Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@15:29:19 GMT

بدهی سفرهای هوایی به ۶۰میلیارد تومان رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۷۰۷۸

بدهی سفرهای هوایی به ۶۰میلیارد تومان رسید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حرمت الله رفیعی حدود دو ماه پیش با اعتراض به برخورد شرکت های هواپیمایی خارجی و داخلی و خودداری از پرداخت بدهی سفرهای لغو شده پس از شیوع ویروس کرونا، بسته شدن مرزها و اعمال محدودیت در سفرها، اعلام کرد: ایرلاین ها حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به مردم و آژانس های مسافرتی بدهی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات با واکنش تند سازمان هواپیمایی مواجه شد؛ رضا جعفرزاده ـ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ـ رقم ۴۰۰ میلیارد تومان را غیرمستند دانست و آن حرف ها را رد کرد و گفت: تاکنون بیش از هشت‌هزار میلیارد ریال توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی بدون کسر هزینه لغو سفر به مسافران بازگردانده‌ شده است.

مقصود اسعدی سامانی ـ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ـ نیز همان موقع در واکنشی به اظهارات رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت که بیش از ۹۵ درصد بهای بلیت هواپیما که مردم در ایام شیوع ویروس کرونا مسترد کرده‌اند به آن‌ها بازگردانده شده است. از میان ۱۷ ایرلاین داخلی تاکنون ۱۵ شرکت هواپیمایی بهای بلیت پروازهایی را که مردم در ایام شیوع ویروس کرونا مسترد کرده‌اند یا کنسل شده است بازگردانده‌اند و هیچ بدهی‌ای به مردم ندارند. شرکت هواپیمایی ایران ایر هم بابت مسترد شدن این بلیت‌ها حدود ۱۷۰ میلیارد تومان به مردم بازگردانده است. تنها بخشی از پروازهای خارجی باقی مانده که هم‌اکنون در حال اقدام برای برگرداندن پول مشتریان هستند. نباید با طرح اظهارات غیرکارشناسی بیش از آن چیزی که تا امروز شیوع ویروس کرونا به همه ایرانی‌های دنیا آسیب زده، ضربه وارد کنیم.

اما رفیعی می گوید: پس از آن مصاحبه، برخی از ایرلاین‌های داخلی و خارجی از بیم این که قوه قضاییه وارد موضوع شود، بخشی از بدهی‌شان را تسویه کردند و میزان این بدهی اکنون به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است. بیشتر بدهی ایرلاین‌های داخلی پرداخت شده و شرکت های هواپیمایی خارجی هم حدود سه چهارم بدهی هایی که به دنبال لغو سفرها با شیوع ویروس کرونا داشتند را پرداخته اند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، از تشکیل هفتمین جلسه شورای صیانت، هماهنگی و پیشگیری از آسیب های دفاتر خدمات مسافرتی در روز سه شنبه (۱۰ تیرماه) به منظور پیگیری بدهی باقی مانده شرکت‌های هواپیمایی خبر می دهد و می افزاید: این شورا حدود شش ماه است که در این انجمن تشکیل شده و نمایندگان قوه قضاییه، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف کننده، واجا و ناجا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان هواپیمایی در آن حضور دارند و قرار است به شکایت آژانس ها از ایرلاین هایی که بعد از گذشت ۵ ماه از لغو سفرها، هنوز بدهی های خود را تسویه نکرده اند، پرداخته شود.

رفیعی درباره بدهی هتل ها نیز گفت: هتل های داخلی تقریبا بدهی ندارند و شکایتی مطرح نیست. بیشترین بدهی ها مربوط به هتل های خارج از کشور است که مردم پس از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، نتوانستند سفر بروند و از خدماتی که خریده بودند استفاده کنند. هرچند که معتقدم پول مردم دست هتل های خارجی نیست و در حساب کارگزاران و به عبارتی واسطه های خرید است که پاسخگوی مردم و آژانس ها هم نیستند و باید به این موضوع رسیدگی شود.

پس از تایید رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخشنامه هایی مجزا از شرکت های هواپیمایی، هتل ها، آژانس های مسافرتی و هوایی و سایر تاسیسات گردشگری درخواست کردند وجوه سفرهای لغو شده را بدون کسر جریمه، برگردانند، دستوری که اجرای آن با چالش زیادی مواجه شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری توریست سفر هوایی مسافرت هوایی ویروس کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی شیوع ویروس کرونا میلیارد تومان ایرلاین ها آژانس ها هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای مدیرعامل بزرگترین سازنده هواپیما در جهان

بوئینگ اعلام کرد که دیو کالهون، مدیرعامل این شرکت در پایان سال جاری از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، کالهون در نامه‌ای به کارمندان گفت: «چشم‌های دنیا به ما دوخته شده است و می‌دانم که در این لحظه، مشارکت بهتری را پشت سر خواهیم گذاشت. شرکت به ثبات پس از چالش‌های فوق‌العاده پنج سال گذشته، با ایمنی و کیفیت در راس هر کاری ادامه خواهد داد.»

لری کلنر، رئیس هیئت مدیره مستقل بوئینگ گفت که در نشست سالانه شرکت برای انتخاب مجدد نامزد نخواهد شد، در حالی که هیئت مدیره، استیو مولنکوپف را به‌عنوان رئیس مستقل هیئت مدیره به جای کلنر انتخاب کرده است.

شایان‌ذکر است که مولنکوپف فرآیند انتخاب مدیرعامل بعدی بوئینگ را رهبری خواهد کرد.

در همین حال، استن دیل، رئیس و مدیرعامل هواپیماهای تجاری بوئینگ، از شرکت بازنشسته شد و استفانی پوپ به‌عنوان رهبری خطوط هوایی تجاری این شرکت از روز دوشنبه منصوب شده است.

این شرکت چندملیتی مستقر در ایالات‌متحده که در زمینه طراحی، تولید و فروش هواپیما فعالیت می‌کند، پس از رویدادهای مهم در مورد هواپیماهای تجاری خود، تحت نظارت قرار گرفته است.

هواپیمای بوئینگ هواپیمایی آلاسکا در ماه ژانویه دچار حادثه در آسمان و تکه‌ای از بدنه هواپیما از آن جدا شد.

موتور هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی آمریکا در آوریل ۲۰۲۳ به دلیل برخورد پرنده آتش گرفت، قبل از اینکه خلبان آن فرود اضطراری را در فرودگاهی در کلمبوس، اوهایو در ایالات‌متحده انجام دهد.

تحویل ۷۸۷ دریم لاینر بوئینگ به دلیل چندین نقص در ساخت تقریبا به مدت ۲ سال به حالت تعلیق درآمد که از ماه ژانویه ۲۰۲۲ به این شرکت ۵.۵ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • جابه جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • جابه‌جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • استعفای مدیرعامل بزرگترین سازنده هواپیما در جهان
  • نوروز و باز هرج و مرج در پرواز‌های داخلی
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده