Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: مدیرعامل شرکت مپنا با بیان اینکه برنامه ریزی کردیم که تا پایان سال در همه استان ها، ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی را داشته باشیم، گفت: در تهران، نخستین ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی را ساختیم و در مشهد هم در حال ساخت است و تا دو هفته آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش تسنیم، عباس علی آبادی با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت مپنا می‌خواهد خودروساز شود یا فقط می‌خواهد زمینه تولید خودرو‌های برقی را فراهم کند؟ افزود: این موضوع بستگی به خودروسازان دارد اگر زودتر از ما اقدام نکنند، مپنا وارد کار خودرو سازی می‌شود و این کار منافع ملی و منافع سرشار اقتصادی برای بنگاه‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: فناوری ساخت خودروی برقی بیشتر از ۳۰ سال است که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و بر اساس گزارش‌های معتبر جهان، پیش بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده، خودروی غیر برقی در اروپا وجود نخواهد داشت.

علی آبادی با اشاره به اینکه عوامل اقتصادی و زیست محیطی، از عوامل اثرگذار در تولید خودروهاست» اضافه کرد: بر روی رفع مشکلات فناوری تولید خودروی برقی، تمرکز و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه کردیم.

مدیرعامل شرکت مپنا گفت: خودرو‌های برقی از نظر قدرت موتور از خودرو‌های بنزینی قوی‌تر هستند و شتاب آن‌ها بیشتر است.

علی آبادی افزود: از نظری ظرفیت باطری، چالش جدی داشته ایم، اما پیشرفت‌های خوبی در جهان در این زمینه اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: برای بومی سازی خودرو برقی در کشور به ویژه در زمینه تولید باطری‌های مورد نیاز این نوع خودرو، باید بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

علی آبادی گفت: تولید خودرو‌های برقی با توجه به صرفه جویی در مصرف سوخت، اقتصادی است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ایستگاه شارژ خودروهای برقی خودرو خودرو برقی صراط نیوز خودرو های برقی تولید خودرو علی آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد

سعید تاجیک رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران در نشست خبری امروز گفت: در واقع با هم‌ترازی بین‌المللی استاندارد، این امکان برای شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های ایرانی فراهم می‌شود تا گواهینامه کیفیت قابل پذیرش در سایر کشور‌ها را صادر کنند که براساس آن هزینه و زمان تست و بازرسی کالا‌های صادراتی ایرانی کاهش خواهد یافت.

او افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این هم‌ترازی ۲۰ میلیارد دلار از کالا‌های صادراتی کشور را تحت تاثیر قرار داده و با انجام عملیات تست و بازرسی کالا‌ها در داخل کشور، سالانه از خروج تقریباً ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود.

تاجیک‌ تصریح کرد: روند تولید خودروهای برقی در دنیا مشخص است. در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۳ درصد تولید خودرو در دنیا برقی بوده است، طبق پیش بینی انجام شده از سال ۲۰۳۰ دیگر خودروی فسیلی تولید نخواهد شد.

او بیان کرد: متاسفانه در کشور یک سیاست و یک نهاد گذار مطلوب برای خودروهای برقی نداریم، به طوری که ما عزمی درست در زیرساخت خودروهای برقی توسط وزارت نیرو را نمی بینیم و به نظر می رسد باید یک نهاد مطلوب در این زمینه دست به کار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد
  • تصاویری تماشایی از کارگاه ساخت سیم شارژ!
  • ترمز رشد خودرو‌های برقی کشیده شد
  • ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد
  • ساخت دوچرخه‌ای دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند
  • دوچرخه‌ای که دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند