Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در راستای ارزشیابی از عملکرد دانش‌آموزان براساس استانداردهای ملی(طراحی و اجرای نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نتیجه محور در سطح ملی) و اجرای فعالیت تجزیه‌وتحلیل کشوری سؤالات امتحانات نهایی نوبت‌های خرداد، شهریور و دی‌ماه و ارائه بازخورد جهت کمک به بهبود طراحی سؤالات در آزمون‌های آتی و ارتقاء سطح کیفیت آموزشی، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، دستورالعمل تجزیه‌وتحلیل سؤالات امتحان نهایی سال 99 -1398 به ادارات استان‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دربندهایی از این دستورالعمل آمده است: در ارزیابی کشوری، لازم است از طریق روسای اداره سنجش، برای تمام حوزه‌های تصحیح و سرگروه‌های آموزشی استان و مناطق کد کاربری مجزا تعریف‌شده و در اختیار روسای حوزه‌های تصحیح قرار گیرد.

در ارزیابی استانی، باید هر استان دو درس از دروس پایه دوازدهم را انتخاب و اطلاعات را در قالب نمون برگ ضمیمه در ذیل خبر تا تاریخ10تیرماه به مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ارسال نماید. سپس کارشناسان مربوطه با نظارت رئیس اداره سنجش استان، نتایج دروس منتخب را تحلیل و نقاط قوت و ضعف عملکرد دانش آموزان در پاسخگویی به سؤالات را مشخص کرده، برنامه‌هایی جهت رفع نارسایی‌های موجود ارائه کنند و گزارش اقدامات انجام‌شده را به مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ارسال کنند.

در ارزیابی مناطق، لازم است؛ از بین مناطق برخوردار، نیمه برخوردار و محروم استان حداقل6 منطقه انتخاب‌شده و پس از مشخص کردن دو درس از بین دروس پایه دوازدهم و جمع‌آوری و تحلیل نتایج عملکرد دانش آموزان در دروس منتخب، گزارش‌ها بر اساس دستورالعمل ارسالی به مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، ارسال شود.

در انتهای این اطلاعیه آمده است: همچنین بر اساس این دستورالعمل لازم است، ستاد امتحانات استان با ایجاد تمهیدات مناسب، در زمان مقرر و قبل از پلمپ حوزه‌های تصحیح، نمرات دروس گروه نمونه آن استان را به‌صورت تصادفی جمع‌آوری کرده و با همکاری روسا و منشی‌های حوزه‌های تصحیح و اعضا گروه‌های آموزشی با نظارت رئیس سنجش استان، پس از پایان تصحیح هر درس با دقت و صحت ارسال کنند.

انتهای پیام/

31 / 320 ارزشیابی عملکرد دانش‌آموزان امتحان نهایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ارزشیابی عملکرد دانش آموزان امتحان نهایی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی حوزه های تصحیح دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغاتی، عباس محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف 2 ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارایه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ وبر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است. بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 847049 برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه - آگهی

دیگر خبرها

  • دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور ، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد