Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط بانان استان های همسایه نیز در صورت اعلام محیط بانی قزوین و بروز مشکل در مرزهای استان به کمک ما خواهند شتافت.

وی به وجود پنج مرز مشترک زیست محیطی استان قزوین با استان‌های گیلان، البرز، مازندران، مرکزی و زنجان اشاره کرد و گفت: با ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان‌های همجوار هماهنگ کرده ایم که در صورت بروز هرگونه آتش سوزی در نقاط هم مرز، نیروهای هر ۲ استان سریعا به محل اعزام شوند تا از خسارات به طبیعت جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول با بیان اینکه در تخلفات شکارو صید با استان‌های گیلان، مازنداران و البرز نقاط مشترکی داریم، اظهار داشت: بخش طارم سفلی، دشت الله آباد واقع در شهرستان آبیک و جاده ۲ هزار و سه هزار در بخش الموت از عمده مناطقی است که در خصوص آنها بین ماموران محیط‌بان قزوین و این استان‌ها همکاری و تعامل ایجاد شده است.

وی همچنین یادآور شد: ۱۳ دستگاه در استان قزوین دارای گشت‌های نظارتی هستند که بخش اعظم آن در دایره طبیعت بوده و با حریم محیط زیست یکسان است.

این مسوول با بیان اینکه ضابطان خاص می‌توانند براساس قانون و با هدف پیشگیری در تخلفات مداخله کنند، اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین در بیشتر تخلفات مانند تصرف اراضی، آتش سوزی و حتی تخریب زمین با ماموران محیط زیست به محل اعزام می‌شوند.

طاهری به کمبود نیروی انسانی در محیط زیست اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی در سازمان حفاظت محیط زیست، کمبود نیروی انسانی در حوزه محیط بانی است که باعث شده برای جبران این خلا گشت‌ها را افزایش دهیم و نیروی انسانی شرایط سختی را متحمل شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: در شرایطی که نیروهای انسانی به قدر کافی قادر نخواهند بود در حوزه استحفاظی گشت زنی داشته باشند، همه ضابطان خاص قضایی باید با یکدیگر همکاری کرده و به صورت مشترک وارد عمل شوند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری ضابطان خاص در ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای گزارش تخلفات زیست محیطی و مداخله در جرایم مشهود جای کمبود محیطبان را پر می‌کند.

بر اساس استاندارد جهانی هر یک هزار هکتار باید توسط یک محیط بان حفاظت شود، درحالی این مساحت در استان قزوین ۱۰ هزار هکتار برای یک محیط بان است.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، طارم سفلی و منطقه الموت و چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع در الموت شرقی و غربی، شهرستان آوج و دشت الله آباد در شهرستان آبیک است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین یگان حفاظت محیط زیست حفاظت محیط زیست استان قزوین یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت تصاویری از گله بزرگ‌ترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی در این جنگل‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، حمزه عشوری امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ اظهار کرد: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویر زیبا از چهار رأس گوزن قرمز (مرال) در ارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.

وی افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه باارزش در استان گیلان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های استان گیلان است.

عشوری با بیان اینکه مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند، تصریح کرد: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط‌بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.

وی ادامه داد: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: تنوع سرزمینی و ویژگی‌های آب و هوایی، استان گیلان را به تابلوی متنوع و چشم‌نواز از حیات وحش در شمال ایران تبدیل کرده است.

کد خبر 747472

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران