Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسینیان، نیروسازی برای انقلاب را از شاخص های مهم مسجد عنوان كرد و گفت: كانون های فرهنگی هنری مساجد محل پرورش جوانان متدین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام «سید محمد حسینیان» در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان کانون های فرهنگی هنری مساجد را بازوان اصلی اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی و هنری با محوریت ارزش های دینی و انقلاب اسلامی عنوان کردوافزود: کانون های مساجد می توانند در زمینه رفع شبهات دینی ورود کنند و با توجه به اینکه مساجد سنگر های اسلام هستند،کانون های مساجد باید در این عرصه فعالیت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه دامغان با تأکید براینکه كانون های فرهنگی هنری مساجد نقش بسیار بارزی در ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار مختلف مردم به ویژه در بین نسل جوان برعهده دارند ادامه داد: استفاده از ظرفیت های طلبه های جوان برای فعالیت های فرهنگی در مساجد بسیار مناسب است و کانون های مساجد می توانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

 

وی به شبیخون فرهنگی وسیع دشمن و ترفند‌های متفاوت و گوناگون رسانه‌های غربی در مسیر رواج بی بندوباری و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های دینی و مکلی در بین نسل جوان جامعه اسلامی اشاره داشت وتصریح کرد: باید با تدوین برنامه های فرهنگی هدفمند و جذاب جوانان خود را درمقابل این تهاجم فرهنگی گسترده مصون کنیم.

 

حجت الاسلام حسینیان با بیان اینکه حرکات جهادي در حوزه فرهنگي با توجه به هجوم دشمنان در این عرصه  امروزه بیشتر نیاز است اضافه کرد: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بايد در جنگ نرم دشمن پيشرو باشند تا بر اساس مسجد محوري توطئه ها را خنثي کنيم.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی باید مسجد محور شوند اظهارداشت: به کانون های فرهنگی هنری باید خوراک فرهنگی داده شود و برای حمایت های مادی از فعالیت های فرهنگی اقدام شود.

 

وی با تأکید بر اینکه  كانون هاي فرهنگي هنري بايد يك الگو عملي در كارها براي جوانان باشند افزود: کانون هاي مساجد بايد در ارائه مسايل سبک زندگي هم فعال باشند و با مصرف گرايي، مدگرايي و غيره مقابله كنند و بنابر فرموده هاي مقام معظم رهبري در ترويج سبک زندگي ايراني - اسلامي كوشا باشند.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: كانون های فرهنگی هنری مساجد امام جمعه دامغان فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان

سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان گفت: در موزه ملی هنر‌های اصفهان از انواع مکاتب مختلف هنری و اساتید مختلف هنری اصفهان در بازه زمانی ۸۰۰ سال اخیر، ۳۳۷ کد اثر و ۳۷۰ اثر مختلف نگارگری، نقاشی، خوشنویسی و … به نمایش گذاشته شده است.

مجید صادقانی در برنامه تلویزیونی بهار بهار  افزود: موزه، بخش‌های مختلف فرهنگی را با آثار فرهنگی، اجتماعی و تاریخی در معرض بازدید مخاطب عام و خاص قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه در گذر رزم و جنگ این موزه انواع هنر‌ها مرتبط با تسلیحات نظامی وجود دارد، گفت: مکاتب هنری اصفهان جامع است و در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی، اصفهان صاحب حرف و نظر است.

سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان  با اشاره به سختی کار در این حوزه  افزود: مسائل اجتماعی و فرهنگی زود بازده نیست و در مدت ۱۰ تا ۱۵ سال نتایج آن را می‌بینیم که این امر موجب شده  افرادی که کمتر با این حوزه ارتباط دارند، ما را دلسرد کنند و در نتیجه اهمیت این بخش کمتر دیده شود.

صادقانی با اشاره به نقشه موجود در موزه که پیشینه آن به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد، افزود: این نقشه، نمایی از جنوب به شمال اصفهان را در دوران صفویه به مخاطب ارائه می‌کند، در آن به معرفی جغرافیای شهری و انسانی اصفهان ۴۰۰ سال پیش می‌پردازد.

او  تصریح کرد: ۱۱۵ شخصیت در این نقشه تصویرگری شدند که بیانگر حرفه‌ها و مشاغل و افراد در اصفهان آن زمان و نمایی از اجداد ۴۰۰ سال پیش ما در اصفهان است.

سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان افزود: این نقشه ابعاد مردم‌شناسی و جامعه شناختی دارد و با به تصویر کشیدن المان‌های اصلی شهر، جغرافیای شهری خوبی به مخاطب ارائه می‌کند.

او  ادامه داد: دغدغه اصلی موزه‌های دفینه کشور (اولین موزه تخصصی و دائمی سکه و اسکناس در ایران) که موزه ملی هنر‌های اصفهان یکی از آنها است، حال خوش کسانی است که موزه گردی می‌کنند و تلاش می‌کند با استفاده از آثار، آنها را با پیشینه اصیل و غنی خود آشنا کنند، البته از موزه ملی هنر‌های اصفهان به عنوان یک پاتوق فرهنگی یاد می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان
  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان