Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@10:56:21 GMT

طلای ۵۰۰۰ دلاری؛ پیش‌بینی جدید کارشناسان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۸۲۴۶

طلای ۵۰۰۰ دلاری؛ پیش‌بینی جدید کارشناسان

در روزهای گذشته پیش بینی‌های زیادی درباره آینده کوتاه مدت، بلند مدت و حتی چند ساله قیمت طلا توسط کارشناسان مختلف ارائه شد. در یک پیش بینی جدید گفته شده است که طلا طی سال‌های آینده به ۵۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، در روزهای گذشته پیش بینی‌های زیادی درباره آینده کوتاه مدت، بلند مدت و حتی چند ساله قیمت طلا توسط کارشناسان مختلف ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک پیش بینی جدید گفته شده است که طلا طی سال‌های آینده به ۵۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به گفته توماس پوپندل طلا و نقره در ابتدای راه هستند و به بالا ترین قیمت‌ها دست خواهند یافت. از نظر او بیماری کوید -۱۹ برای طلا یک بارش برف می‌باشد که با یک بهمن سهمگین مواجه خواهد شد.

وی معتقد است که از سال ۲۰۰۰ تا کنون قرار است با خشن‌ترین صعود فلز زرد رو به رو شویم. وی پیش بینی می‌کند که تا سه سال آینده قیمت طلا حتی تا پنج هزار دلار به ازای هر انس برسد. هرچند این پیش‌بینی اندکی بلند پروازانه به نظر می‌رسد اما ممکن است که به واقعیت بپیوندد. از نظر وی تا سال ۲۰۲۳ ما شاهد بالا رفتن با شتاب قیمت طلا خواهیم بود و سپس تا سال ۲۰۲۵ طلا به اوج خود خواهد رسید.

درباره نقره نیز او معتقد است که به طور معمول نقره عقب‌تر از طلا حرکت می‌کند اما پس از مدتی با اطمینان شروع به رشد و حرکت می‌کند. پوپندل پیش بینی می‌کند که نقره وقتی شروع به حرکت کند قیمت آن تا ۵۰ دلار بالا خواهد رفت که این یک افزایش قیمت فوق العاده زیاد برای نقره به حساب می‌آید.

بانک‌های مرکزی در حال ادامه چاپ پول هستند و از دولت‌ها می‌خواهند تا محرک‌های اقتصادی بیشتری را به کار بگیرند. این افزایش بیش از حد چاپ پول به همراه محرک‌های اقتصادی دولت‌ها می‌تواند تورمی ورای تصور را به جهان تحمیل کند و در نتیجه بالا رفتن قیمت طلا تا ۵۰۰۰ دلار اصلاً بعید به نظر نمی‌رسد.

منبع: سایت طلا

کد خبر 431292

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طلا قیمت طلا نرخ طلا انس طلا افزایش قیمت طلا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ۵۰۰۰ دلار پیش بینی قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟

به  گزارش صدای ایران، قیمت دلار در سومین روز هفته نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت و در آخرین معامله روز دوشنبه در پله هفت کانال چهار از کریدور ششم بسته شد. بررسی بازار ارز حکایت از تعادل عرضه و تقاضا دارد، اما تقاضا نیز به اندازه‌ای نیست که به جریان‌سازی در بازار منتهی شود.

قیمت دلار از ابتدای هفته در کانال چهارم کریدور ششم معامله می‌شود و در دو روز اخیر تلرانس محدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت.

ثبات دلار کوتاه‌مدت است
فعالان بازار ارز جو اخبار سیاسی را آرام توصیف می‌کنند و معتقدند نوسانات محدود درهم به بازار ارز خط داده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند به صورت تکنیکالی بعد از افزایش‌های پیاپی و قابل توجه، با فرض ثابت بودن شرایط حال حاضر یک دوره ایستا و کوتاه‌مدت ثبات نرخ ارز، محتمل‌ترین حالت ممکن است. آنها براساس معیار‌هایی نظیر تورم، نرخ رشد حجم نقدینگی، حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی در برابر ارز‌های خارجی روند افزایشی را برای قیمت دلار تصویر می‌کنند.


تتر به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت
قیمت درهم روز دوشنبه سوم اردیبهشت رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. تتر با افزایش ۴۰۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد. قیمت پوند انگلیس با رشد ۱۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز رشد ۱۲۰ تومانی داشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.


گفتنی است اسکناس و حواله دلار در سومین روز اردیبهشت افزایش داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان عرضه شد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا تغییر کانال داد
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | سقوط ادامه‌دار سکه و طلا
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه یک کانال دیگر سقوط کرد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه ریخت