Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از شهروندان از اعمال جریمه نداشتن معاینه فنی از سوی دوربین‌ها ترافیکی در پایتخت خبر دادند و گلایه آن‌ها از این بود که این جریمه در بازه زمانی ۱۴ روزه فرجه آن‌ها جهت رفع نقص خودرو اعمال شده است. برخی دیگر از شهروندان این جریمه را به علت ارسال نشدن اطلاعات گواهی معاینه فنی به سیمفا اعلام کردند که روشن نبودن زوایای این جریمه در هاله از ابهام قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در تشریح جزئیات ثبت تخلف نداشتن معاینه فنی خودروها، گفت: پس از قبولی خودرو در مراحل تست مراکز معاینه فنی، گواهی معاینه فنی ظرف مدت چند دقیقه صادر می‌شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران افزود: این گفته درست نیست که به دلیل یکپارچه نبودن سیمفا خودروهایی که معاینه فنی گرفتند جریمه شده‌اند زیرا اطلاعات گواهی به شکل یکپارچه تنها چند دقیقه بعد از قبولی خودرو در معاینات فنی صادر می‌شود.

مقدم ادامه داد: نکته‌ای که به عقیده من مورد نظر شهروندان است جریمه شدن آن‌ها در بازه زمانی دو هفته ای جهت رفع نقص خودرو است.

او تصریح کرد: زمانی که خودرو در یکی از تست‌های مراکز معاینه فنی قبول نمی‌شود بر اساس قانون فرجه ای ۱۴ روزه به مالک داده می‌شود تا برای رفع نقص خاص خودروی خود اقدام کند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: طبیعی است که اگر خودرو بدون معاینه فنی در شهر تردد کند و پلیس جلوی آن را بگیرد اعمال قانون می‌شود.

مقدم بیان کرد: برخی از شهروندان تصور می‌کنند فرصت ۱۴ روزه جهت رفع نقص خودرو این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا در شهر بدون معاینه فنی تردد کنند اما باید گفت این فرجه به دلیل آن است که پرونده‌ای که برای آن‌ها تشکیل شده است بدون پرداخت هزینه مجدد به سرانجام برسد و هزینه دیگری از مالک اخذ نشود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: لازم است مالکان خودرو ۲۰ روز مانده به پایان مهلت معاینه فنی خودرو خود به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا در صورت شناسایی نقص خودرو بتوانند در بازه زمان باقیمانده تا پایان معاینه فنی نقص فنی را برطرف کنند.

کد خبر 526845 برچسب‌ها پلیس - جریمه و گواهینامه خودرو - پلاک، کارواش، معاینه فنی، بیمه و ایمنی تهران شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس جریمه و گواهینامه تهران شهر مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران رفع نقص خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی به شهروندان شیرازی

روح‌الله خوشبخت با بیان این موضوع عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای آمادگی در برابر بارندگی‌های پیش رو باید بر اساس آمار‌ها و گزارش‌ها و همچنین تجارب به‌دست‌آمده از گذشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او ادامه داد: مسیل‌ها و مسیر‌هایی که در بارندگی‌های گذشته دچار آب‌گرفتگی یا سایر مشکلات شده‌اند باید بهسازی و لایروبی شده باشد.

معاون شهردار شیراز همچنین به لزوم آمادگی ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات موردنیاز باید پیش از شروع بارش‌ها انجام شود.

خوشبخت در این جلسه همچنین به زحمات شبانه‌روزی نیرو‌های خدمات شهری شهرداری شیراز در بارندگی‌های گذشته به‌ویژه در ایام نوروز اشاره و ضمن تقدیر از این تلاش‌ها خاطرنشان کرد: این اقدامات در کنار بسیاری کار‌های دیگر سبب شد ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز با موفقیت و سربلندی و در شأن شهر شیراز به ارائه خدمات بپردازد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه محور همه اقدامات باید جلب رضایت شهروندان باشد، اظهار کرد: نتیجه همه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مجموعه خدمات شهری درنهایت با رضایت خاطر مردم عزیز شیراز به ثمر می‌نشیند.

او همچنین با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی در زمان بارندگی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی از سفر‌های غیرضروری با خودرو‌های شخصی در سطح شهر پرهیز و به علائم هشداردهنده نوار حفاری در پروژه‌ها توجه کنید.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: سامانه ۱۳۷ مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

خوشبخت از مردم خواست از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها خودداری و از استقرار و نصب چادر در بوستان‌ها، بستر رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به‌خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها اجتناب کنند.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه از مسیر‌های منتهی به رودخانه‌هایی که سیل در آن‌ها جریان دارد دوری‌کنید، عنوان کرد: به یاد داشته باشید خودرو‌ها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند، سیل می‌تواند خودرو را به حرکت درآورد و حتی واژگون کند.

به گفته خوشبخت، شنا کردن و حرکت در جریان سیل بسیار خطرناک است و خطر غرق‌شدگی به دنبال دارد.

او خاطرنشان کرد: در جریان آب راه نروید؛ چراکه ۱۵ سانتیمتر آب در حال حرکت ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل شما شود؛ اگر مجبورید در آب حرکت کنید از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند.

معاون شهردار شیراز یادآور شد: خودرو و وسیله نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیست، اگر وسیله نقلیه (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فوراً آن را ترک کرده و به‌جای مرتفع بروید.

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان تخریب خودرو‌های شهروندان در علی‌آبادکتول
  • دستگیری عاملان تخریب خودرو‌های شهروندان در علی آباد کتول
  • اعلام قیمت خودرو در بازار/ این خودروها ریزش سنگین را تجربه کردند
  • هشدار به شهروندان شیرازی
  • هشدار هواشناسی به شهروندان شیرازی
  • صفر تا صد برخورد با بی‌حجابی در خودرو ۱۴۰۳ + لیست پارکینگ‌ها و شرایط جریمه
  • صیانت از جان شهروندان با برقی‌سازی خودروها
  • افزایش عمر موتور خودروها با تولید محصول ضد رسوب ایرانی
  • خبر جدید وزارت صنعت برای بازار خودرو/ زمان فروش خودروهای برقی وارداتی اعلام شد
  • اعلام زمان فروش خودروهای برقی وارداتی