Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک ماه پس از قتل بی‌رحمانه شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس مینیاپولیس، اعتراضات مردمی در نقاط مختلف آمریکا همچنان ادامه دارد.

با گذشت یک ماه از قتل "جورج، فلوید"، شهروند سیاه‌پوست آمریکا، به دست پلیس در شهر «مینیاپولیس»، ایالت‌ها مختلف این کشور شاهد تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس است.

تصویر برگزیده ماه: تیری که دقیقاً به هدف خورد رادیو بین المللی فرانسه (RFI) با انتشار تصویری با عنوان ”تصویر برگزیده ماه“، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت تصویر برگزیده ماه ژوئن بیانگر همان تیری است که درست به هدف خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویر مقابل به این موضوع اشاره دارد که مشت معترضان به نژادپرستی و خشونت‌های پلیس در آمریکا‏، دقیقاً به هدف خورده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و پلیس این کشور اهداف اصلی معترضان هستند.       پلیس از اسپری فلفل علیه معترضان استفاده کرد پلیس آمریکا به معترضانی که در اعتراضاتی آرام در کلرادو شرکت کرده بودند، اسپری فلفل پاشید.
مجری شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی در برنامه‌ای در این باره گفت: پلیس آمریکا چندی پیش "الیجا مک کلین" (Elijah McClain)؛ جوان سیاه پوست ۲۳ ساله‌ای  را روی زمین خوابانده و روی گردن او فشار می‌آورد. او بعدا دچار حمله قلبی شد و قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخت.
موضوع این جوان سیاه پوست هم تکان دهنده بود، زیرا او کسی را تهدید نکرده بود، اما با او مثل یک فرد خشن و خلافکار برخورد شد.
همین موضوع موجب تجمع‌های اعتراضی در کلرادو شد. مردم در کلرادو راهپیمایی کردند و خواستار پاسخگویی مقامات درباره کشته شدن او شدند. مردم تجمعی آرام داشتند و برخی با یاد مک کلین که ویولن می‌نواخت، سرگرم نواختن ویولن بودند، اما پلیس با باتوم و اسپری فلفل با آن‌ها برخورد کرد.
پلیس ادعا کرد سعی کرده است مردمی را که می‌خواستند به ویترین فروشگاه‌ها آسیب بزنند، متفرق کند. شهردار شهر آرورا که محل این گردهمایی اعتراضی بود خواستار برگزاری نشست فوق العاده‌ای در شورای شهر شده است.

به دو مجسمه جورج واشنگتن در نیویورک رنگ قرمز پاشیده شد به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان دوشنبه صبح به دو مجسمه "جورج واشنگتن"، اولین رئیس جمهور آمریکا در پارک واشنگتن اسکوئر رنگ قرمز پاشیدند. به دنبال این اقدام ماموران محافظت از بنا‌های یادبود برای پاک کردن رنگ از روی مجسمه‌ها وارد عمل شدند.
اولین رئیس جمهور آمریکا، برده داشت.
"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا وعده داده است با کسانی که بنا‌های یادبود تاریخی آمریکا را تخریب می‌کنند به شدت برخورد می‌کند و در حالیکه اعتراضات علیه بی عدالتی نژادی بعد از مرگ جورج فلوید، یک مرد سیاه پوست غیرمسلح در بازداشت پلیس در ۲۵ مه، آمریکا را در بر گرفته است، ترامپ تهدید کرد از نیروی نظامی علیه برخی نظامی استفاده می‌کند.
معترضان می‌گویند مقامات باید بنا‌های یادبودی را که یادآور دوران برده داری آمریکاست و از شخصیت‌های طرفدار برده داری تقدیر می‌کنند، برچینند. خبرگزاری صداوسیما/ برچسب ها: آمریکا ، تظاهرات در آمریکا ، نژادپرستی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ir8

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آمریکا تظاهرات در آمریکا نژادپرستی رئیس جمهور آمریکا سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار وحید مجید گفت: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته، از ابتدای سال جاری پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی کلیه رده‌های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقا امنیت آزمون‌های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصدهای تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده اند دستگیر و به مراجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی پرونده شأن معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا می‌باشد، افزود: برابر رصدهای صورت گرفته و تحلیل روش‌های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش‌های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است.

رئیس پلیس فتای فراجا خبر داد: تا کنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار، کشف و ضبط شده است.

سردار مجید با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچ گونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نگردیده است؛ یکی از شگردهای این افراد را واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته عنوان کرد.

رئیس پلیس سایبری کشور خاطر نشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع کرده اند لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.

این مقام مسئول گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک؛ افراد می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند.

کد خبر 6086445

دیگر خبرها

  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • (ویدئو) اعتراضات ضد جنگ دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • دیدنی های امروز؛ از محاکمه استاد حقوق اسراییلی تا اعتراضات جهانی ضداسراییل
  • راسل: زمان را فدای آینده می‌کنیم