Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  به گفته رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه، نزدیک به ۸۰ درصد بنگاه‌های معاملات املاک افزایش حداکثر ۲۰ درصدی تعرفه رهن و اجاره که مصوب ستاد ساماندهی اجاره مسکن است را رعایت کرده و از ثبت قرارداد‌هایی که بیش از این رقم باشد، خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابک مرادی  از تشدید نظارت بر فعالیت حدود دو هزار بنگاه معاملات املاک در کرمانشاه در دو شیفت صبح و بعد از ظهر خبر داد و افزود: این تشدید نظارت با هدف رعایت مصوبه افزایش حداکثر ۲۰ درصدی اجاره‌بها در کرمانشاه صورت می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه تاکید بنگاه‌ها بر رعایت تعرفه‌های مصوب باعث می‌شود برخی مالکین و مستاجرین توافق خود را به خارج از بنگاه و یا حتی دفترخانه‌ها ببرند، افزود: اگرچه نتیجه این امر افزایش توافقات دستی و کاهش درآمد بنگاه‌ها است، اما آن‌ها برای رفاه حال مردم در این شرایط اقتصادی ناشی از گرانی‌ها و رکود کرونا پای کار آمده اند.

مرادی معتقد است، در صورتی که مصوبه کشوری مبنی بر تمدید خودکار اجاره نامه‌ها تا زمان شیوع کرونا با افزایش حدود ۲۰ درصدی نیز اجرا و ابلاغ شود، وضعیت بازار رهن و اجاره تا حدودی ساماندهی خواهد شد.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن مهر بازار مسکن اجاره مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل اتوبوسی استان مرکزی

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به فعالیت ۱۰ گشت نظارت و بازرسی گفت: از آنجایی که معمولا در ایام پایانی سال مسافرین نوروزی نیز افزایش می یابد، کارشناسان این اداره کل نظارت ها بر ناوگان حمل و نقل باری و مسافربری را نیز بیش از پیش تشدید می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به آغاز طرح نوروزی در ۲۴ اسفند ماه سال گذشته و جابه جایی مسافرین با ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن نوروز و سفرهای هموطنان در این ایام، اکیپ های راهداری در سطح راه های استان مستقر و فعال هستند و خدمات لازم برای تسهیل در رفت و آمد و برقراری تردد ایمن را به کاربران جاده ای ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه از وظایف این مجموعه نگهداری از سطح راه ها و مدیریت حمل و نقل عمومی است، افزود: طی این مدت اقداماتی در راستای بالابردن سطح ایمنی راه ها از جمله چاله گیری و رفع دست اندازهایی که معمولا به علت آسیب ها بعد از فصل زمستان رخ می دهد، آشکارسازی محدوده هایی که به عنوان نقاط خطرآفرین شناسایی شده بودند، شستشوی تابلوها و علائم ایمنی، به روزرسانی روشنایی، خط کشی راهها و... انجام شده و تردد در سطح جاده های با ایمنی در حال انجام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: به منظور خدمات رسانی به کاربران جاده ای در ایام نوروز ۴۲۰ نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی در قالب ۵۴ اکیپ و با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات در حال آماده باش قرار دارند؛ همچنین ۳۵ راهدارخانه استان نیز به منظور اسکان اضطراری مسافران در صورت بروز مشکل آمادگی لازم را دارند.

جهانی اضافه کرد: طی دو سال اخیر برای بالا بردن سطح فرهنگ ترافیکی کاربران جاده ای پویشی با عنوان همراهان سفر ایمن با هدف آموزش رانندگی صحیح، انتقال پیام های ایمنی، کاهش خستگی سرنشینان به علت رانندگی طولانی و... در مکانی شاد و مفرح طراحی شده بود تا شاهد کاهش تلفات جاده ای باشیم؛ امسال نیز این پویش با نام «چشم به راهیم» در کیلومتر ۲۲ جاده اراک سلفچگان برپا شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ گشت نظارت و بازرسی افزود: از آنجایی که معمولا در ایام پایانی سال مسافرین نوروزی نیز افزایش می یابد، کارشناسان این اداره کل نظارت ها بر ناوگان حمل و نقل باری و مسافری را نیز بیش از پیش تشدید می کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی یادآور شد: به طور میانگین روزانه ۴۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی در محورهای استان توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک بازرسی شده و در صورت تخلف طبق قانون پرونده آنها به کمیسیون های مربوطه ارسال می شود.

جهانی گفت: برپایی میز خدمت در ۳ پایانه مسافربری در شهرستانهای اراک، ساوه و خمین، نظارت روزانه بر خدمات مجتمع های رفاهی بین راهی، مساجد و نمازخانه ها، نظارت بر نحوه بلیت فروشی و... بخشی از اقداماتی است که با آغاز طرح نوروزی در استان پیگیری می شود.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی ایجاد ظرفیت ۱۸۰ هزار صندلی برای جابه جایی مسافرین گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون ۷۴ هزار و ۸۵۰ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل استان جابه جا شدند که از این تعداد ۳۶ و ۶۵۳ نفر مجموع مسافران درون استانی و برون استانی بودند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه طی این مدت تعداد سفرهای ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است بیان کرد: طی این بازه زمانی ۳ هزار و ۷۳۱ سفر از مبدا استان جابه جا شدند.

جهانی همچنین با اشاره به تردد خودروها نیز گفت: در این مدت بیش از ۸ میلیون و ۷۴۴ هزار تردد در محورهای استان توسط دستگاه های ترددشمار آنلاین به ثبت رسیده است که از این تعداد یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۰ تردد مربوط به ناوگان سنگین و ۳۶ هزار و ۴۵۱ تردد نیز مربوط به ناوگان اتوبوسی بوده است.

وی اضافه کرد: آزادراه تهران ساوه و سلفچگان اراک دو محور پرتردد استان در این مدت بودند؛ میانگین سرعت خودروها در محورهای استان ۸۶ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده که ۸ کیلومتر بیش از متوسط کشور در این ایام بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت های مهم در کرمانشاه/ کشف سلاح و مهمات ۱۴ درصد افزایش داشته است
  • افزایش ۱۴ درصدی کشف سلاح و مهمات در کرمانشاه
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس اجباری شد
  • خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم
  • تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل اتوبوسی استان مرکزی
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • هدف‌گذاری افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر در آذربایجان شرقی
  • برای تحقق شعار سال باید از رقابت بنگاه‌‍‌های دولتی با بخش خصوصی جلوگیری شود