Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرامرز اختراعی از کاهش ۶۰۰ میلیون یورویی نیاز دارویی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فرامرز اختراعی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی با اشاره به افتتاح نمایشگاه بین المللی فارمکس خاورمیانه ۲۰۲۰ گفت: ایران تنها کشوری در مقایسه با سایر کشورهای همسایه است که می‌تواند مواد موثر دارویی را با ظرفیت ۷۰ درصد کشور تولید کند و از ابتدای انقلاب اسلامی به این سمت پیش رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امیدواریم این مواد را به تولید انبوه برسانیم و کشور ما به عنوان یکی از مهم ترین تولید کنندگان مواد موثر دنیا باشد.ایران با توجه به ذخایر مهم نفتی قادر است مواد پایه مورد نیاز را تولید و به سایر کشورها عرضه کند. امروزه بیش از ۹۸ درصد نیازهای دارویی کشور را تولید می‌کنیم.

اختراعی ضمن ابراز امیدواری برای توسعه صنعت دارویی اظهار کرد: سالانه حدود نیم میلیون فرهیخته دانشجویی تربیت می کنیم و نزدیک به ۲۰۰ کارخانه دارویی و ۷۰ شرکت مواد موثره داریم.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی با اشاره به بر اینکه نیازهای ارزی ایران ۶۰۰ میلیون یورو کاهش پیدا کرده است، گفت: امیدواریم به نقطه ای برسیم که این نیاز ارزی ما به ۱ میلیارد یورو کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تولید دارو نیاز دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما : دکتر امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.
وی تاکید کرد: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.
رئیس انجمن تولید کنندگان داروهای طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.
وی تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می فرستیم اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها