Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@04:38:20 GMT

فروش یک میلیاردی سینماها پس از بازگشایی

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۶۲۱۴

فروش یک میلیاردی سینماها پس از بازگشایی

سینماهای کل کشور از زمان بازگشایی در اول تیرماه تا پایان روز 9 تیر 1 میلیارد و 200 میلیون تومان فروش داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکم روز بازگشایی سینماها پس از بیش از سه ماه تعطیلی بود، روزی مهم که کسی نمی‌دانست پس از آنچه اتفاقی برای سینمای ایران خواهد افتاد و آیا فیلم‌ها فروش خواهند رفت یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین ابهام باعث شد تا دو فیلم شاخص "شنای پروانه" و "خوب، بد، جلف ۲" که تنها امید سینماداران برای فروش و تنها انگیزه مخاطبان برای خرید بلیط بودند، از چرخه اکران انصراف دهند. البته در نهایت سازمان سینمایی با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد همچنین شهرداری تهران، تهیه کنندگان این دو فیلم را مجاب به اکران کردند.

حالا پنج روز از اکران این دو فیلم و ۹ روز از بازگشایی سینماها می‌گذرد و براساس آمار منتشر شده در "سامانه مدیریت فروش و اکران" میزان فروش سینمای ایران از اول تیر تاکنون یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان بوده است.

همچنین در این ۹ روز ۶۸ هزار و ۱۸۰ بلیط سینما فروخته شده است. این تعداد در طول سال گاهاً میزان استقبال از سینماها در یک روز بود. اگرچه این آمار چشمگیر نیست، اما بسیاری تصور می‌کردند که چنین آماری آن هم در ۱۰ روز اول بازگشایی سینماها هیچگاه به ثبت نرسد.

در بین چند فیلم اکران شده، طبق انتظارات همچنان "شنای پروانه" در صدر جدول فروش دارد و بیشترین سینماها برای تماشا این فیلم به سالن‌های نمایش رفته‌اند. همچنین "خوب، بد، جلف" نیز دومین فیلم پر بیننده سینماها پس از بازگشایی است که انتظار می‌رفت با توجه به ترکیب بازیگران و نوع ساخت مخاطبان بیشتری را جذب کند.

فیلم‌های اکران شده در گروه هنر و تجربه یعنی "یلدا" و "صحنه‌هایی از یک جدایی" نیز توانستند نسبتاً مخاطبان حرفه‌ای به سالن‌های نمیاش ببرند، اما آمار فروش پایین آن‌ها نشان می‌دهند که مخاطبان پر و پا قرص هنر و تجربه هنوز رغبتی برای رفتن به سینماها پیدا نکردند.

نکته جالب در آمار "سمفا" شاید مربوط به فیلم "جهان با من برقص" باشد، فیلمی که در VODها و شبکه نمایش خانگی توزیع شده، اما همچنان در سینما نیز فروش دارد! علی‌رغم اینکه می‌شود این فیلم را در خانه دید با این حال هنوز افرادی هستند که سالن تاریک و پرده نقره‌ای را بر هر ریسک ویروسی ترجیح دهند.

جدول اطلاعات فروش سینمای ایران از یکم تا نهم تیرماه در این لینک قابل مشاهده است.

کد خبر 431268

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سینما بازگشایی سینماها فیلم سینمایی سینما ایران فیلم شنای پروانه شنای پروانه فیلم خوب بد جلف سازمان سینمایی کشور سمفا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی «مست عشق» در روز اول اکران

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران ایران با ابزار خرسندی از موفقیت فیلم «مست عشق» در جلب نظر مخاطبان سینما بیان کرد: فیلم «مست عشق» ساخته حسن فتحی که از امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در سینماهای سراسر کشور روی پرده رفته است در پیش‌فروش بلیت‌هایش توانست رکوردزنی کند که این اتفاق برای سینمای ایران اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این فیلم اثر حسن فتحی فیلمساز مطرح کشورمان است و به عنوان اثری بین‌المللی (محصول مشترک ایران و ترکیه) نیز درنظر گرفته می‌شود، اقبال مخاطبان به آن نشان می‌دهد که مردم از فیلم‌ها با ژانرهای مختلف استقبال می‌کنند و «مست عشق» که روایتی تاریخی را در پیش‌زمینه ملودرام دنبال می‌کند توانسته است در فروش نیز بسیار موفق ظاهر شود و حتی فیلم‌هایی در ژانر کمدی را پشت سر بگذارد.

صابری ابزار امیدواری کرد این استقبال ادامه یابد و در طول اکران نیز مخاطبان به تماشای «مست عشق» بنشینند.

دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران در پایان عنوان کرد: این موفقیت را به همه دست‌اندرکاران ساخت و اکران فیلم «مست عشق» تبریک گفته و خوشحالم که این فیلم ارزشمند سرانجام در سینماهای کشور به نمایش در آمد.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ (پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده اند.

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • «مست عشق» به سینماها آمد + بازیگران، خلاصه و آهنگ فیلم مست عشق
  • رکوردشکنی «مست عشق» در روز اول اکران
  • روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی
  • گردنه «تته» بعد از ۵ ماه بازگشایی شد
  • (تصاویر) اکران خصوصی فیلم سینمایی «مست عشق»
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در دنا
  • آنونس رسمی «مست عشق» رونمایی شد
  • فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • درگیر شدن با «عروس خیابان فرشته»/ فیلمنامه‌ از بازیگر مهم‌تر است