Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@04:02:00 GMT

آموزش مهارت‌های زندگی ویژه نوجوانان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۶۵۰۸

آموزش مهارت‌های زندگی ویژه نوجوانان

ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی «مهارت‌های زندگی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهارت معنویت، مهارت خودباوری، مهارت خوش‌بینی، مهارت شاد بودن، مهارت جرأت‌مندی، مهارت ایجاد روابط مثبت، مهارت امیدوار بودن و مهارت هوش هیجانی، عنوان‌ این ۸ کارگاه‌ است که زیر نظر دپارتمان مهارت‌های زندگی کانون به ریاست محمود گلزاری دکترای روان‌شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگاه‌ها از سوی مهدی ملک‌محمد عضو دپارتمان مهارت‌های زندگی کانون، دانش آموخته‌ی روان‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علامه طباطبایی و متخصص در زمینه‌ی روان‌شناسی کودک و نوجوان به صورت برخط ارائه خواهد شد.


نوجوانی که در کارگاه «مهارت معنویت» شرکت می‌کند، آموزش می‌بیند که برای آن که در سفر زندگی، مطمئن‌تر قدم بردارد به چه ابزار و ویژگی‌هایی نیاز دارد و با استفاده از فعالیت‌های مختلف، ایجاد و استفاده از این ویژگی‌ها را در عمل تمرین و آزمایش می‌کند.کارگاه «مهارت خودباوری» به نوجوان کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسد، با عوامل تأثیرگذار در خودباوری آشنا شود و با کمک فعالیت‌های متنوع، در عین واقع‌بینی، موفق شود خودباوری‌اش را افزایش دهد.همچنین در کارگاه «مهارت خوش‌بینی» نوجوان یاد می‌گیرد چطور افکارش را شکار کند و پیام‌هایی که به آن داده می‌شود را اصلاح کند تا اسیر دام بدبینی و فاجعه‌پنداری نشود. علاوه بر این می‌آموزد مسائل را به اجزای کوچکی تبدیل کند که موقت و قابل حل هستند.


نوجوانی که در کارگاه «مهارت شاد بودن» نیز شرکت می‌کند، می‌آموزد که به جای منتظر بودن، برای خوشحال کردن خود نقشه بکشد و برای عملی کردن نقشه‌هایش دست به کار شود.در کارگاه «مهارت جرأت‌مندی» نوجوان با سبک‌های رفتاری آشنا می‌شود. یاد می‌گیرد چه‌طور برای گرفتن حق خود، رفتاری مؤدبانه، پیگیرانه و قاطعانه داشته باشد و با شیوه‌های رد کردن درخواست‌های نامعقول آشنا شود.همچنین در کارگاه «مهارت ایجاد روابط مثبت» نوجوان یاد می‌گیرد چطور روابطش با دیگران را مدیریت کند که هم برای خودش و هم برای طرف مقابل پیامدهای مثبت داشته باشد.


در کارگاه «مهارت امیدوار بودن» نوجوان به کمک فعالیت‌های متنوع و هیجان‌انگیز با راه‌کارهای انتخاب هدف مناسب آشنا می‌شود و می‌آموزد چه‌طور با برنامه‌ریزی آرزوهای خود را به اهدافی دست یافتنی تبدیل کند.دوره «مهارت هوش هیجانی» به نوجوان کمک می‌کند تا با هیجان‌های خود آشنا و دوست شود و بتواند با آن‌ها به بهترین وجه کنار بیاید.


کارگاه‌های ۱۰ جلسه‌ای «مهارت‌های زندگی» از ۱۶ تیر تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ در ساعت‌های ۱۵ تا ۱۶، ۱۶ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۱۹ به صورت برخط برگزار می‌شود.نوجوانان علاقه‌مند تا ۱۵ تیر ۱۳۹۹ فرصت دارند برای ثبت‌نام در این کارگاه‌ها به پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kpf.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهارت های زندگی کارگاه آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهارت های زندگی کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای رحیمی گفت: تسهیل فرزندخواندگی و امین موقت از نوآوری‌های قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است که برای اولین بار در مشهد اجرا شد.

بیش از هزار روز از اجرای قانون حمایت کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست در مشهد می‌گذرد و در این مدت بیش از ۷۰۰ کودک صاحب خانواده شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • یزد، میزبان سومین اردوی تیم والیبال پسران نوجوان