Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل دینی گفت: برای نقد کردن مسئولان جمهوری اسلامی نیازی به سخنان بی‌ارزش، سبک و غیرعلمی نیست. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حامد کاشانی استاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و پژوهشگر تاریخ اسلام امروز در صفحۀ مجازی خود به برخی توهین‌ها و بهتان‌ها روا شده نسبت به جناب مالک اشتر اشاره کرد و گفت: 

باز هم توهین و بهتان به مالک اشتر

هنوز امیرالمؤمنین سلام الله علیه و یارانش غریب‌اند و هنوز شخصیت مالک اشتر شرحه شرحه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چه قدر زشت است که یک روز آقای اصلاح‌طلبی برای مقابله با " اَینَ عمار" با چنگ زدن به هر رطب و یابسی، شخصیت مالک و عمار را تندرو، تندخو و بی‌اخلاق معرفی می‌کرد.
و حالا با استناد به همان اخبار ضعیف که معارض‌های فراوانی دارند، یک عدالت‌خواه؟ برای تجویز یا عادی‌سازی نقد تند به رهبری و لزوم عدم برخورد دستگاه‌های امنیتی، مالک را منتقد حکومت حضرت معرفی می‌کند.
وقتی چنین رسماً با غرض و انگیزه‌ سیاسی به سراغ تاریخ برویم و بین پژوهش روشمند با داستان‌سرایی و ... تفاوت نگذاریم، چنین می‌شود.
آیا به صرف اینکه به خواسته و میلمان نزدیک است، هر چه به دستمان برسد باید نقل کنیم؟
یا فارغ از صحت و سقم هر گزاره‌ای، اگر برای اغراضمان مفید بود، آنچه یافتیم بیان کنیم؟
فرق بین حَشویه با مجتهد چیست جز این؟

درباره سخنان آن اصلاح‌طلب در جلسات یازدهم تا بیست و چهارم بحث "جستاری در حکومت امیرالمومنین سلام الله علیه" به نقد و بررسی پرداخته‌ایم. و صوت و متنش در سایت ما موجود است.
و به زودی در برنامه سمت خدا نیز سیر تاریخی حوادث به شخصیت مالک اشتر در اثنای پیکار صفین می‌رسد و به بخشی از این اتهامات خواهیم پرداخت.
پ.ن؛ دردآور این است که این برادران عدالت‌خواه یک روز که جایگاه مسأله مصلحت در حکومت حضرت مطرح می‌شود، از حواشی و ابعاد ابقای ابوموسی طفره می‌روند و حالا برای اعتراض به رهبری، به اصرار مالک برای ابقای ابوموسی متمسک می‌شوند.
پ.ن2 ؛ دردآورتر اینکه این برادر عدالت‌خواه؟ بهتان زشت دیگری به مالک اشتر می‌زند و آن این است که مالک، ابوموسی را "آیت الله" و " مؤمن و انقلابی" می‌دانسته و از طرفداران ابوموسی بوده است!!!
ننگ بر این همه بی مبالاتی.
درباره این فهم سخیف و ناپخته نیز در بحث ابقای ابوموسی در روز سه‌شنبه 8 بهمن 98 در برنامه سمت خدا، موضوع و مطلب را شکافته‌ایم. علاقه‌مندان مراجعه کنند.
پ.ن 3؛ مسئولان جمهوری اسلامی باید با سعه صدر و گوش شنوا از نقدهای دلسوزان استقبال کنند و ناقدان نیز باید در مصونیت باشند، اما برای این خواسته درست، نیازی به سخنان بی‌ارزش، سبک و غیرعلمی نیست.

مناظرات امام رضا (ع) | تفسیری از امام هشتم درباره جایگاه والای عترتتصویرسازیِ داستان‌های "نماز" وظیفه رسانه ملی و ارشاد است/ اندیشه نماز را در قالب هنر در می‌آوریم

انتهای پیام/

 

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام بیشتر بخوانید... عامل بسیاری از ناروایی‌های اجتماعی از نظر رهبر معظّم انقلاب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام اهل بیت علیهم السلام مالک اشتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ ای طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضاییه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسئولان قضایی وجود دارد لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسئولیت‌های قضایی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضایی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آن‌ها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضاییه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

دیگر خبرها

  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم
  • مسئولان قضائی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستند
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • وقتی نبود سرعت گیر در خیابان مالک اشتر شمالی کرمان جان دانش آموزان را نشانه گرفت + فیلم