Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو ائتلاف «دولة القانون» عراق تأکید کرد، هدف آمریکا این است که به بهانه حفظ امنیت، سرویس مبارزه با تروریسم را به درگیری با گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی سوق دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الصیهود» عضو ائتلاف «دولة القانون» عراق از توطئه جدید نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الصهیود به پایگاه خبری المعلومه گفت که «هدف آمریکا این است که به بهانه حفظ امنیت، سرویس مبارزه با تروریسم را به درگیری با گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی سوق دهد».

وی تأکید کرد که «اطلاعات موثقی داریم که در راستای تمایل دولت عراق، آمریکا در تلاش است تا الحشد الشعبی را تضعیف کند».

این نماینده عراقی ادامه داد: «تعجب می‌کنیم که چگونه دولت الکاظمی و سرویس مبارزه با تروریسم بدون هیچ توجیه یا مجوز قانونی، به خواست سفارت آمریکا برای بازداشت نیروهای الحشد الشعبی پاسخ مثبت می‌دهند».

الصهیود تأکید کرد که «ما نسبت به حمله به مقرهای الحشد الشعبی ابراز انزجار می‌کنیم و این چیزی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی یا در برابر آن سکوت کرد».

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق هفته گذشته به تیپ ۴۵ «الحشد الشعبی» که نیروهای کتائب حزب‌الله عراق در آن حضور داشتند یورش بردند و تعدادی از نیروهای الحشد را دستگیر کردند که البته افراد دستگیر شده نگهبانان مقر بودند و نیروهای اصلی در آن حضور نداشتند.

در همین ارتباط، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی فراکسیون «صادقون» شاخه سیاسی جنبش عصائب اهل الحق دوشنبه (روز گذشته) از آزادی همه بازداشتی‌های کتائب حزب الله خبر داد.

الربیعی در توئیتر گفت:«ما به برادرانمان و طرفداران الحشد و مقاومت مژده می دهیم که برادرانتان در تیپ 45 الحشد الشعبی که چند روز پیش بازداشت شدند پس از اثبات بطلان ادعاهای مخرب علیه آنها بر اساس اقدامات قانون و قضایی آزاد شدند».

«الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در کویت هم روز شنبه در واکنش به بازداشت نیروهای مقاومت گفت که مشارکت نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی در بغداد به درخواست دولت عراق و سازمان مبارزه با تروریسم بوده است.

این دیپلمات آمریکایی اضافه کرد که مشارکت نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در این حمله به دعوت رسمی و بر اساس قوانین بین‌المللی صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا عراق الحشد الشعبی سرویس مبارزه با تروریسم الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • حمله مقاومت عراق به مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی
  • ارتش عراق : هیچ پهپاد یا جنگنده‌ای پیش از انفجار زاغه الحشد الشعبی مشاهده نشده است
  • مشاور ناتو: غرب نمی‌داند چگونه به درگیری در اوکراین پایان دهد