Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) که ایران آن را تروریستی می‌داند، با شاه اردن گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال کنت مکنزی فرمانده تروریست‌های آمریکایی روز دوشنبه(دیروز) با «عبدالله دوم» شاه اردن از طریق ویدئوکنفرانس گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری اردن (پترا) با اعلام این خبر افزود که دو طرف روابط راهبردی بین اردن و آمریکا و راهکارهای تقویت همکاری و هماهنگی در زمینه‌های نظامی و امنیتی را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکنزی و عبدالله دوم همچنین تحولات منطقه و تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده سنتکام شاه اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: «مستشاران نظامی» بیشتری به اوکراین اعزام می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی اعزام مستشاران نظامی بیشتری به سفارت خود در کی‌یف است.

پاتریک رایدر در گفت‌وگو با پولیتیکو گفت: هم‌زمان با تغییر شرایط امنیتی، در طول این درگیری وزارت دفاع آمریکا حضور ما در داخل کشور (اوکراین) را بررسی و تنظیم کرده است. در حال حاضر، ما در حال بررسی اعزام چند مشاور دیگر برای تقویت دفتر همکاری دفاعی (ODC) در سفارت هستیم.

وی مدعی شد که این دفتر علی‌رغم اینکه منحصراً متشکل از نیروهای وزارت دفاع است، بیشتر مأموریت‌های پشتیبانی مشاوره‌ای و غیرجنگی را انجام می‌دهد.

پولیتیکو به نقل از دو مقام ارشد آمریکایی افزود که تعداد مشاوران نظامی آمریکایی که قرار است به اوکراین اعزام شوند، نزدیک به ۶۰ نفر هستند.

به گفته این مقامات آمریکایی، این مشاوران نظامی حمایت‌های پشتیبانی انجام می‌دهند و بر تسلیحاتی که واشنگتن به کی‌یف ارسال می‌کند، نظارت دارند و همچنین با ارتش اوکراین در نحوه محافظت از این تسلیحات همکاری می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه پیش از این اعلام کرده بود که «آمریکا روزبه‌روز بیشتر در این جنگ (اوکراین) درگیری می‌شود. مشارکت و دخالت آنها بیشتر می‌شود و این موضوعی روشن است. بسیاری تمایل دارند که بگویند آمریکا در این جنگ مشارکت مستقیم ندارد، اما ما معتقدیم که این گونه نیست.

آز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) آمریکا و کشورهای غربی به منظور توقف پیشروی‌های ارتش روسیه، در حال ارائه کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف هستند. مسکو مدام نسبت به تداوم این کمک‌های نظامی به اوکراین هشدار می‌دهد و دراین‌باره تأکید می‌کند که این نوع کمک‌ها منجر به تشدید تنش‌ها و درگیری می‌شود.

کد خبر 6083929

دیگر خبرها

  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • دستگیری قاتل در کمتر یک ساعت در خوی
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت
  • تاریخچه روابط اردن و رژیم صهیونیستی
  • توقیف ۲۵ هزار لیتر گازوییل قاچاق در بوانات
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟
  • آمریکا: «مستشاران نظامی» بیشتری به اوکراین اعزام می‌کنیم