Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر رمضانی مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی مشهد در حاشیه بازدید رئیس و کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ از ارتفاعات جنوبی و پروژه "کوه پارک"، گفت: پروژه کوه پارک مشهد بدون آسیب به محیط زیست و کوه ها، در حال اجرا است و فقط در محل پارکینگ، وسایل بازی کودکان، نمازخانه روباز، سرویس بهداشتی پرتابل و خودرو غذا برای شهروندان در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او افزود: با افتتاح کوه پارک، شهروندان از خیابان نخل می‌توانند با خودرو به این پارک وارد شده و با پارک خودروهایشان، به صورت پیاده و یا با دوچرخه، از ارتفاعات استفاده کنند.    مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی مشهد ادامه داد: تمام ورودی‌های دیگر به ارتفاعات برای ورود خودرو بسته خواهد بود، اما کوهنوردان و دوچرخه سواران می‌توانند از سایر ورودی‌ها نیز عبور و مرور کنند.
رمضانی بیان کرد: حضور مردم در ارتفاعات جنوبی مشهد، باعث جلوگیری از تصرفات و ساخت و ساز‌های جدید در این محدوده خواهد شد.
او تصریح کرد: همچنین دو آبشار کوچک، برکه، دهکده و تیمارگاه حیوانات اهلی و بومی منطقه خراسان نیز در محل اجرا می‌شود و تعدادی از چشمه‌های موجود نیز در حال احیا برای آبخوری حیوانات و پرندگان است.
مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی مشهد تاکید کرد: در قسمت ارتفاعات بعد از قله زو، چند چشمه، حوض انبار، غار‌های طبیعی و دست کن، سنگ نگاره باستانی و حوض انبار قدیمی و مسیر‌های تشرف روستاییان کوه پایه‌های بینالود برای زیارت امام رضا (ع) وجود دارد که می‌تواند از ظرفیت‌های گردشگری ارتفاعات جنوبی مشهد قلمداد شود.   رمضانی اظهار کرد: در ارتفاعات جنوبی مشهد با دو پروژه دیگر نیز مواجه هستیم، پروژه کمربند سبز حدود ۱۴ سال از آغاز اجرای آن می‌گذرد و قرار است علاوه بر ارتفاعات جنوبی، دور تا دور شهر امتداد پیدا کند.
او افزود: درختکاری در ارتفاعات جنوبی با استفاده از گونه‌های گیاهی متنوع و عمدتا کم آب و مقاوم صورت گرفته و در حال حاضر با دو روش قطره‌ای و شلنگی و با اتصال به شبکه به صورت ثقلی، آبیاری می‌شوند.
مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی مشهد با اشاره به پروژه کمربندی ۷۵ متری جنوبی، ادامه داد: بر اساس مصوبات سال‌های گذشته، قرار بود این پروژه از بولوار شهید برونسی تا اتوبان مشهد باغچه به طول ۲۷ کیلومتر امتداد پیدا کند و بر حجم ترافیک شهر تاثیر گذار باشد، اما با توجه به صدمه محیط زیست، حجم تخریب کوه‌ها و نداشتن پیوست زیست محیطی، این پروژه متوقف شد.   انتهای پیام//ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کوه پارک مشهد ارتفاعات جنوبی مشهد شهرداری مشهد گردشگری خراسان رضوی کوه پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۳۸ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای تفریحی بوشهر

رئیس شورای شهر بوشهر از تصویب ۳۸ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای تفریحی بوشهر خبر داد و گفت: پارک‌های جدید به مساحت ۴.۵ هکتار به فضاهای تفریحی و سبز در نوار ساحلی به فضای بوشهر افزوده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، وحید نیک روش صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی در نوار ساحلی بوشهر با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های تفریحی، رفاهی و فضای سبز در اولویت برنامه‌های خدمات شهری قرار دارد، اظهار داشت: با افزایش اعتبارات و بودجه شهرداری بوشهر طرح‌های مهمی در عرصه خدمات شهری و توسعه فضاهای تفریحی و سبز طراحی و تدوین شده است.

وی توسعه فضای سبز و تفریحی یکی از رویکردهای شورای ششم بوشهر دانست و بیان کرد: احداث پارک‌های لیل، مرحله دوم باغ بهزاد و بوستان ساحلی جفره از مهمترین اقدامات در توسعه فضاهای تفریحی در سواحل بوشهر بوده است.

رئیس شورای شهر بوشهر از آغاز ساخت پارک‌های جدید در نوار ساحلی بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در راستای گسترش فضای سبز و تفریحی با رویکرد نوار ساحلی در بودجه سال گذشته 2 پروژه مرحله دوم پارک‌های مروارید، شغاب تا دانشجو در اراضی رها سازی شده در حریم 60 متری دریا بوشهر طراحی شده و با برگزاری مناقصه این 2 پروژه، پیمانکاران آن تعیین و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

نیک روش تصویب 38 میلیارد تومان برای توسعه فضاهای تفریحی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای احداث مرحله دوم پارک مروارید 17 میلیارد تومان و پارک شغاب تا دانشجو 21 میلیارد تومان مصوب شده که در سال جاری شاهد بهره‌برداری از این 2 پروژه خواهیم بود.

وی احداث بزرگترین پارک جنگلی استان بوشهر و پارک مسیر تنگک دوم و سوم شهر بوشهر با مساحت 19 هکتار را از برنامه‌های سال جاری مدیریت شهری بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: با انجام فرایند مناقصه و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی این دو پروژه نیز شروع می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر از توسعه فضای سبز شهر بوشهر خبر داد و اضافه کرد: با رویکردی که صورت گرفته انتظار می‌رود تا پایان دوره شورای ششم جهش خوبی در افزایش سرانه فضای سبز شهر بوشهر داشته باشیم.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • باغ گیاه‌شناسی رهید؛ مال‌باختگان ارتش به سر خط برگشتند
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • ساماندهی پارک موتورسیکلت‌ها در خیابان لاله‌زار جنوبی
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روز‌های آینده در آبادان و خرمشهر
  • رطوبت هوا در خوزستان افزایش می‌یابد
  • آغاز دومین پویش نجات طبیعت شیراز
  • پارک آبی شیراز، بزرگترین پارک آبی کشور
  • تحول حوزه گردشگری شیراز با اجرای سه پروژه تفریحی
  • تصویب ۳۸ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای تفریحی بوشهر