Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@10:27:37 GMT

سیاست وزارت بهداشت کاهش مرگ‌های کرونایی است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۷۳۸۱

قاسم جان‌بابایی، در نشست مدیران حوزه سلامت خوزستان، اظهار داشت: سیاست کلی وزارسالت بهداشت کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا است. مدیران و کادر سلامت در تمامی بخش‌ها باید با تمام امکانات و بسیج همه نیروها در راستای این سیاست تلاش کنند.

معاون وزیر بهداشت افزود: برای این منظور و کاهش مرگ و میر ارتقا خدمات بهداشتی به‌ویژه افزایش مراکز نمونه‌گیری ۱۶ ساعته در استان، خدمات بیمارستانی و نیروی انسانی لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان‌بابایی گفت: برای حمایت از پرسنل و پرستاران مطالبات قانونی آن‌ها را باید پرداخت کنیم. پرستارانی که در این مدت در بخش کرونا تجربه کسب کردند باید در بخش به‌کارگیری شوند؛ جابه‌جایی این نیروها می‌تواند روند درمانی بیماران کرونایی را مختل کند.

وی با اشاره به صدور مجوز استخدام نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بیان داشت: صدور این مجوزهای استخدام به این معنی نیست که پرستارانی که در این مدت تجربه کسب کردند جابه‌جا و از افراد جدید در بخش کرونا استفاده شود.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: بیمارستان‌های خوزستان باید سطح‌بندی شده و بیمارستان‌های دارای امکانات وسیع به بیماران با وضع وخیم تخصیص داده شود.

وی به مسئله ارجاع سریع بیماران دارای وضعیت وخیم به بیمارستان‌های مشخص و دارای امکانات گفت: ارجاعات بیماران باید صورت گیرد، به‌ویژه در شهرستان‌ها باید این ارجاع سریع انجام شود.

معاون وزیر بهداشت با تاکید براینکه تجهیزات مورد نیاز خوزستان تأمین می‌شود، بیان داشت: زیرساخت‌های حوزه سلامت استان ضعیف است و از طرفی کرونا در این استان در اوج است، بنابراین وزارت دنبال تجهیز حوزه سلامت استان است.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی و بیمارستانی نباید از پذیرش بیماران بدحال امتناع کنند. حتماً بیماران بدحال را مورد پذیرش قرار دهند به ویژه در شهرستان‌ها اگر امکانات درمانی مناسب نیست حتماً به مرکز استان ارجاع صورت گیرد. دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز باید سایر دانشگاه‌های استان را هم پشتیبانی کند.

جان‌بابایی گفت: هنوز هیچ مطالعه دقیق با خروجی مشخص در دنیا درباره کرونا صورت نگرفته است. حداقل تا پایان سال با کرونا روبه‌رو هستیم.

معاون وزیر بهداشت بیان داشت: تا پایان سال در تلاش هستیم تا پروژه‌های نیمه‌کاره خوزستان را با سرعت به پایان برسانیم.

وی گفت: اکنون نحوه و میزان خدمات ارائه شده در استان مطلوب و نسبت به ماه‌های پیش ارتقا یافته است. مردم لازم است قرنطینه را رعایت کرده و از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سلامت مرگ بسیج وزیر بهداشت نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی درمان مراکز درمانی بسیج درمان مرگ معاون وزارت بهداشت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: عباس عبادی گفت: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آنها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت