Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به حکمت ۲۵۵ نهج البلاغه با محوریت مهارت های زندگی گفت: اندیشیدن به عواقب کار و حرکت در مسیر عقل و اعتدال راهکاری برای کنترل خشم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع» در خصوص مهارت های زندگی در نهج البلاغه شریف در خصوص کنترل خشم گفت: انسان عاقل چون به عواقب کارهایش می اندیشد و نمی خواهد نزد خودش کوچک و سبک دیده شود، همیشه بر مدار عقل و اعتدال حرکت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی افزود: بخشی از دستورات دین اسلام در خصوص کنترل خشم است، از جمله مولا امیرالمومنین(ع) با یک تمثیل تربیتی به ما یاد می دهند که خشم بی مورد خودش نشان دهنده بی عقلی است.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع ادامه داد: امیرالمومنین(ع) در حکمت 255 می فرمایند: « تندخویی بی مورد نوعی دیوانگی است، زیرا تندخو پشیمان می شود و اگر پشیمان نشد دیوانگی او پایدار و پابرجا است».

 

این استاد حوزه با اشاره به ضرورت خشم به موقع توضیح داد: یکی از غرائز که خداوند به ما عنایت کرده است، غریزه خشم و غضب است، نعمتی که اگر نبود هیچ انسانی غیرت دفاع از ناموس، کشور، خانواده و ... را پیدا نمی کرد؛ اما اگر همین نعمت الهی از مسیر عقل و اعتدال خارج شود، تیغ برنده ای در دست انسانی است که نمی داند از آن چطور استفاده کند.

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: نهج البلاغه خوانی حجت الاسلام مهدوی ارفع مهارت های زندگی عقل و اعتدال کنترل خشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید

زینلی کارآفرین و مدیرعامل شرکت کویر تایر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پیشنهاد تأسیس کارخانه کویر تایر در سال ۶۷ از همفکری در یک دوره قرآن شروع شد و در سال ۶۷ با تأسیس این کارخانه با هدف اشتغال زایی موافقت شد و امروزه در تمامی حوزه‌های مختلف صنعت در کشور رتبه اول را داریم به طوری که در سال ۱۴۰۱، ۱۶۱ میلیارد تومان سود و پارسال ۸۱۶ میلیارد تومان سود کردیم که این پول خرج توسعه استان می‌شود.

او افزود: منابع مالی دولت سرشار نیست و با این حرکت کند مملکت به رشد کامل و افقی که در انتظار داریم نمی‌رسد بنابراین باید جهشی داشته باشیم و یک میانبر برای توسعه پیدا کنیم که راهکار آن این است که مردم را از طریق تأسیس شرکت پروژه و روی آوردن به بورس پای کار بیاوریم.

زینلی بیان کرد: اگر تأسیس شرکت پروژه مبتنی بر مزیت‌های نسبی هر منطقه را برای مردم معنا و تفسیر کنیم می‌تواند راهکار بزرگ و موثری برای تحقق جهش تولید در حوزه‌های مختلف باشد، زیرا هرجا که مردم پای کار بیایند سعه بیشتر و سریع‌تر می‌شود.

کارآفرین و مدیرعامل شرکت کویر تایر خراسان جنوبی ادامه داد: نقدینگی در کشور وجود دارد و باید در مسیر بورس هدایت شود و بورس امین منابع مالی مردم خواهد بود؛ این اطمینان را می‌دهیم که نظارت‌های سختگیرانه در این قضیه وجود دارد و جایگزین مردم در حوزه نظارت بر منابع مالی آنها است.

او عنوان کرد: همچنین باید ساز و کاری تعریف شود تا از ظرفیت صنوف، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی که متشکل از مردم هستند استفاده درست در جهت توسعه و اشنغالزایی جدید شود تا با جمع آوری منابع اندک به کار‌های بزرگ در زمینه اقتصادی و توسعه استان و کشور برسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • وزیر کشور: با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • ایران در مسیر بی اثرسازی تحریم‌ها درحال حرکت است
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است
  • هشدار اردن درباره عواقب خطرناک حمله اسرائیل به رفح