Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-25@12:24:05 GMT

گردنبند هوشمندی که کرونا را ردیابی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۷۳۰۷

گردنبند هوشمندی که کرونا را ردیابی می‌کند

ایتنا - ​​​​​​​سنگاپور گردنبندی بلوتوثی را برای جمعیت سالمند و بدون موبایل کشورش ساخته تا شیوع ویروس کرونا میان افراد را ردیابی کند.

کشورهای مختلف در سراسر جهان امیدوارند تا با استفاده از تلفن های هوشمند شیوع ویروس کرونا میان جمعیت را ردیابی کنند. این درحالی است که برخی از افراد به خصوص جمعیت سالمند موبایل ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایتنا از مهر، در همین راستا سنگاپور گردنبندهای بلوتوثی به نام «با هم ردیابی کنیم» (TraceTogether) قابلیت ردیابی شیوع ویروس کرونا میان سالمندان را فراهم کرده است. این گردنبندهای بلوتوثی با یکدیگر و همچنین اپلیکیشن مخصوص آن ارتباط برقرار می کنند تا مشخص شود کاربران با مبتلایان به کووید۱۹ در تماس بوده اند یا خیر.

اولویت استفاده از این گجت به سالمندانی تعلق دارد که خانواده ای ندارند یا مشکلات حرکتی دارند. پس از تولید تعداد بیشتری گردنبند بلوتوثی، گجت ها میان طیف وسیع تری از سالمندان توزیع می شود.

اگر مشخص شود کاربری مبتلا به ویروس کرونا شده، می‌توان با دانلود اطلاعات دستگاه به چشم‌انداز عمیق‌تری از افرادی دست یافت که با او در تماس بوده اند.

این گردنبندها برای حفظ حریم شخصی به وای.فای و اینترنت موبایل متصل نمی شوند یا قابلیت های جی پی اس را ندارند. همچنین در این گجت ها فقط اطلاعات ۲۵ روز ذخیره می شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گردنبند بلوتوث ردیابی کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجونی برای کنترل ویروس در بدن (فیلم) راهکار‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن (موشن‌گرافی) آیا واکسن برای کرونا و ویروس های تنفسی کافی است؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم
  • رادان: اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری