Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری لبنانی « العهد»، شرکت خصوصی « کامکو إنفست» کویت اعلام کرد : سود شرکت های خلیج فارس به استثنای کویت و بحرین که در سه ماهه اول پارسال  ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود در سال جاری میلادی به ۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

سود این شرکت ها در سه ماهه اول سال جاری میلادی در مقایسه با سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ هم ۱۰% کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سود شرکت های حاضر در بازار بورس کشورهای عرب خلیج فارس در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ با توجه به پیامدهای حاصل از بحران انتشار ویروس کرونا محدود باقی مانده است.

شرکت های درج شده در عربستان ، قطر و عمان بخش عمده ای از سود ثبت شده در سه ماهه اول سال جاری میلادی را به خود اختصاص دادند.

شرکت های سعودی در میان شرکت های خلیج فارس بالاترین میانگین کاهش سود را به خود اختصاص داده اند و سود آنها با ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پسرفت به ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بالغ گردید و بدین ترتیب ۲۴.۳% از ارزش سرانه خود را از دست دادند.

شرکت های درج شده در بازارهای بور س عمان و قطر به ترتیب با کاهش ۲۸.۳% و۲۰.۴% پشت سر  هم قرار گرفته اند و سود  شرکت های قطری تقریبا ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و عمان تقریبا ۳۰۰ میلیون دلار کاهش نشان می دهد.

گزارش مزبور خاطرنشان کرد که سود شرکت های درج شده در بازار اوراق بهادار ابوظبی و دوبی با کاهش تقریبا ۳۰ درصد به ترتیب به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بالغ گردید.

از نظر عملکرد بخش های مختلف سهام بخش انرژی در صدر شرکت هایی قرار دارد که سودشان کاهش یافته است به گونه ای که سود آنها با از دست دادن ۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار به میزان ۲۵.۶% کاهش یافته و به ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بالغ گردید.

سهام بخش بانک ها با از دست دادن یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و کاهش ۱۶.۵% سود آنها به ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید.

۱۴۸۷

برچسب‌ها بحرین قطر کویت عمان خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین قطر کویت عمان خلیج فارس بحرین قطر کویت عمان خلیج فارس ۳۰۰ میلیون دلار سه ماهه اول سود شرکت کاهش یافته خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.01 درصد افزایش به 2383 دلار و 14 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش 0.31 درصدی به 2400 دلار و 40 سنت رسیده است.
قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج 2431 دلار و 29 سنت بالا رفته بود.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/01/28


اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.
تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.
اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.
بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به 2400 دلار برسد و در دسامبر 2025، 2600 دلار معامله شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.25 درصد کاهش به 28 دلار و 31 سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش 0.43 درصدی 955 دلار و 5 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/24

دیگر خبرها

  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • پرواز شرکت خودروسازی ویتنامی با خودروهای برقی
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • طلا دوباره از جا برخاست
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد