکه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران مرتبا مورد تست کرونا قرار می‌گیرند، گفت: تا کنون از بین دانشجویان این دانشگاه هیچ فردی مبتلا به بیماری کرونا در سطح شدید نشده است و اگر فردی مبتلا شده در حد خفیف بوده است.

وی با بیان اینکه هنوز امتحانات پایان ترم دانشگاه برگزار نشده است، گفت: امتحانات دروس تئوری برای ترم‌های اولیه پزشکی عمومی قرار است به صورت مجازی باشد؛ اما دروس عملی مانند زنان، کودک و آناتومی به صورت حضوری در مرداد یا شهریورماه برگزار شود.

به گفته احسانی؛ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل اینکه برای گذراندن واحدهای عملی و کارورزی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حضور مستمر دارند، برگزاری امتحانات به صورت حضوری برای آنها چندان سخت و خطرآفرین نیست زیرا این دانشجویان دائما در خط مقدم جنگ با بیماری کرونا قرار دارند و هر لحظه احتمال مبتلا شدن به این ویروس وجود خواهد داشت.

خوابگاه‌های دانشجویی ایران در اجرای پروتکل‌های بهداشتی موفق بودند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اجرای پروتکل‌های بهداشت فردی و جمعی در راستای مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دولتی و خودگردان بیان کرد: در حال حاضر خوابگاه‌های دانشجویی اتاق‌هایی که ظرفیت پنج دانشجو را داشت تبدیل به سکونت تنها 2 دانشجو شده است و اتاق‌های 2 نفره را به تک نفر تبدیل کرده است.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: مسئولان خوابگاه‌ها و معاون دانشجویی دانشگاه‌ها هر چقدر هم پروتکل‌های بهداشتی را در محیط رعایت کنند باز هم دانشجویان در زمان‌های استراحت دور هم جمع شده و اجتماع‌های چند نفره را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: خوابگاه‌ها و دانشگاه‌های ایران از لحاظ رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی نسبت به دانشگاه‌های خارج از کشور عملکرد مناسب‌تری داشتند و نمره قابل قبولی در این زمینه کسب کردند.

احسانی درباره زمان برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: طبق اساس‌نامه این دفتر عضو اتحادیه دفتر تحکیم وحدت زمان برگزاری انتخابات مهر و آبان بوده و انتخابات به تعویق نیفتاده است.

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: هر میزان مسئولان در محیط‌های خوابگاهی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا زمانی که خود دانشجویان بهداشت فردی را رعایت نکنند، خوابگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان در ترم تحصیلی آینده مساعد و ایمن نخواهد بود.

انتهای پیام/

300 / 320 موج دوم کرونا بازگشایی دانشگاه ها و مدارس امیر حسین احسانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: موج دوم کرونا بازگشایی دانشگاه ها و مدارس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران پروتکل های بهداشتی دانشگاه ها خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تاسیس دانشکده داروسازی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در نیم‌سال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، محمدباقر خادم‌عرفان با اشاره به به دستاوردهای معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در یک‌سال اخیر، اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه آموزشی بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در پنج دانشکده مشغول به تحصیل بوده و علاوه بر این، ۲۳۰ دانشجوی بین‌المللی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در سال گذشته رشته‌های زیادی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند که شامل هشت رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی پی‌اچ دی و همچنین دکترای تخصصی بالینی در بخش رزیدنتی بودند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ایجاد دانشکده داروسازی در کردستان خبر داد و گفت: مقدمات تأسیس دانشکده داروسازی هم دنبال و موافقت‌های کلی انجام شده است که امیدواریم بتوانیم در نیم‌سال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی هم در زمینه پذیرش دانشجویان داخلی و هم دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان محقق شود.

خادم عرفان تصریح کرد: از افتخارات دیگر این دانشگاه این است که دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رده‌بندی‌های بین‌المللی از جمله تایمز دارای شرایط بسیار خوبی است و در سال‌های گذشته نیز شرایط خوبی داشتیم که تداوم این جریان را اکنون نیز شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه به تبع سیاست‌گذاری‌های کلی، افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی و افزایش ارتباطات بین‌المللی است که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به خوبی ارتقا خواهد داد.

کد خبر 739900

دیگر خبرها

  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم
  • ۵۰ درصد از ظرفیت علوم پایه باید صرف بررسی چالش‌های آینده شود