Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:10:46 GMT

کاهش شکاف بین صنعت و دانشگاه لازمه تحقق جهش تولید

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۶۵۹۴

کاهش شکاف بین صنعت و دانشگاه لازمه تحقق جهش تولید

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شهر صنعتی و منطقۀ ویژه اقتصادی کاوه گفت: جهش تولید در گرو کاهش شکاف میان بخش صنعت و دانشگاه است.

فرهاد هاشمی به مناسبت فرا رسیدن دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: جایگاه ارزشمند و یگانه بخش صنعت و معدن در چرخه تولید و اشتغال کشور باعث شده است که دهم تیرماه را در تقویم رسمی کشور، روز صنعت و معدن نام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گرچه روز ملی صنعت و معدن در واقع، بهانه ای برای ارج نهادن به کنش‌گران این عرصه و گرامی‌داشت کوشش‌های شبانه‌روزی آنهاست، با این همه می‌بایست یادآوری کرد که هر روز، روز صنعت و تولید است و در شرایط دشوار کنونی و در ازدحام مشکلات اقتصادی، نقش صنعت و تولید داخلی را نمی‌توان و نباید نادیده گرفت و می‌بایست برای از میان برداشتن دست‌اندازها و موانع موجود، عزمی استوار داشت.

هاشمی افزود: امروزه بسیاری از صنایع کشور با مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی، تامین مواد اولیه تولید، رکود بازار داخل و موانع اداری و تبادلات برون‌مرزی و صادرات به دلیل تحریم‌های گسترده آمریکا، دست و پنجه نرم می‌کنند و از این رو نیازمند توجه ویژه و چاره‌اندیشی مسئولان در سطوح کلان و هم‌گرایی بیش‌تر دولت و فعالان بخش صنعت و غیردولتی در این زمینه هستیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کاوه تصریح کرد: در این میان می‌بایست هر چه بیشتر از شکاف میان بخش صنعت و دانشگاه کاست و از ضرورت انجام پژوهش‌های علمی و آموزش مداوم فعالان صنایع در سطوح مختلف آن و پیاده‌سازی مدیریت کیفیت و کاربست استانداردهای ملی و جهانی در گشودن گره‌ها و بهبود شرایط غافل نبود. این مهم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی کشور در قالب همکاری صنایع با مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و پژوهشگران مطرح به دست خواهد آمد.

وی در خصوص مزیت‌های و اقدامات صورت گرفته در  شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه در راستای رونق تولید و اشتغال زایی عنوان کرد: نزدیکی به تهران، دسترسی آسان به سایر نقاط کشور بواسطه خطوط ریلی(ایستگاه راه آهن اختصاصی) و جاده‌های ترانزیتی، استقرار در چهار راه ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، وجود زیرساخت‌های مطلوب و سایر امکانات باعث شده است که سرمایه گذاران رغبت مناسبی برای حضور در این کانون صنعتی باسابقه داشته باشند.

هاشمی با اشاره به اینکه یکی ازشاخصه‌های رونق و رشد اقتصادی توسعه و ایجاد زیر ساخت‌های لازم است، افزود: مجموعه شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه با تمام توان و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت ایجاد و توسعه زیر ساخت ها گام  های موثری برداشته است.

وی ادامه داد: این منطقه ویژه اقتصادی از سال ۱۳۹۳ با رویکرد توسعه صنعت و صادرات فعالیت خود را  آغاز کرد و در حال حاضر با  ۷۰ هزار متر مربع فضای انبارسرپوشیده و ۱۵ هزار مترمربع انبار روباز جزو بزرگترین مجموعه انبار های سرپوشیده کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سال جهش تولید صنعت شهر صنعتی کاوه ساوه استانی اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی ویژه اقتصادی کاوه صنعت و معدن بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در صورتی میتوان به ثبات اقتصادی رسید که از توان و ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن استفاده و راه افزایش مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها را تسهیل کرد.

سیدمحمدآقامیری افزود: با تمام توان از کسانی که در مسیر تولید و اشتغال جوانان قدم بر میدارند حمایت میکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با برنامه ریزی و تلاش‌های مستمر و جهادی مسئولان، گام‌های موثری در جهت بازگشایی واحد‌های نیمه فعال و غیرفعال برداشته و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • توجه ویژه صنعت هسته‌ای به فناوری‌های روز دنیا