Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن‌زاده با تاکید بر اینکه دهه کرامت فرصتی برای بهره‌مندی بیشتر از فیوضات ثامن الحجج(ع) است، گفت: نام امام رضا(ع) با ایران گره خورده است. اهل سنت در آفریقای جنوبی انسی دیرینه با حضرت ثامن‌الحجج(ع) دارند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سلسله ویبنارهای رضوی به مناسبت دهه کرامت هر شب ساعت 20 (به مدت 10 شب) از سوم تیرماه با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«احمدعلی محسن زاده» در وبینار روز نهم تیرماه با اشاره به اینکه امروز مردم جهان و ایران درگیر ویروس منحوس کرونا هستند و متاسفانه این ویروس زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: امید است به حق ایام دهه کرامت این بیماری از میان مردم رخت برکند و از خداوند متعال شفای بیماران را می خواهیم.

 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور آفریقای جنوبی افزود: لازم است از این ایام بهره بیشتری ببریم، امام رضا(ع) در حدیثی فرمودند: «هر کس اندوه مومنی را بزداید، خداوند در روز قیامت غم را از دل او برمی دارد»، این روزها لازم است که بیش از هر زمان دیگری به این حدیث عمل کنیم.

 

امین زاده خاطر نشان کرد: ملت ایران همواره در برهه های مختلف ثابت کرده است که در کنار هم هستند و  ما انعکاس با هم بودن ملت ایران را در خارج از کشور نیز شاهد بوده ایم و برای مردم خارج کشور این موضوع جالب توجه است بویژه آنکه دیدیم مردم به تاکیدات مقام معظم رهبری توجه کردند و برای کمک به یکدیگر در بحران کرونا وارد عمل شدند و صحنه های زیبایی را خلق کردند.

 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه امروز مردم آفریقای جنوبی نیز درگیر این بیماری است، تصریح کرد: امیدواریم مردم این کشور از این بحران  عبور کنند و سلامتی خود را بازیابند.

 

وی با اشاره به انس مردم آفریقای جنوبی با امام رضا(ع) گفت: در این کشور برادران و خواهران اهل سنت انسی دیرینه با امام رضا(ع) دارند اگر همه امامان نور واحدی هستند و ما همه آنها را دوست داریم اما به دلیل قرار گرفتن بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در ایران نام ایشان با ایران گره خورده است.

 

محسن زاده تصریح کرد: حرکت خوبی در این ایران اتفاق افتاده است که بسیاری برای کسانی که به حرم امام رضا(ع) نرفته اند، این سفر را آماده می کنند، این اقدام برای دوستداران اهل بیت(ع) در خارج کشور بویژه برای نخبگان فراهم شود چراکه می تواند در توسعه و اشاعه فرهنگ رضوی موثر باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) چه در زمانی که در مرو و چه زمانی که در مدینه بودند از جهاد علمی دست برنداشتند. امید است طبق توصیه ائمه(ع) که فرمودند: زینت ما باشید به عنوان یک مبلغ در ترویج آموزه های رضوی گام های موثری برداریم.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد بزرگداشت دهه کرامت کانون های مساجد آفریقای جنوبی امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در دیدار با جمعی از اعضای شورای تأمین و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان صومعه‌سرا به‌مناسبت سالروز تأسیس سپاه، وحدت میان نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه کشور و همچنین حمایت امام امت را سبب رقم خوردن شاهکار عظیم عملیات وعده صادق دانست و اظهار کرد: اوایل انقلاب، شاهد اتفاقات و درگیری‌های داخلی بسیار از سوی منافقان بودیم که به امنیت کشور صدمه زده بود.

وی افزود: منافقانی که دست‌پرورده آمریکا و حتی از داعش بدتر بودند و جنایات بسیاری را علیه این مردم مرتکب شدند و در کوچه‌ پس کوچه‌ها علیه بزرگانی همچون شهید بهشتی شعار می‌دادند و به او توهین می‌کردند اما خداوند روزگارشان را در عملیات‌ مرصاد سیاه کرد و امروز روزگارشان سیاه‌تر از قبل شده است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان با بیان اینکه هم‌آوایی میان مسئولان و پیشرفت‌های‌ امروز کشور با اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: در بحران جنگ تحمیلی با دست خالی مقابل دشمن ایستادیم اما خداوند ما را به جایگاهی رساند تا امروز در برابر قدرت‌های نظامی دنیا بایستیم و نه‌تنها در عرصه نظامی بلکه در تمام زوایای مربوط به امور کشور رشد کرده‌ایم و امکانات و خدمات حتی به روستاهایمان رفته است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بعضی افراد با هر بهانه‌ای فقط درصدد حمله غیرمنصفانه به ارکان نظام هستند و در زمین دشمن بازی‌ می‌کنند، تصریح کرد: کار دشمن هجمه وارد کردن و بزرگ‌نمایی لکه‌های سیاه است.

امام جمعه رشت با اشاره به نیروهای توانمند و سالمی که در سراسر کشور در حال نقش‌آفرینی هستند، گفت: باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم، امروز بیش از ۹۰ هزار دانشجو داریم که در حال تحصیل هستند و دانشجوهای علوم پزشکی و نظامی قوی هم داریم که مایه افتخارند.

وی به حضور حماسه‌ساز مردم در راهپیمایی روز قدس و صفوف نماز عید فطر در شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: این مردم بصیر با درک شرایط می‌دانند کجا باید در راه رضای خدا قیام کنند؛ رهبر معظم انقلاب هم با تأکید بر مسئله جهاد تبیین خواستار گفتن موفقیت‌ها و یادآوری ایام‌الله برای مردم شده بودند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان خطاب به‌ مسئولان گفت: مطالبات مردم، زیاد و به‌حق است که با توجه به امکانات قطعا نمی‌توان پاسخگوی همه مطالبات مردم بود اما باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرید و در هرحال با چهره گشاده و نیکو با مردم روبه‌رو شوید.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه همه مشکلات با هماهنگی و هم‌آوایی میان مسئولان در شهرستان‌ها قابل برطرف شدن هستند، گفت: حضور میدانی مسئولان بین مردم باعث خوشحالی و رضایت مردم خواهد شد و باید جدی گرفته شود.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی درباره برطرف کردن غم‌های دیگران افزود: در روایات آمده است هرکس غمی را از چهره‌ای بزداید، خداوند غم‌های دنیا و آخرت او را برطرف خواهد کرد.

کد خبر 846160 منبع: ایسنا برچسب‌ها نماز جمعه دفاع - سپاه پاسداران ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟
  • (عکس) امین حیایی در آغوش دوست دیرینه اش!
  • امین حیایی در آغوش دوست دیرینه اش!
  • رای مثبت مردم اکوادور به همه‌پرسی تشدید سرکوب باندهای تبهکاری
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • برگزاری اجلاس آفریقا در تهران؛ ۷ اردیبهشت
  • خروج سربازان امریکایی از خاک نیجر در غرب آفریقا