Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - "ثبت حماسه آزادسازی مهران در تقویم ملی" و "تصویب منطقه آزاد مهران" دو مطالبه مهم مردم استان ایلام است و این سئوال را از مسئولان دارند بعداز ۳۵ سال از آزادی مهران، چرا در ثبت این روز ماندگار تعلل می‌شود؟ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، با تورق روزهای فراموش‌نشدنی در تاریخ ایران به دهم تیرماه سال 1365 می‌رسیم که انجام عملیات غرورآفرین کربلای 1 با نام «یا ابوالفضل‌العباس» در آن ثبت و ضبط است؛ عملیاتی که شب دهم تیر ماه سال 65 مهران را از لوث وجود دشمن بعثی آزاد کرد و حضرت امام«ره» در وصف این عملیات فرمود: "مهران را خدا آزاد کرد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عملیات «کربلای 1 »؛ آزادی مهران و پایانی بر استراتژی دفاع متحرک رژیم بعث عراق+عکسپنجمین یادواره شهدای کربلای 1 در مشهد مقدس برگزار می‌شود13 تیرماه؛ بزرگداشت حاج‌احمد متوسلیان و یادواره شهدای کربلای 1

عملیات غرورآفرین و شگفتی جهانیان

 این عملیات غرور آفرین، در زمان وقوع شگفتی جهانیان را برانگیخت و خبرگزاری  فرانسه در گزارش خود نوشت: "ناظران در خلیج فارس عقیده دارند که اشغال مهران توسط قوای ایرانی، شکست‌پذیری رژیم عراق به‌ویژه راهبرد نظامی جدید آن موسوم به دفاع متحرک را به اثبات رساند."

ولی با این همه امسال  به‌علت شیوع کرونا ویروس  برای گرامی‌داشت سالروز آزادسازی مهران برنامه بزرگداشت  حضوری برگزار نمی‌شود.

دو مطالبه مهم و اساسی مردم استان ایلام

علی‌اکبر بسطامی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز مطالبات مردمی در سالروز آزاد سازی مهران را مطرح و عنوان داشت: "ثبت حماسه آزادسازی مهران در تقویم ملی" و "تصویب منطقه آزاد مهران" دو مطالبه مهم و اساسی امروز در جهت توسعه استان ایلام به لحاظ اقتصادی و فرهنگی است که امید است با همدلی و مشارکت مدیران استان و همراهی مسئولان کشوری شاهد تحقق آنها باشیم.

بسطامی در ادامه یادآورشد: تاکنون آن‌طور که باید به حماسه آزادسازی مهران و نقش مردم استان ایلام در سالهای دفاع مقدس پرداخته نشده است. جا دارد متولیان امر ضمن توجه به ظرفیت‌های، ‌اقتصادی، مذهبی، گردشگری، کشاورزی مهران برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های آن چاره اندیشی کنند.

سخن آخر

35 سال از حماسه غرور آفرین آزادسازی مهران در عملیات کربلای 1 می‌گذرد، عملیاتی که  حضرت امام(ره) آن جمله زیبا و تاریخی در وصفش را بیان کرد، و سال‌های اخیر نیز میزبان قدوم زائران کربلای حسینی، دروازه عتبات عالیات و بین‌الحرمین ایران است؛ با این وجود آیا ثبت سالروز آزادی مهران در تقویم ملی کشور، شایسته شهر مهران به‌عنوان یادگار فرماندهی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در عملیات کربلای یک نیست؟ مطالبه‌ای که مردم ایلام خواستار آن هستند و مسئولان بایستی نسبت به ثبت این روز مهم در تقویم ملی اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/180/ر

R7718/P/S6,52/CT7 بیشتر بخوانید... عملیات «کربلای ۱ »؛ آزادی مهران و پایانی بر استراتژی دفاع متحرک رژیم بعث عراق+عکس پنجمین یادواره شهدای کربلای ۱ در مشهد مقدس برگزار می‌شود ۱۳ تیرماه؛ بزرگداشت حاج‌احمد متوسلیان و یادواره شهدای کربلای ۱

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حماسه آزادسازی مهران یادواره شهدای کربلای مهران در تقویم ملی آزادسازی مهران استان ایلام آزادی مهران کربلای 1

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در انتظار آزادی

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: ۲۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در انتظار آزادی هستند که ۴۰ میلیارد تومان برای آزادی آنها نیاز است. - اخبار استانها -

سید حجت‌الله موسوی قوام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه مجموع آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان‌های کرمان 318 نفر بوده است، اظهار داشت: از این تعداد 306 نفر تا پایان سال قبل و 12 نفر در ایام تعطیلات نوروز امسال آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه کل بدهی این افراد 622 میلیارد تومان بوده است، افزود: در جلسات صلح و سازشی که برگزار شد، شاکیان 308 میلیارد تومان گذشت کردند، 11 میلیارد تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده و در نهایت 16 میلیارد و 330 میلیون تومان نیز کمک مردمی بوده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر 231 نفر زندانیان جرائم غیرعمد در استان‌های کرمان داریم که 3 نفر آنها بدهکار دیه در حوادث کارگاهی و 228 نفر بدهکار مالی هستند، ادامه داد: در مجموع 40 میلیارد تومان برای آزادسازی 231 نفر زندانیان جرائم غیرعمد استان نیاز است.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمان، گفت: برگزاری این جشن‌ها از 15 فروردین‌ماه آغاز خواهد شد و تا 20 فروردین در 25 شهرستان استان برگزار می‌شود.

موسوی قوام با بیان اینکه جشن گلریزان شهر کرمان 19 فروردین‌ماه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری امسال 20 میلیارد ریال به ستاد دیه کشور کمک کردند که 60 میلیارد تومان سهم استان کرمان به حساب ستاد دیه استان واریز شده است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ۲۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در انتظار آزادی
  • مادر شهیدان والامقام «جلیل و جلال آزادی» آسمانی شد
  • رونمایی از تقویم جشنواره های زرند همزمان با عید فطر
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • حال و هوای کربلای معلی در ماه مبارک رمضان + تصاویر
  • سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یکی از مجموعه‌های پرکار استان است
  • تردد ۱۴۳ هزار نفر از مرز مهران