Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان امام‌جمعه سلطانیه گفت: حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی بزرگ‌ترین مصداق نقض حقوق بشر است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: ششم تا دوازدهم تیرماه به خاطر جنایات آمریکا و مزدورانش ایام تلخ و دردناک برای ملت ایران است‌.

وی گفت: از سال ۶۰ تا ۶۷ آمریکا و نوکرانش جنایات گوناگونی در این یک هفته انجام دادند که ترور نافرجام مقام معظم رهبری و اراده الهی بر حفظ ایشان برای نظام اسلامی، ترور و شهادت شهید بهشتی و یارانش، ترور شهید محراب آیت‌الله صدوقی و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ سرنشنین و اهدا مدال افتخار به فرمانده جنایت‌کار این جنایت از جمله جنایات آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه سلطانیه، با تقسیم‌بندی حقوق بشر آمریکایی به سه سطح داخلی، منطقه‌ای و جهانی و ایران اسلامی، ادامه داد: در درون آمریکا تبعیض بین سیاه‌پوست و سفیدپوست و نقض حقوق مسلمانان از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکاست و در منطقه و جهان نیز هیچ جای دنیا از دخالت و جنایت آمریکا در امان نمانده است.

این مسئول با اشاره به این‌که آمریکا ۲۲۵ سال از حیات ۲۴۵ ساله خود را در حال جنگ بوده و به بیش از ۱۰۰ کشور حمله کرده، گفت: آمریکا با ایجاد داعش، طالبان، القاعده و رژیم صهیونیستی و حمایت از آن‌ها بزرگ‌ترین مصداق ناقض حقوق بشر است.

حسینی‌نسب به جنایت حقوق بشری آمریکا در ایران از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ و از سال ۱۳۵۷ تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: حمایت از جنایات رژیم پهلوی، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی، حمایت از منافقان با ۱۷ هزار ترور در ایران از دیگر جنایات آمریکا است.

امامجمعه سلطانیه، تحریم‌های ظالمانه و تحریم اقلام حیاتی مانند دارو، ترور دانشمندان هسته‌ای، ترور شهید سردار سلیمانی از مصادیق ضد حقوق بشری آمریکا بر علیه ملت ایران عنوان کرد و گفت: در برابر این همه ظلمی که آمریکا علیه ملت ایران و دیگر ملت‌های جهان انجام داده است، باز هم بی‌شرمانه شعار حمایت از حقوق بشر سر می‌دهد، اما ملت‌های آزادی‌خواه جهان به خوبی با چهره واقعی آمریکا آشنا هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا حقوق بشر زنجان استانی سیاسی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی حکومت افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط حکومت طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از حکومت طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند.

حکومت طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

 

مرکز تحقیقی «پیک» پیش از این گزارش داده بود کشورهایی که از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کنند با هدف ایجاد پایگاه فکری برای جریان‌های تکفیری ساز، کار تبلیغاتی را از طریق «حزب‌التحریر» در این کشور راه اندازی کرده‌اند.

برخی سران سیاسی و شخصیت‌های افغانستان گفته بودند حزب التحریر با شعار خلافت جهانی اسلام، با ترویج عقاید وهابیت در بین مردم برای گروه‌های تروریستی داعش و النصره سربازگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن
  • امام خمینی چطور جلوی انحلال ارتش را گرفت؟
  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!
  • وزیر صهیونیست: جنگ منطقه‌ای بعید نیست
  • وزیر رژیم صهیونیستی: جنگ منطقه‌ای بعید نیست
  • کار شجاعانه ایران برگرفته از آموخته‌های امام خمینی بود