Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@00:47:32 GMT

هم گرایی صنعت و معدن بهترین راه تقویت اقتصاد ملی

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۹۰۱۱

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عظیمیان، در یادداشتی عنوان کرد: نقش ویژه صنعت و معدن در اشتغال زایی، ایجاد ارزش افزوده ،درآمدزایی ، صادرات و در یک کلام اقتصاد کشور بر همگان روشن است. نامگذاری چنین روزی در تقویم به جهت ارج نهادن به فعالان بخش صنعت و معدن و فرصت مغتنمی برای طرح معضلات آنان و تلاش در جهت همگرایی دولت و بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه امسال بر اهمیت این روز افزوده است، ضرورت پیشرفت و توسعه اقتصاد ایران بیش از هر زمان دیگر است.اگر مسئلۀ امروز جامعۀ ایران، اشتغال و معیشت مردم است، باید برای رفع دغدغه‌های عمومی، مسیر توسعۀ اقتصاد ملی را تسهیل کرد. هیچ کشوری بدون افزایش قدرت، در رشد یا افزایش تولید ناخالص داخلی موفق نمی‌شود و خوشبختانه با درک این موضوع و شرایط موجود در اقتصاد ایران نیز شعار «جهش تولید» در پیشانی استراتژی‌های اقتصادی و ملی قرار گرفته تا نیاز مهم ایجاد اشتغال و ثروت در کشور محقق شود. فولاد مبارکه  علی رغم تحریم های آمریکا مسیر خود را همچنان استوار و محکم به پیش می رود و در تائید این سخن چه نشانه ای بهتر از کسب رکوردهای پی در پی و ثروت آفرینی چشمگیر برای ذینفعان و شرکای کسب و کار، آن هم در روزها و  ماه های ابتدایی سالی که به شعار جهش تولید مزین شده است.  

مشارکت قابل‌تحسین فولاد مبارکه در راه‌اندازی خط لولۀ انتقال نفت گوره به جاسک که به بیان مقام معظم رهبری یک طرح استراتژیک و مهم برای دولت بوده است، از ظرفیت بالای بخش صنعت داخلی در رشد و توسعه و خودکفایی کشورمان حکایت دارد. برای اولین بار در تاریخ اقتصاد کشور، لوله‌های فولادی مناسب برای انتقال نفت ترش در کشور با همکاری فولاد مبارکه تولید شده است. همین اقدام موجب صرفه‌جویی چندین میلیون دلاری در کشور شده و علاوه بر آن، صنعت فولاد را نیز از نظر فناوری تولید و تجربۀ ساخت، چندین گام به پیش رانده است. حرکت استراتژیک دیگری که اخیرا در  فولاد مبارکه صورت گرفته است، به حرکت در آوردن پروژه بر زمین مانده نورد گرم ۲ مزین به نام مبارک شهید قاسم سلیمانی بوده است که با درایت و آینده نگری سرپرست محترم وزارت صمت و تاکیدات ایشان در جهت تسریع پروژه هایی که خودکفایی و بی نیازی به واردات ورق های فولادی را در بر خواهند داشت، کلید خورده و به لطف الهی موجب اشتغالزایی قابل توجه و به گردش درآوردن چرخ بسیاری از کارگاه ها و شرکت های داخلی خواهد شد.

 امیدوارم روز صنعت و معدن فرصتی برای گام برداشتن این دو بخش مهم در راستای هم افزایی و کمک متقابل به یکدیگر بوده و شاهد روزی باشیم که دیگر برای تامین مواد اولیه سرشار و فراوان در کشور، دغدغه ای وجود نداشته باشد و با وجود توطئه بدخواهان و تحریم کنندگان تمام تمرکز بخش صنعت متوجه تولید بیشتر و کیفی باشد.

اینجانب به ضرس قاطع معتقد هستم که اقتصاد کشور عزیزمان،  زمانی از دام رکود خارج می‌َشود که صنایع مهمی مانند فولاد مسیر رشد و توسعه را در پیش گیرند و به‌عنوان پیش‌ران اقتصاد غیر نفتی،  با قدرت،کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهند. ان شاءالله

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال اقتصاد شورای عالی انقلاب فرهنگی صنعت و معدن فولاد مبارکه فولاد مبارکه صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، آشنایی با آخرین دستاوردها و نوآوری‌های صنعت فولاد، ایجاد فرصت برای شبکه‌سازی با افراد متخصص و معتبر در این حوزه، استفاده از تجربیات و دانش افراد برجسته در حوزه فولاد از مهم‌ترین اهداف برگزاری مهم‌ترین رویداد صنعتی و علمی در حوزه فولاد کشور است.

از دیگر اهداف برگزاری این همایش می‌توان به ایجاد فرصت برای ارائه نتایج تحقیقات و پروژه‌ها در زمینه فولاد و ارتقاء مهارت با شرکت در کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف اشاره کرد.

مخاطب این همایش دانشگاهیان، شرکت‌ها، کارشناسان، محققان، دانشجویان و علاقمندان صنعت فولاد است.

همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن شهید چمران دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انجمن سازه‌های فولادی ایران، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، تعاونی توسعه سازه‌های فولادی ایران(تسفا) و وزارت علوم تحقیات و فناوری از مشارکت‌کنندگان در در برگزاری این مهم‌ترین رویداد صنعتی و علمی فولاد کشور هستند.

کد خبر 6081761

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن