Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@03:33:25 GMT

نقد و بررسی فیلم کارخانه آمریکایی در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۷۰۴۳

نقد و بررسی فیلم کارخانه آمریکایی در شیراز

ایسنا/فارس انجمن فیلم کوتاه شیراز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در ادامه برنامه‌های نقد و بررسی فیلم‌های بلند داستانی، کوتاه و مستند مطرح ایران و جهان فیلم «کارخانه آمریکایی» را به نمایش، نقد و بررسی می‌گذارد.

این فیلم، یک جامعه دوگانه را به تصویر می‌کشد که در آن رابطه بده و بستان بین کارگران در جریان است و حس شرارت را در این رابطه می‌توان به خوبی دریافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این فیلم روز چهارشنبه ۱۱ تیر ماه جاری، ساعت ١٧، در سالن مهر تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اکران می‌شود.

این فیلم که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم مستند ۲۰۲۰ و دریافت جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم ساندنس است، مانند یک بیانیه تغییرناپذیر درباره هویت ملی دو گروه کارگران به‌پایان می‌رسد. ساختار کلی کارخانه مانند چرخ‌دنده‌هایی خردکننده همه را در خود فرومی‌برد، فاصله‌های محتوم بین طبقات کارگر هیچگاه قابل پر شدن نیستند و آنچه در این فیلم مستند شاهد هستیم نه ‌تنها ناتوانی در برقراری ارتباط بین دو گروه از کارگران است که حتی سوءتفاهم‌های عمیق فرهنگی را نیز نمایان می‌کند.

این فیلم نمایانگر  ایالت "اوهایو" پس از صنعتی شدن است که یک میلیاردر چینی، کارخانه‌ جدیدی را در محل یک کارخانه‌ی متروکه‌ای با دو هزار کارگر آمریکایی گشایش می‌یابد. روزهای آغازین امید و خوش‌بینی باعث بروز مشکلاتی در مواجهه با فن‌آوری‌های پیشرفته چین با آمریکا در طبقه‌ی کارگری می‌شود و…

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جایزه اسکار هويت ملي چین امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی

رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

نصیرزاده در این دیدار با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی آماده همکاری‌های بیشتر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: شبکه دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها از ظرفیت عظیمی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت براساس توامندی‌های آنان در راستای افزایش هر چه بهتر تولیدات فرهنگی و اثرگذاری بیشتر دربستر فضای مجازی استفاده نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ارتباط با تشکل‌های دانشجویی باید بیشتر شود، افزود: باید برای دانشجویان برنامه داشت و آنان را در فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای دخیل کرد.

وی با بیان اینکه باید کار جدی و مبنایی برای دانشجویان داشته باشیم، افزود: بسیج دانشجویی باید به عنوان رکن اصلی بین تشکل‌های دانشجویی در بحث فرهنگ و هنر باشد.

نوروزی با تأکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار کرد: در جهاد تبیین، آموزش و تربیت امری مهم است که این آموزش‌ها باید در محیط دانشگاه و فضای مجازی به صورت مستمر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود