Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه سفر به استان اردبیل با اشاره به تولید حدود ۲۰ درصد سیب زمینی کشور در استان اردبیل گفت: سالانه حدود پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود.

او افزود: بخشی از این میزان تولید مازاد بر نیاز داخلی است و ایران یکی از کشور‌هایی محسوب می‌شود که سیب زمینی مازاد بر نیاز داخل تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی بر فراهم کردن مقدمات صادرات مقدار ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تن محصول سیب زمینی کشور بعد از مسائل مرتبط با کرونا تاکید کرد و ادامه داد: در مذاکره با استانداران مناطق مهم تولید این محصول، تصمیم گیری لازم برای صادرات اضافه محصول اتخاذ خواهد شد.

نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده اعلام می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: عملیات و بررسی کارشناسی برای تعیین قیمت جدید خرید گندم آغاز شده است و به زودی نرخ خرید تضمینی این محصول برای سال آینده اعلام می‌شود.

کاظم خاوازی افزود: امروز کار قیمت‌گذاری گندم برای سال زراعی جدید در وزارت جهاد کشاورزی نهایی شده و کار کارشناسی و مذاکره با کشاورزان تولید کننده گندم برای آنالیز قیمت نیز انجام شده است.

او بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد قیمتی خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه داده و قیمت نهایی در آنجا بحث شده و در مدت زمان منطقی، نرخ نهایی خرید گندم و دانه‌های روغنی رای سال زراعی آینده تعیین و اعلام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توجه ویژه به بخش کشاورزی در سازمان برنامه و بودجه گفت: امید است که در اسرع وقت و قبل از آغاز کشت پاییزه، قیمت گندم، کلزا و سایر دانه‌های روغنی اعلام شود.

وزیر جهاد کشاورزی وضعیت تولید گندم در سال زراعی جاری را بسیار خوب ارزیابی کرد و با پیش بینی خرید تضمینی ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری افزود: پیش بینی تولید سال جاری حدود ۱۴ میلیون تن است.

خاوازی در ادامه در خصوص تنظیم بازار قیمت مرغ و تخم مرغ نیز گفت: وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تولید و تامین امنیت غذایی و ارتقای سطح امنیت تولید را دارد و تلاش می‌کند که در سفره مردم گوشت مرغ وجود داشته باشد.

او با اشاره به تلاش وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در خصوص دلایل افزایش اخیر این دو کالای پرمصرف مردم نیز بیان کرد: دلیل خاصی برای افزایش قیمت اخیر نمی‌بینم چرا که گوشت مرغ به اندازه کافی وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از تلاش بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین نهاده‌های مرتبط با تولید گوشت مرغ خبر داد و گفت: همه تلاش می‌کنند که نیز بخش تولید در این عرصه در اختیار تولید کننده‌ها قرار گیرد.

خاوازی با اشاره به همکاری حداکثری وزارت جهاد کشاورزی با ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ از دو طریق افزایش قیمت برای تولید کننده‎ها و توجه به دغدغه مصرف کنندگان اظهار کرد: بازار گوشت مرغ و تخم مرغ به زودی کنترل شده و متعادل می‌شود.

او برنامه وزارت جهاد کشاورزی را تلاش برای وفور تولید و برنامه‌ریزی رای تولید مستمر عنوان کرد و افزود: هم اکنون بیش از نیاز داخل مرغ و تخم مرغ در کشور تولید می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر ۲ روزه به استان اردبیل، از چند واحد تولیدی حوزه کشاورزی از جمله مرغداری، تولید جوجه، کشتارگاه مرغ، گلخانه و طرح آبیاری پایاب سد گیوی شهرستان کوثر بازدید کرد.

او قرار است روز سه‌شنبه در جریان سفر به شهرستان گرمی، بیله‌سوار و پارس آباد با ظرفیت‌های کشاورزی شمال استان اردبیل آشنا شده و ضمن بازدید از اراضی زراعی پایاب سد خداآفرین و شهرک گلخانه‌ای ۱۶۰۰ هکتاری مغان، مشکلات اساسی حوزه کشاورزی این منطقه را از نزدیک بررسی کند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سیب زمینی گندم محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی مرغ و تخم مرغ استان اردبیل سیب زمینی میلیون تن گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه های گندم در آبادان

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: برداشت گندم از سطح یک هزار و ۱۲۵ هکتار از مزارع شهرستان آبادان توسط کمباین‌های مهاجر در نهر علیشیر اروندکنار آغاز شده است.

به گفته او کشت گندم در دو رقم مهرگان و چمران ۲ در مناطق تحت پوشش سه مرکز جهاد کشاورزی اروند کنار، ابوشانک و منیوحی از اواخر هفته گذشته آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود ۲ هزار و ۲۵۰ تن گندم از این سطح برداشت شود.

تاکنون چهار کمباین جان دیر برای برداشت گندم وارد مزارع شهرستان آبادان شده که شمار آن در روز‌های آینده به ۶ دستگاه خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران
  • اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • هشدار جهاد کشاورزی: گران فروشی جوجه یک روزه ممنوع + سند
  • آغاز برداشت خوشه های گندم در آبادان