Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@17:57:11 GMT

لزوم تدوین تاریخ شفاهی و کتبی دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۶۷۲۴

لزوم تدوین تاریخ شفاهی و کتبی دفاع مقدس

به گزارش افکارنیوز،

 امیر سرتیپ حبیب بقایی فرمانده اسبق  نیروی هوایی ارتش  در بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  در ارتباط با نقش نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس گفت: نیروی هوایی در دوران هشت سال دفاع مقدس هم در حوزه آفند و هم در حوزه پدافند خدمات بسیار ارزشمندی ارائه داده است.

اخبار سیاسی- وی افزود: نیروی هوایی ارتش از همان ابتدای آغاز جنگ تحمیلی، به درستی نقش خود را انجام داد و تا پایان دفاع مقدس به وظیفه بسیار مهم و حساسی که داشت اهتمام ورزید و تکلیف خود را به درستی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ بقایی با اشاره به ماموریت‌های نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس ادامه داد: نهاجا علاوه بر دفاع از صنایع بزرگ مثل پتروشیمی، پالایشگاه و پایگاه ها، عملیات مختلف را در مناطق جنگی هم انجام می‌داد.

این پیشکسوت نظامی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش مامور و مسئول پشتیبانی از همه نیرو‌ها بود، گفت: در آغاز حمله رژیم بعث به ایران در پایگاه دوم شکاری تبریز خدمت می‌کردم، در همان آغاز توانستیم به پایگاه موصل حمله کنیم. در این حمله ۱۶۰ بمب به داخل آن پایگاه برخورد کرد و باعث شد این پایگاه از رده خارج شده و به طور کامل منهدم شود.

امیر سرتیپ بقایی ادامه داد: اسناد مهمی در خصوص دفاع مقدس وجود دارد که باید جمع آوری شود و در معرض دید عموم قرار گیرد تا افراد بیشتری به افتخارات نیروی هوایی در جریان هشت سال دفاع مقدس پی ببرند.

فرمانده اسبق نهاجا با بیان اینکه خاطرات جنگ نباید تنها در ذهن‌ها مانده شود گفت: باید خاطرات جنگ را روی کاغذ بیاوریم و در اختیار عموم بگذاریم تا حقیقت جنگ را به درستی بخوانند. علاوه بر تاریخ شفاهی جنگ باید به تاریخ کتبی هم پرداخته شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیروی هوایی ارتش دفاع مقدس پدافند دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش نیروی هوایی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران بزرگ و هیئت همراه، با امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش دیدار و ایام ارتش را به وی تبریک گفت.

فرماندهان سپاه تهران بزرگ و نیروی زمینی ارتش در این نشست صمیمی بر تعامل، همراهی و هم‌فکری در عرصه‌های مختلف برای تحقق بخشیدن به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) تأکید کردند.

همچنین امیر سرتیپ حیدری سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران بزرگ تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند